Gå til innhold

64 C - Litt for varmt?

MrL

Anbefalte innlegg

Jeg hørte at det fulgte med kjølepasta på CPUen på denne pcen jeg kjøpte på torsdag. Bestilte E6600. Men jeg synes ikke det så ut som det var noe kjøle pasta på der.

tok på vifta, og tok den av etterpå. Da var det noen hviter striper der, men vet ikke om det var kjølepasta.

CPUen ligger nå på rundt 50 C hele tia, har vært oppi 53 som jeg har sett, sikkert høyere også..(?).

Så spørsmålet mitt: Er ikke det litt for varmt, og er det skadelig? Hvor kan man få kjøpt kjølepasta borsett fra i nettbutikker?

Edit:

Nå er den oppi 64 C etter jeg har spilt..litt for varmt? HVa bør jeg gjøre..Det ser litt "skadlig" ut..eller risikabelt..

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på hvor varm c2d skal være, men ja 50 hørtes litt mye ut.. Hvordan er tempen. ellers i kabinettet? Mener å ha hørt at siden kjølerne sitter så stramt på enkelte c2d HK så kan festeribba bøye seg, og man får ikke ideel varmeoverføring...det finnes en post om dette på diskusjon.no, men gidder ikke lete nå. Kjølepasta får man kjøpt på de fleste data-butikker elkjøp, ideel osv.

Lenke til kommentar

Okei vet ikke forskjellen på idle i stock men. Tempraturen ligger på rundt 50 C hele tiden, når jeg ikke er på pcen oxo tror jeg. Eller viser ihvertfall kabinettet rundt 36 C hele tia, så regner med det er tempen i kabinettet. Takk for svar, skal skjekke det ut:D

Lenke til kommentar
Okei takk for svar. Bruker PC probe II som fulgte med på cden til hovedkortet.

7291317[/snapback]

Probe II måler ikke core temp...min Probe II temp. er ca 15 grader lavere enn core temp som måles med f.eks Intel Thermal Analysis Tool...

Er tempen din 50 grader i Probe II kan du regne med at core tempen er rundt 65 grader!

EDIT2: Har ikke Pentium M, er bare programmet som tror det... :thumbdown:

EDIT: Bilde...

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Jeg har også E6600 og har en idle temp på 45-46 grader. Til målinger bruker jeg PC Probe II v1.02.01 som kom med hovedkort produsenten ASUS. Hvis ikke programmet fra selve hovedkort leverandøren ikke gir riktig temp må noe være riv ruskende galt, så jeg hadde stolt mer på den enn intels eget i alle tilfeller.

Forøvrig kjører jeg uten CPU vifte, kun 2 kabinettvifter. Det er derfor min idle temp er såpass "høy".

Du kan lese mer om prosessen her (3 deler):

http://lars.werner.no/wordpress/?p=65

http://lars.werner.no/wordpress/?p=66

http://lars.werner.no/wordpress/?p=67

Lenke til kommentar

Nå skiftet jeg vifta, sånn ut du blåser utover får bedre sirkulasjon. Tempen har gått ned 7 grader i kabinettet, men CPU har gått opp 7 grader! Nå er den oppi 58-60 C. Hva skal jeg gjøre??

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Er ribba varm?, ta og kjenne etter. Samt prøv å klem den litt inn mot hk og se om temp synker litt. Kan være litt dårlig kontakt der tror jeg:)

7310577[/snapback]

Skal jeg klemme kjøleren mot hk? Er litt redd for å ødlegge no, eller brekke no, siden hovedkortet sitter på skruer og går på en måte nedover når jeg klemmer..

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...