thomasha Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hei Jeg har en liten nøtt som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Dette gjelder en Golf II, 89 mod forgasser motor. Jeg måtte nylig skifte registerreim fordi den var så slitt at motoren plutselig stoppa, det virker som om det gikk bra med ventilene da det ikke kom noen ulyd. Dette forårsaket at akselen som driver blant annet fordeleren ikke gikk rundt, så det var ingen gnist. Men etter at reimen var skifta og alt på plass, registeret riktig innstilt så var alt klart for start, men dog ikke. Fin jevn gnist på pluggene men de virker tørre. Bensin kommer frem til forgasseren, dette sjekket jeg ved å ta av slangen på noe som virker som et drivstoff hus som sitter etter pumpa, hvor det går en slange inn fra pumpa, en slange til forgasseren og en retur til tanken. Drivstoff pumpet ut fra slangen som går til forgasseren. Det kommer en ujevn surre lyd fra noe som virker som et relé til choken, når jeg slår på tenningen så er det en mindre bevegelse i choke spjeldet, når jeg legger ned spjeldet med en trekker eller lignede, så forandrer lyden seg. Men jeg tror ikke at dette er problemet. Jeg prøvde og ta ut kontakten til automatchoken og starte uten hell. Jeg har hørt at i en tidsperiode rundt 89-90 der omkring så var det en del merkelige forgasser løsninger ute og gikk hos vw, deriblant min. Etter pluggene og dømme så har bilen min i lang tid gått med en alt for mager blanding, hvorfor den ikke starter nå er et 1000kr spørsmål. Det er flust av elektroniske styringer og vakumklokker på denne forgasseren. Men bensin kommer rett og slett ikke igjennom. Har også prøvd og pøse på med startgass, uten et lite poff en gang. Prøvde også å dra bilen i gang ved og slepe den over en lengre tur, uten resultat. Er det noen som har kunnskap, kjenner til problemer eller har opplevd noe lignede selv og funnet ut av hva som kan være problemet? Dette var en lang historie, men finner ingen måte og dekke den på, på en kortere måte. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Vet ikke helt om du skal mistenke forgasseren ennå i dette tilfellet. Hvis al er iorden bortsett fra forgasseren, så ville motoren tent når du hadde spruta startgass nedi forgasseren. Er du sikker på at ventilene har overlevd registerremsbruddet?jeg ville først tatt en kompresjonstest for å fått bekreftet at ventilene ikke er bøyd, og så må du få sjekka at registeret et stilt 100% rett og deretter må du være sikker på at fordeleren er stilt slik at du får noenlunde rett fortenning. Husk at akkslingen som driver fordeleren også skal være timet mot registeret. Endret 15. november 2006 av Beinet1 Lenke til kommentar
thomasha Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Når det gjelder ventilene så il vel uansett problemet være at de ikke lukker hvis de har blitt slått skeive, og sjansen for at alle har blitt skadet er liten vil nå jeg si. Registeret er helt etter merkene, akslingen til fordeleren er også timet inn med merket på syl nr 1. Har ikke komptestet enda, det blir det neste. Men denne har hatt et forgasserproblem tidligere som måtte løses på verksted, en dyr affære. Jeg har fortsatt mine mistanker til denne. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Tviler på at det er forgasser. Sjekk denne linken: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=638211&hl= Lenke til kommentar
thomasha Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Hei og takk for svar Vi brukte merket på fremsiden av tannhjulet og fulgte alle innstillinger som vi hentet fra autodata programmet, det ser ut som det er de samme illustrasjonene som du la inn i den tråden du henviser til. Det gjenstår og teste kompen, så får man se etter hva man gjør etter dette. Jeg ser at vi har brukt de samme innstillingene som han du hjalp i forrige tråd. Syl 1 på topp og merke på veivhjul rett opp. Kammen på OT Rotor på merke syl 1, merke på reimhjul for aksel flukter med merke på deksel fremme. Fin jevn gnist på alle plugger. Men de er tørre som f...... Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Les tråden på nytt da. Har bare sett varianten der merket på baksiden blir brukt. Denne skal flukte med delingen mellom deksel og topp. Dette vil si: Hvis det ikke er et orginalt merke (opp) på kamreimdeksel, skal merket på "baksiden" brukes. Du kan eventuelt ta ventildekselet av og sjekke ventiloverlappingen på 4syl. (da skal den ha gnist på 1syl) Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Les tråden på nytt da. Har bare sett varianten der merket på baksiden blir brukt. Denne skal flukte med delingen mellom deksel og topp.Dette vil si: Hvis det ikke er et orginalt merke (opp) på kamreimdeksel, skal merket på "baksiden" brukes. Du kan eventuelt ta ventildekselet av og sjekke ventiloverlappingen på 4syl. (da skal den ha gnist på 1syl) 7290167[/snapback] Her er det litt variasjoner, kommer alt ann på hvilken årsmodell vi snakker om. Fra gammelt av så skal merket som er påbaksiden av hjulet på kammen flukte med toppen. På de siste årsmodellene som brukte denne motorkonstruksjonen, hadde et toppdeksel i aluminium med et eget timingsmerke på toppen. Dette skulle treffe et O.T.merke på framsiden av kamhjulet. Lenke til kommentar
thomasha Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Vel, siden jeg har brukt merket på fremsiden og ikke bak så er det forsøket verdt og prøve dette merket og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har kun vært borti å bruke merket på baksiden, er nok der problemet ligger. Lenke til kommentar
thomasha Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Ingen komp på noen av sylinderne. Kan problemet være at vi har brukt merket på fremsiden, og ikke bak? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ingen komp på noen av sylinderne. Kan problemet være at vi har brukt merket på fremsiden, og ikke bak? 7301179[/snapback] Godt mulig. Det ser ut som du har timet registeret feil. Hvilken motor/motorkode er det i bilen din? Jeg kan se om jeg finner ut litt mer for deg. Lenke til kommentar
thomasha Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Beinet1 Regner med at dette er motornummeret. 0261033730. Nummeret var plassert på blokka like under tennpluggen til sylinder nr 1. Håper at dette er rett, kom tilbake til meg om det ikke skulle stemme. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Beinet1 Regner med at dette er motornummeret. 0261033730. Nummeret var plassert på blokka like under tennpluggen til sylinder nr 1. Håper at dette er rett, kom tilbake til meg om det ikke skulle stemme. 7316986[/snapback] Ikke helt..det skal være en bokstavkode i begynnelsen sånn som GU, YN eller 2E osv... Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Beinet1 Regner med at dette er motornummeret. 0261033730. Nummeret var plassert på blokka like under tennpluggen til sylinder nr 1. Håper at dette er rett, kom tilbake til meg om det ikke skulle stemme. 7316986[/snapback] Ikke helt..det skal være en bokstavkode i begynnelsen sånn som GU, YN eller 2E osv... 7318170[/snapback] se her, det er merket på baksiden av kamhjulet en skal gå utifra. Endret 19. november 2006 av Beinet1 Lenke til kommentar
thomasha Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Sett Så hva som står i teksten. Vel da er det klart. Merket bak skal benyttes, det gjorde ikke jeg. Dette forklarer den manglende kompen vil jeg tro, samt at golfen overhode ikke har antydning til start. Takker så mye for hjelpen fra dere alle som har bidratt med svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå