Gå til innhold

X360: Adapter for å spille med mus og tastatur?


las^se

Anbefalte innlegg

Ut ifra det jeg har hørt skal det være fysisk umulig å bruke mus til spill fordi de har gjort det slik at ingen spill gjenkjenner musa. Og de begrunnet dette med at det ville vært feigt for alle andre. Tror jeg har hørt at det samme gjelder singleplayer også selv om det gir mindre mening. :p

 

Tastatur kan man for tiden bare bruke til å skrive beskjeder.

7288723[/snapback]

 

For feigt ?

 

Lol. Snart linkes Konsoll og PC opp med hverandre på xbox live, i div. spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå spillt Call of duty 3 på xbox360, og det var helt sykt å spille dette med gamepad. Har spillt 1 & 2 på PC. Men dette med gamepad var ikke særlig gøy på dette spille!

 

Guttungen fikk det bedre til, men jeg må nok ta og skaffe meg en mus til dette spille.

 

Noen som vet hvordan det er å spille COD3 med mus på x360 ?? Erfaringer tas med takk..

 

Får vel teste ut Gears of war nå, men er redd for samme erfaring der også ja! :no:

 

Mus til xbox blir et must for meg, ihvertfall til den type spill. Må skaffes ja.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Manual kan leses her: http://site.xcmlive.com/xfps/galleries/xfp..._360_manual.jpg

 

Ble vist sluppet for salg 19 des. Men finner ikke noe bruker erfaring på nett, så antar at den ikke er kommet helt i hylla enda.

 

Kommer også en nettleser til 360 snart, og da er det jo kult med tastatur & mus.

 

Edit: på www.videogameadvantage.com så skriver dem at den blir shippet 1 uka i januar. Får smøre meg med et par ukers tolmodighet da! Gidder ikke å kaste ut 700 kr før jeg har lest et par erfaringer fra den...

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Mus og keyboard vil gi Live-spillere en ENORM fordel over folk som ikke bruker mus. Håper den der greia blir forbudt å bruke i Live.

 

Den blir vel like forhatt som når PC-brukere hacket seg inn på serverne til Quake3 for Dreamcast og spilte mot konsollbrukere og banket vettet av dem.

 

Gears of War funker kjempefint med gamepad, selv om jeg også er vant til mus+keyboard på FPS. Det er laget FOR gamepad, ikke en konversjon av et PC-spill, så kontrollsystemet blir helt integrert etter 10 minutter med fomling, og det funker perfekt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Mus og keyboard vil gi Live-spillere en ENORM fordel over folk som ikke bruker mus. Håper den der greia blir forbudt å bruke i Live.

 

Den blir vel like forhatt som når PC-brukere hacket seg inn på serverne til Quake3 for Dreamcast og spilte mot konsollbrukere og banket vettet av dem.

 

Gears of War funker kjempefint med gamepad, selv om jeg også er vant til mus+keyboard på FPS. Det er laget FOR gamepad, ikke en konversjon av et PC-spill, så kontrollsystemet blir helt integrert etter 10 minutter med fomling, og det funker perfekt.

7627308[/snapback]

 

Fordel eller ikke, kan ikke fordra å spille slike spill med gamepad. Enig at det blir en fordel, men det bør vel kunne være greit å holde mus/tastatur versus gamepad brukere adskilt.

 

Selv så er jeg ikke noe stor live spiller i det stoe hele. Vil bae kunne få ut litt me glede av spilla jeg har kjøpt..

 

Edit: leste gjennom den review'en (takk for link Mo0nH0wL), og det er verdt å merke seg at du må ha en 'wired Xbox 360 controller' for å få det konfigurert. dvs. en kontroller med ledning og ikke trådløst! Koste da ikke så mye for en slik, og greit med en reserve som ikke trenger batteri..

 

Ellers så virker den til å fungere veldig bra. Er en video der av COD3 spilling med mus og tastatur.

 

Litt stiv pris er vel også negativt..

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Leste i en tråd for en uke siden hvor noen hadde testet det adapteret... Funket visst ikke så bra i GOW ihvertfall... Men de testet det i Halo og da sa de at det virket som at det var lagd til det spillet... Så kan ikke akkurat si det er så stor fordel å bruke det adapteret men det er jo opp til hver enkelt..

 

Uansett, jeg er imot mus og tastatur til konsoll... Da kan man jo liksågodt kjøpe seg en pc...

 

Konsoll = Håndkontroller

PC= Mus og tastatur

Endret av Gusarov
Lenke til kommentar
Leste i en tråd for en uke siden hvor noen hadde testet det adapteret... Funket visst ikke så bra i GOW ihvertfall... Men de testet det i Halo og da sa de at det virket som at det var lagd til det spillet... Så kan ikke akkurat si det er så stor fordel å bruke det adapteret men det er jo opp til hver enkelt..

 

Uansett, jeg er imot mus og tastatur til konsoll... Da kan man jo liksågodt kjøpe seg en pc...

 

Konsoll = Håndkontroller  

PC= Mus og tastatur

7627629[/snapback]

 

Ut i fra de videoen og testene jeg leste så funker det helt fett. (også på gow)

 

Og hva folk bruker er vel opp til den enkelte...

 

Edit: Blir rett og slett litt provesert når enkelte skal "printe" inn i hode på meg at mus og tastatur er "ulovlig" på konsol... hva jeg har hjemme i stua mi er min sak! ;) Men er veldig enig i at det blir feil på LIVE spilling, og det er vel enkelt å sette en stopper for de som drifter spille servern.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

jeg ser helt klart problemet med å bruke dette for å vinne i online kamper, men på den annen side så blir kanskje de fleste storymode skytespill mer moro da du får mer kontroll over hva du gjør.

 

dersom jeg kjøper denne så blir det for å kunne ha mer glede av skytespill til 360'n som ikke kommer på pc med det første eller ikke kommer i det hele tatt, som f.eks gears of war. jeg ville ikke kjøpt det for å jukse på online gaming mot andre spillere.

Lenke til kommentar
jeg ser helt klart problemet med å bruke dette for å vinne i online kamper, men på den annen side så blir kanskje de fleste storymode skytespill mer moro da du får mer kontroll over hva du gjør.

 

dersom jeg kjøper denne så blir det for å kunne ha mer glede av skytespill til 360'n som ikke kommer på pc med det første eller ikke kommer i det hele tatt, som f.eks gears of war. jeg ville ikke kjøpt det for å jukse på online gaming mot andre spillere.

7627974[/snapback]

 

enig, er ikke noe hensikt i dette. Da bør de heller ha egne servere til mus/tastatu.

 

For egen del så er det kun for å få glede av COD3 og GOW mm. Har spilt noen timer med pad og det passer meg rett og slett ikke!

Lenke til kommentar

GEoW er et spill som er så bra tilrettelagt for gamepaden at mus/tastatur aldri ble et reelt savn for min del. På R6:Vegas blir det derimot litt ymse. Ofte fungerer det helt greit, men når man zoomer inn med scope er man ganske hjelpesløs mot multiple enemies med den traurige gangen til analogstikken(e).

 

Siden pcn min begynner å oppnå veteranalder, gir dette meg og andre fps-fans en glimrende mulighet til å få spilt alle spillene pcn vår kan se langt etter på xboxen, uten å heftes med gamepaden(uten å si et vondt ord om den generellt).

 

Bonusen kommer i form av mulighet til å bruke ps2-dualshocken til fotballspill, noe jeg har savnet etter innkjøpet av boxen :love:

Lenke til kommentar

og hvordan har du så tenkt å finne ut dette? med mindre den andre spilleren åpent innrømmer at han/hun bruker tastatur og mus på xbox'en så kan det fort bli falske beskyldninger. er alltid noen som er så gode i et spill at du føler at de jukser.

 

jeg er sånn passe god i fear online. med det så mener jeg at jeg omtrent aldri havner sist på lista, men jeg må jobbe hardt for å komme høyt opp og ofte er det klin umulig for meg å vinne. men alikevel har jeg opplevd å bli beskylt for juksing (og vote for å kicke meg) etter en kamp.

 

riktignok knuste jeg all motstand på den serveren den snaut ene runda jeg var på den serveren, men de som var der var ganske dårlige, og klarte ikke stoppe dukke taktikken min, som funker veldig bra mot spillere med mindre erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...