Gå til innhold

BSD/UnixNy i FreeBSD og trenger litt hjelp med bash bl.a.

Young

Anbefalte innlegg

si det..

det er jeg ikke sikker på for det var ikke jeg som installerte, det var en annen fyr som gjorde det. Men en god kamerat av meg satt i morges og så på serveren og han fant ut at .cshrc er temmelig fucked og rc.conf er delvis fucked så derfor virker ikke configure. så sa han også at det var ikke hensikt i at han begynte å gå gjennom alt for å fiks så enten så må han som gjorde skadene fikse dette ellers må jeg reinstallere... Noe dritt om jeg må reinstallere da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal reinstallere, kan det være nyttig å gjøre det selv, da lærer du mye mer. FreeBSD Handbook gir deg svar på det meste du måtte lure på, og der står installasjonsrutinen grundig forklart.

Edit: skal du installere på nytt, pass på at du velger profilen "developer" eller "X-developer". Da får du med kildekode, headerfiler og kompilator, noe du garantert vil trenge. Forskjellen mellom developer og x-developer er at x-developer er med X Window System, X.Org.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Hvilket installasjonsalternativ valgte du da du installerte FreeBSD?

7302595[/snapback]

si det..

det er jeg ikke sikker på for det var ikke jeg som installerte, det var en annen fyr som gjorde det. Men en god kamerat av meg satt i morges og så på serveren og han fant ut at .cshrc er temmelig fucked og rc.conf er delvis fucked så derfor virker ikke configure. så sa han også at det var ikke hensikt i at han begynte å gå gjennom alt for å fiks så enten så må han som gjorde skadene fikse dette ellers må jeg reinstallere... Noe dritt om jeg må reinstallere da..

Lenke til kommentar
Jepp. da blir det reinstallering for f..

7305378[/snapback]

Det er sånn du lærer å bruke et system. Jeg har reinstallert mange ganger, men så har jeg da også lært meg et og annet. Husk bare at du ikke trenger å laste ned kildekode manuelt i FreeBSD, du har ports og packages som tar hånd om det for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...