SilentBob Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei. Jeg bruker en meget enkelt gjestebok, en php-fil som samler inn inndata fra brukeren og lagrer disse i HTML format i en .txt fil. Det jeg lurer på er om det er mulig å forandre det som blir lagret i variabelen $epost slik at om brukeren skriver inn [email protected] så blir dette forandret og skrevet som "mail at epost dot com" til .txt fila. Sikkert litt dårlig forklart men dere skjønner vel. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Er vell bare å bruke RegExp. $email = preg_replace('/@/si', ' at ', $email); $email = preg_replace('/\./si', ' dot ', $email); Trur det stemmer Endret 15. november 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Peter Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 str_replace( array( '@', '.' ), array( ' at ', ' dot ' ), $email ); vil antakelig være en del raskere ettersom du slipper regex Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 takker for svar, funker som bare det Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Men der har du array da. Det tar jo også sin tid. PS. det ar bare snakk om små tusendels sek her da Endret 15. november 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
genstian Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 str_replace('@', ' at ' ', $text); str_replace('.', ' dot ', $text); Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Den er nok bedre enn med array Lenke til kommentar
Peter Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Den er nok bedre enn med array 7291037[/snapback] Det må du gjerne måle om du gidder. Jeg er ikke så sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå