Produck Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg syns det er på tide å oppgradere maskinvaren i PCen min og har fått en bekjent til å sette opp en liste (klikk for å se listen) over utstyr jeg bør kjøpe uten at det blir for dyrt. Det meste på listen ser OK ut, men det viktigste for meg er at jeg får et godt skjermkort. Jeg har blitt anbefalt PowerColor Radeon X1950 Pro Extreme 256 MB, men jeg kan ikke så mye om skjermkort. Er det noen som har testet dette og vet om det fungerer like godt til spilling som til diverse design-arbeid? Kjøpte for en god stund tilbake et skjermkort som ikke engang taklet gradients. Det vil jeg ikke gjøre igjen. Jeg er også interessert i andre anbefalinger av kort. PCI-Express. Også postet i Norsk Webforum. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 I følge spillbenchmarks så yter X1950 Pro nesten tilsvarende et GeForce 7900GT, ofte litt over. Hva slags spesifikt designarbeid mener du, og hvilket skjermkort var det du kjøpte tilbake i de dager? På jobb bruker vi ATI-kort, (X300/600/700-serien), de funker forholdsvis bra. Jeg jobber med reklame. Lenke til kommentar
Produck Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Det er snakk om webdesign, men ofte med litt mer grafikk enn det man lager i Paint, så at det takler en forløpning (gradient) hadde vært en fordel. Jeg har også fått større interesse for spill som Battlefield 2, F.E.A.R og liknende. Jeg tror det var Nvidia GeForce 5200 PCI det het, det jeg kjøpte for en stund siden. Altså et gammelt PCI-kort. Ikke Express-typen. Til og med det integrerte skjermkortet viste seg å funke bedre. Jeg har fått tips om XFX GeForce 7900GS. Hva tror du om det? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 X1950pro er bedre. mere for pengene, http://www.komplett.no/k/k.asp?action=page...524127c&cks=TOP der er det helgetilbud på nettop den du snakker om den er bra vettu Lenke til kommentar
AI Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Jeg vill ikke konsekvent reklamere for verken dett enne eller andre.... Har hørt dårlige rykter om Powercolor, mulig de har forbedret seg nå. men er hvert å la seg merke mener jeg. Ja veit de er litt billigere enn tilsvarende produsenter, men er kjipt å få et ustabilt kort som man kanskje må ta til takke med å RMA (Powercolor er dansk, om det har noe å si ) Velg heller en av de solide produsentene som, Sapphire, Asus, Gigabyte, etc. Endret 15. november 2006 av AI Lenke til kommentar
Produck Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 OK. Det skal jeg ta til etterretning. Hvilke problemer har Powercolor hatt? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 har ikke hørt noen spesielle jeg da. men sapphire har jeg ALDRI hørt noe problemer med. men de har orginalkjøler, om det teller da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå