Gå til innhold

kansellere ordren, databutikken.com

Anbefalte innlegg

hei jeg lurte på om noen har noen erfaringer med dette....man kan altså på sidene dems trykke slett ordren, altså den blir omgjort til "avbestalld"..og greit nok det, men hva med oss som betaler med kort og summen allerede er trukket fra kontoen... ikke akkuratt overraskende at pengene ikke er like raskt tilbake som de ble trukket, men hvor lenge må man vente, noen som har gjort dette før på databutikken.com?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pengene blir ikke trukket fra kontoen før varen/e blir sendt. Nå er de bare reservert på din konto, og reservasjonen oppheves vanligvis innen to bankdager hvis handelen ikke blir gjennomført.

Ta kontakt med Databutikken hvis pengene ikke har blitt frigjort i løpet av fredagen...

Lenke til kommentar

Som sagt; pengene er reservert. Hvis du sjekker nettbanken din, så fremstår beløpet som trukket fra konto, men det er altså bare snakk om en reservasjon som bør oppheves i løpet av noen få dager. I praksis merker man ingen forskjell på om et beløp er reservert eller trukket fra konto.

Endret av Nichlas
Lenke til kommentar

stemmer nok ikke dette her, pengene er ikk reservert men faktisk trukket, det kan jeg se når jeg går inn på detaljer, utrolig dårlig av databutikken.com for noe forbanna dritt, ikke er det mulig å ringe til dem heller via det nummeret de har oppført på siden sin.

Lenke til kommentar

Det er reservering av beløpet som er vanlig praksis, og jeg vet ikke om noen seriøse nettbutikker som faktisk trekker beløpet fra konto før varen/e er sendt.

Send Databutikken en mail, forklar problemet, og så får du nok pengene tilbake om ikke så fryktelig lenge...

Lenke til kommentar

okay nå begynner dette å bli ganske ubrukelig, de svarer ikke på mail, og nummeret de har på siden er ikke mulig å ringe, er det noen som vet åssen man kan få ringt de udugelige folka der?

tlf: 046-238100 funker ikke, samme om du prøver med 0046 foran også!

Lenke til kommentar

Hei, jeg hadde en lignende hendelse hvor jeg skulle bestille en PSU og et tastatur fra databutikken.com. Alt var gode greier helt til etter at jeg hadde betalt hvor det stod at de hadde trukket 1200,- i frakt. Jeg gikk straks inn og avbestilte, men så på nettbanken at de hadde trukket, ja trukket ikke reservert, korrekt sum. Dvs frakt til rundt 140,-. Jeg sendte mail og forklarte hva som var hendt og de skulle tilbakebetale pengene, men det kunne ta 2-4 virkedager. Forutenom det var de også veldig trege på å svare på mailen :hrm:

At en seriøs aktør driver på slikt synes jeg er uakseptabelt, det er mao vi kunder som må betale for deres feil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...