Gå til innhold

Problemer etter opplåsing av xp1900+

Alcaid

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen som vet hva jeg har gjort galt? (hvis det er noe som er galt da....)

Etter å ha kobla sammen alle 5 L1 broene (hver for seg selvfølgelig, og med lim i "gropa" mellom punktene) funker alle steppingene, men de to øverste forsvannt fra BIOSen!! Kan nå bruke 6x t.o.m. 12x (12 er standard på xp1900+), men 13x og 14x er borte vekk! :sad:

Noen som har opplevd det samme?

Se signatur for mobo info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen som kan hjelpe meg?

Testet nettopp alle multiplier settingene, og alle fra 6x til og med 12x fungerte slik de skulle (dvs. 6x=6x, 6,5x=6,5x osv.) Det vil vel tyde på at CPUen er låst opp rett?

Er litt redd å overklokke så enormt med FSB, p.g.a. IBM harddiskene mine (grøss) savner derfor høyere multiplier enn 12x.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 17:50, skrev Sykebil:

er ikke sikker men det virker som om du ikke har gjort det helt rett sjekk med lupe for å se om det er kontakt mellom l bridegene

Hadde en av broene ikke hatt kontakt hadde ikke steppingene funket rett. 10x hadde kanskje vært 10.5x eller.no

Hadde heller ikke greid å boota på alle steppingene.

Ingen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Ja det er helt riktig det. Når du låser opp den prosessoren så funker alle multipliers fra 12.5x og nedover. Jeg er temmelig sikker på at du kan endre en annen bro på prosessoren for å få tilgang til >13x multipliers. Men da forsvinner <12.5x.

Lenke til kommentar

Fant svaret.

Byttet til bios versjonen før den nyeste, og fikk 13x og 14x tilbake. 13x fungerte som 12,5x, og 14x fungerer som 5x. (Ash har altså rett :smile:) 12,5x er altså det høyeste.

Flasha tilbake til den nyeste biosen, for jeg hadde ikke bruk for 12,5x egentli.

kjører nå kallt og stabilt på 152*11 og vcore=1,65v(-0.1v). (Kjører jeg høyere fsb får GF3 kortet av og til problemer når det er overklokket). Har ikke AGP/PCI lås :sad:

Oppgraderer sikkert seinere til nForce2, for jeg er lei av fsb på 133+. Vil nå opp i 200++ :grin:

(200*8,5=1700Mhz burde jo gå fint :smile:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...