Hawkai Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei! Vi har veldig mange tynneklienter hos en kunde. De kjører thinstation, som bruker busybox. Strømsparing er jo i skuddet, så de vil ha en mulighet for å slå av alle pc'ene automatisk etter at skolen er ferdig. Så jeg har planer om å lage et shutdown script som kan kjøres remote over telnet. Jeg ser at det er en som har gjort dette før så det må vært mulig. Les her. ( The thinstations have a telnet server running. I use the windows scheduler and a scripted telnet program (Teraterm Pro) to shutdown all thin clients each night at 8pm. ) Om jeg kjører "halt" cmd så går maskinen i "system halted" og slåes altså ikke helt av. "shutdown" cmd finnes ikke. Noen som kan hjelpe meg her? På forhånd, Takk! Martin Lenke til kommentar
Hawkai Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 POWEROFF Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Telnet? Uff. Bruk heller SSH da. Men kan du ikke bare sette scriptet ditt i cron og sette det til å kjøre når skolen er slutt? Lenke til kommentar
Hawkai Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Men kan du ikke bare sette scriptet ditt i cron og sette det til å kjøre når skolen er slutt? 7600287[/snapback] Gikk for den tilslutt ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå