Goliath Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Når jeg generer en side (Page) i Wordpress, legger alle sidene seg i alfabetisk rekkefølge. Hvordan kan jeg spesifisere hvilken side skal stå øverst? Slik at jeg får f.eks en slik hiarki: Nyheter Informasjon Dagens Om oss Kontakt Endret 15. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Tror den koden er korrekt. Sett ID på de gjeldene sidene, og du skal ha fått det til. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Takk, det fungerte! Mens vi er inne på Pages, hvordan kan jeg legge til et bildeikon i Page-lista som går til en side? F.eks bilde av en stjerne går til en opprettet side. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Tenker du på å ha f.eks. en stjerne ved siden av den siste siden som har blitt lagt til i menyen? Det kan jo bli litt tricky, ettersom alt skjer automagisk, og du ikke kan gi bare én li en klasse, f.eks... Fant ingen plugin eller noe som kunne hjelpe nå når jeg Googla, heller... Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Bruk linker istedenfor. wp_list_pages er veldig begrenset. Hvis du er klar for litt mer avansert Wordpress-kode kan du gjøre slik: PHP <?php query_posts('category_name=nyheter'); // henter ut nyheter. Bytt dette med hvasomhelst ?> <?php while (have_posts()) : the_post(); // kjører loopen ?> <a <?php if(is_page('16')) { echo("id='bildelink16'"); } ?> href="<?php the_permalink(); ?>"><?php the_title(); ?></a> <?php endif; endwhile; ?> Du setter altså "bildelink16" som ID når du er kommet der i loopen. Da kan du style dette med CSS. Jeg ville helst brukt en metanøkkel som pekte til et spesielt bilde og kanskje brukt inline styling. Det finnes sikkert bedre måter å gjøre det på, men skjønner du hva jeg mener? Endret 15. november 2006 av Jonas Drange Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Ok. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå