Nistelrooy Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Skal holde foredrag på skolen i morgen hvor tema er Tyskland blir delt og dårlige forhold mellom seiersmaktene (2. verdenskrig). Finner ikke så mye stoff om det så lurte på om noen her visste noe om det eller en side jeg kan finne noe stoff på. Trenger raskt svar! Takk. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Her har du litt stoff hvertfall: http://no.wikipedia.org/wiki/Tysklands_his...E2%80%931990%29 Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Takk, har sett litt på akkurat den siden, men fant ikke så altfor mye da jeg ikke skal gå så mye utenfor temaet jeg har fått. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Finn stoff utenom Wiki (som eksempelvis caplex) og fikk gjerne feil som står på Wiki. Finner du det så skriver du noe slikt noe: "Jeg har brukt flere kilder i denne oppgaven, da jeg lette frem på wikipedia.no (evt. skriv ned hyperlinken til den) så fant jeg et ukorrekt fakta. (Eksempel:) Wiki, som er et ukorrekturlest nettsted der hvem som helst kan skrive innlegg, mener at El Paso er høyeste fjellet på 4876, mens Caplex, som er et av Norges største nettleksikon, mener at det er Mount Mongo på 5643. Jeg velger da å bruke Caplex siden den har mer fakta å vise til." Elns. (veit din handler om 2.verdenskrig. Brukte fjell som eks.) Dermed har du vist læreren din at du har reflektert over oppgaven og det kan kanskje heve deg en del. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 At man skal være kildekritisk er jo given. Dette viser vel strengt tatt heller ikke at man har reflektert over oppgaven. Hvis det er slik at man får ekstra poeng for å sjekke om kildene man bruker er pålitelige syns jeg det er veldig merkelig. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Tusen takk til dere som svarte. Emnet kan stenges for foredraget er holdt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Tusen takk til dere som svarte. Emnet kan stenges for foredraget er holdt. 7306010[/snapback] Hvordan gikk da fåredraget? Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Foredraget gikk helt greit det. Var egentlig litt kort, men snakket litt rundt temaet og sa det samme flere ganger og lignende. Læreren min sa at det var langt nok siden jeg så så mye opp og sånn, mens en annen som hadde nesten dobbelt så langt som meg fikk kommentaren "litt kort" Karakteren er ikke satt enda, men kan skrive det her når jeg får den om dere vil. Endret 18. november 2006 av Nistelrooy Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Foredraget gikk helt greit det. Var egentlig litt kort, men snakket litt rundt temaet og sa det samme flere ganger og lignende. Læreren min sa at det var langt nok siden jeg så så mye opp og sånn, mens en annen som hadde nesten dobbelt så langt som meg fikk kommentaren "litt kort" Karakteren er ikke satt enda, men kan skrive det her når jeg får den om dere vil. 7310037[/snapback] Fint at det gikk bra med foredraget uten (å) Post gjerne karakteren når du får den, fordi jeg interesserer meg spesielt på slike utfordringer og jeg tror mange har behov for å lære kunsten i å tale til forsamlinger. Tror jaggu jeg skal opprette en egen tråd om emnet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå