Gå til innhold

hvor mye igjen av batteriene på canon s3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke noe standard antall bilder "som er igjen" Det vil aldri kunne bli et eksakt antall bilder å ta med et kamera på en opplading. Det er jo en drøss med variabler som avgjør dette:

- Hvor mye man bruker LCD'en

- Hvor mye man bruker motorzoomen

- Hvor lenge man bruker kameraet for hver eksponering

- Hvor mange bilder som tas med blits

- og en del andre ting

Som en hovedregel kan man si at de første 2-3 oppladingene normalt gir litt færre bilder enn når det har vært brukt litt mer.

Så hvis du vil ha en viss pekepinn, ta bilder til det er tomt, og forsøk å se hvor mange du fikk ut av den ladingen, om du har tatt vvare på alle disse.

Lad opp og noter deg første bildenummer du tar. Når det er tomt igjen, kan du notere siste bildenummer, og telle opp bilder. Etter et par slike runder har batteriet "etablert seg" og du har et noenlunde snittantall bilder du kan forvente å få. Noe nærmere enn det kommer du nok ikke.

Jeg vil vel si til deg som til mange andre: har du ikke kjøpt deg et ekstra batter, så gjør det. Uansett hvor bra batteri du har, passer det aldri når det først er tomt.Da er det veldig greit å ha det andre fulladet i kameraveska. Det har jeg hatt til alle mine digitale hittil, det har reddet mang en fotoseanse, samt forlenget kapasiteten betydelig.

Nå har forøvrig dagens oppladbare kamerabatterier den egenskapen at de holder på spenningen til det er bortimot tomt, så batteriindikatoren er som regel til liten hjelp, er min erfaring. ofte opplever jeg at kameraet sier "Hei, du, nå er det lite batt....." og så dør det...

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...