Gå til innhold

X360: Adapter for å spille med mus og tastatur?


las^se

Anbefalte innlegg

Kan jo stemme at mus fremfor kontroller gir bedre resultater ved skyting men lurer på om den større bevegeligheten kontrolleren gir jevner ut litt :hmm:

 

Vil vel tro at det å bevege seg med analog stikke går mye mer presis og raskere enn WASD tastene på et tastatur der du også må holde inn en annen tast for å springe. Microsoft og etter hvert også Sony er jo uansett nødt til å gjøre noe med dette siden det ødelegger Online opplevelsen for mange og det koster jo til syvende sist penger, noe som de store selskapene ikke kommer til å akseptere.

 

Noen som husker nedleggeslen av en internettbutikk i ASIA for noen uker siden :hmm:

Endret av Watchtower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Microsoft og etter hvert også Sony er jo uansett nødt til å gjøre noe med dette siden det ødelegger Online opplevelsen for mange og det koster jo til syvende sist penger, noe som de store selskapene ikke kommer til å akseptere.

7334462[/snapback]

PS3 støtter mus og tastatur uten noe adapter og Sony har tatt stilling til dette og det merkes i spillet om man bruker mus og tastatur. Derfor blir det mulig å deaktivere dette i f.eks. online-play. Håper det blir en option i server configen.

Lenke til kommentar
Microsoft og etter hvert også Sony er jo uansett nødt til å gjøre noe med dette siden det ødelegger Online opplevelsen for mange og det koster jo til syvende sist penger, noe som de store selskapene ikke kommer til å akseptere.

7334462[/snapback]

PS3 støtter mus og tastatur uten noe adapter og Sony har tatt stilling til dette og det merkes i spillet om man bruker mus og tastatur. Derfor blir det mulig å deaktivere dette i f.eks. online-play. Håper det blir en option i server configen.

7334739[/snapback]

 

Cool! :thumbup:

Det er det som er toppers med rivalitet og konkurranse mellom de tre store selskaper:-) Kunden profiterer på alle måter :thumbup: Hvis Sony har det MÅ Microsoft jo følge etter hvis det skaffer flere brukere-

Lenke til kommentar
Joystick til FPS spill er helt bedritent etter min mening, så jeg vil gå til innkjøp av flere spill til min 360 om dette kommer.

7335650[/snapback]

Hvor mange har joystick til konsollen da? Joystick var tingen i gamle dager på Amiga, nå brukes gamepad på konsoller. Og jeg syns gamepad er mer behagelig (les: bedre) å bruke enn mus og tastatur, spesielt til FPS.

Lenke til kommentar
Joystick til FPS spill er helt bedritent etter min mening, så jeg vil gå til innkjøp av flere spill til min 360 om dette kommer.

7335650[/snapback]

Hvor mange har joystick til konsollen da? Joystick var tingen i gamle dager på Amiga, nå brukes gamepad på konsoller. Og jeg syns gamepad er mer behagelig (les: bedre) å bruke enn mus og tastatur, spesielt til FPS.

7338161[/snapback]

Du skjønte hva jeg mente, det er en liten joystick på gamepaden man styrer med. Det var for å understreke hvor teit jeg synes det er å styre FPS spill med en joystick på en gamepad. Men om folk synes gamepad er bedre enn mus/tastatur, hvorfor synes noen dette ikke skal være lov i multiplayer da?

Lenke til kommentar
Du skjønte hva jeg mente, det er en liten joystick på gamepaden man styrer med. Det var for å understreke hvor teit jeg synes det er å styre FPS spill med en joystick på en gamepad. Men om folk synes gamepad er bedre enn mus/tastatur, hvorfor synes noen dette ikke skal være lov i multiplayer da?

7339004[/snapback]

Jeg ser igrunnen ikke noe problem med det (jeg har spilt Halo 2 mot folk med mus og tastatur, og jeg følte ikke de hadde noe fordel i det hele tatt), men det var ikke poenget. Jeg mener det er mest behagelig å spille med gamepad, jeg tar ikke noe stilling til hva som er best rent prestasjonsmessig.

 

Det er slik jeg ser det fordeler og ulemper med begge teknikkene. Kanskje lettere å sikte med mus (men tviler på det gjelder spill som er laget for gamepad), og som poengtert av Watchtower så er det muligens mer presist å bevege seg med analog stikke. I tillegg er det mye mer fleksibelt med kontroller uansett hva folk måtte mene.

 

Uansett, hva er vitsen med å spille et spill på en annen måte enn det er ment å bli spilt?

Lenke til kommentar
...Uansett, hva er vitsen med å spille et spill på en annen måte enn det er ment å bli spilt?

7339321[/snapback]

Det er snakk om hva man er vant med og hva man synes er best, er det nok vits for deg? Mitt poeng er at det må være det beste om folk kan velge selv. Personlig er det ikke sikkert jeg hadde handlet inn mus til x360, synes slike spill uansett er bedre på pc.

Lenke til kommentar

HALO med mus/tast er bare ikke det samme. Husker hvor stor fiasko HALO PC var for min del... nei, en god original 360 joypad er tingen for meg :) Og siden spillet er bygget opp rundt denne tror jeg ikke det vil være noe bedre med mus/tast enn det var i HALO1 og 2 på Xbox med SMartJoyFrag :roll:

 

Men til C&C kan jo dette her være en fin løsning

Lenke til kommentar

Blir enda større fordel i Strategi Spill med mus på konsoll enn FPS vil jeg si. Da mus er helt klart OVERLEGEN joypad når du skal trykke på enheter og bygge baser samt holde kontroll på ting og tang kjapt og effektivt.

 

Vil vel tro at det å bevege seg med analog stikke går mye mer presis og raskere enn WASD tastene på et tastatur der du også må holde inn en annen tast for å springe.

 

Sterk uenig, tror du må teste ut mer FPS på PC. På en joypad er det mye verre og snu seg presist rundt mens man springer... du sitter å vrir på to joysticks. Mens på PC så springer du, strafer og går med WASD mens du snur sikten med mus som er mye mer presist.

 

Sony's løsning likte jeg... At de merker dem med Tast/Mus slik at servere kan slå det av eller på.

 

Det jeg ikke liker med hele sulamitten er at man mister "gostolen/senga" muligheten om man vil spille med tast/mus.

 

Jeg er en ivrig PC-spiller men kjøpte XBOX 360 så eg kan kose meg i sofaen og slappe av med venner osv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...