inaktiv000 Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Hvor stor HD takler en Toshiba Satellite 200CDS? Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 er ikke sikker men jeg tror det er 6 eller 8 gb,det kommer også litt an på disken, men prøv å søk etter en nyere bios versjon(hvis de har oppdatert den i de siste årene). da får du støtte for større disker. Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 vet du hvem version du har? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Versjon? BIOS? Vel, oppgraderte til den nyeste for en stund siden. Grunnen til at jeg vurderer å kjøpe ny HD er at maskinen ikke vil starte :sad: (nei, ikke feilflashing av BIOSen;) Jeg har forsøkt forskjellige ting, og regner med at skjerm, CPU, RAM, MB, floppy virker. Så derfor tenkte jeg å prøve å låne en tilsvarende HD, og evt. kjøpe ny. Lenke til kommentar
Stigb Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Toshiba 200CDS takler harddisker opptil 8,4 GB. Det finnes dessverre ingen BIOS oppgradering som forbigår problemet. Eneste mulighet er evnt. en eller annen form for diskmanagment software, men jeg vet ikke om dette virker. Mvh Stigb Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Det er bare legge inn Win2K og spesifisere diskstørrelsene.. Win2k vil finne hele disken uansett hva og hvor mye bios finner.. det funket i hvertfall for meg på en gammel siemens nixdorf maskin som ikke støttet mere enn 8,4GB hdd. Så dermed kan du egentlig kjøpe deg så stor Hdd som du vil...(brukte Win2k pro) ZanZel [ Denne Melding var redigert av: ZanZel på 2001-12-18 12:50 ] Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 Hei. Sendte mail til Toshiba hvor jeg spurte om det samme for en stund siden, fikk dette til svar: --- Hei, Du må nok flytte komma et hakk. Ca 2,1GB er vel maks så vidt vi kjenner til. --- Men er det noen som har fått det til med 8,4? Hvor får jeg tak i slike disker da (eneste jeg har funnet på weshops etc. er 10gb (ibm) til ~1000 kroner) btw takker for hjelpen alle :smile: [ Denne Melding var redigert av: cecolon på 2001-12-18 14:18 ] Lenke til kommentar
Stigb Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Hei, Ut i fra den informasjonen jeg sitter på skal den takle disker inntil 8,4GB. De fleste nyere 10-20GB disker har en funksjon for å opptre som 8,4 GB disker hvis BIOs ikke støtter større. Hvis ikke kan du bruke f.eks. EzDrive for å lure BIOS. http://www.storagesoft.com/products/ezdrive/ Mvh StigB Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 tusen takk, men får man alikevel utnyttet > 8.4 gb? (under linux etc, tenkte å partisjonere disken og kjøre både windows 95/98 og linux.) Og, er det noen som har fått til 8.4 gb på denne? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå