Gå til innhold

Italiensk klubbfotball tråd

Torsty

Anbefalte innlegg

Synd med Juventus :dontgetit:

7355487[/snapback]

Synd at de fremdeles får lov til å hevde seg såpass høyt som de gjør ja.

Jeg har et lite spørsmål til dere som liker italiensk fotball:

Hvorfor? Jeg foretrekker bundesliga fremfor Seria A, makan til kjedelig liga skal man lete lenge etter (noe selv italienerne er enige i, jmfr: publikumstallene).

7355514[/snapback]

Hehe, skylde på publikumstallene ja, mhm. Kan vel ha noe med å gjøre at alle stadionene i Italia er ræv unntatt San Siro.

Kjedelig? Du kan neppe ha sett seneste Milano-derby...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7355487[/snapback]

Hvorfor? Jeg foretrekker bundesliga fremfor Seria A, makan til kjedelig liga skal man lete lenge etter (noe selv italienerne er enige i, jmfr: publikumstallene).

7355514[/snapback]

liker bundesligaen jeg, men jeg veit ikke hvor jeg får sett det. og jeg liker italiensk godt.

Grunnen til tilskuertallene er vel helst fordi det er fryktelig mange smålag i ligaen, skandalen, gamle stadioner(klubbene eier dem ikke sjøl engang) og...en del gærne fotballfans som slåss på tribuna.

Endret av Torsty
Lenke til kommentar

7355487[/snapback]

7355514[/snapback]

Fordi det ikke er over 50% feilpasninger som det er i England og Norge. Javisst, tempoet er langsommere, men se på alle praktmålene som blir scoret i Italia. I England så skyldes endel av målene feil og ikke gode prestasjoner. Også statestikkene taler for at Italia ikke er en kjedelig liga, hvor jeg tror dem toppa eller var bak Spania i antall scoringer. Kamper som Roma mot Lazio og Milan mot Inter blir jo nesten alltid legendariske.

Er en grunn til at engelske lag aldri har hatt 3/4 semifinale lag osv i CL som spania og italia klarer.

Og du drar frem tilskuertall. Altså bunnlagene i Serie A har mindre tilskuere enn i norge i gjennomsnitt, mens i england så fylles 3 divisjon kamper med fullt hus. Sier litt om kulturen og lojaliteten til engleskmenn, ikke at 3 divisjon i England er bedre enn bunnlagene i Serie A.

Lenke til kommentar

Jeg er en MEGET stor supporter av Roma og synes de spiller utrolig underholdende fotball. Totti har begynt å finne gammel form og Chivu og Mexes er urokkelige i forsvar. De Rossi er verdens beste midtbanespiller i øyeblikket og Pizarros pasninger og kreativitet kan man begynne å sammenligne med Pirlo's.

Jeg håper historiene er sanne og at vi får Tavano i januar. Hann var dritgod i fjor

Når det gjelder italiensk fotball og filming har jeg en sterk formening om det. Jeg synes det er greit når spillere filmer, spesielt om de gjør det bra. Det har blitt en del av fotballen, men det skal også sies at jeg hater dårlig filming (all filming i engelsk fotball er dårlig). Italienere er ufattelig gode i små "dytter" og filming, og skitne knep og det er ingenting som er mere kult en en forsvarsspiller som filmer som bakerste mann. Man må stole på seg selv for å gjøre det.

Lenke til kommentar

Italiensk fotball er som du sier utrolig bra mtp. det litt uærlige spillet. Dessverre har dette blitt hypet såpass at det har blitt hatet av uvitende mennesker. Mange av disse er anglofile.

Jeg tror Roma er den klubben i Italia jeg liker nest mest, etter Milan selvsagt. Vet ikke helt hvorfor, men i det siste har jeg fått mer og mer sansen for laget. Kanskje grunnet Totti.

Siden Milan ~umulig kan vinne serien, håper jeg faktisk Roma drar i land gullet foran Inter. (Liker ikke Inter. :))

Nå skal det sies at jeg ikke har sett Roma live, som jeg har med Milan, (Milan - Sienna i 2004, tror jeg det var) som var en stor opplevelse. San Siro er noe av det flotteste jeg har sett, selv om den ikke var fullsatt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvordan kan dere si at italiensk fotball er kjedelig?

- Det er faktisk den ligaen de scorer flest mål i. Igjennomsnitt så scorer italienske klubber i serie a, 1.42 mål hver kamp, mens i england scorer de 1.12... Tallene snakker for seg selv.

Håper alle som har hatt disse forferdelige tankene endelig kommer ut av skapet nå!

Grunnen til dårlge publikumsstall er for det første de enorme billettprisene, og for det andre er det helt andre stadio regler i dette støvlelandet. Men heldigvis kan man si, så fikk dette en drastisk endring etter Skandalekampen i Catania.

Som iherdig Juventus supporter, VET jeg at de er tilbake idet gode selskap til neste sesong.

For all del besøk Juventus Club Norvegia

Lenke til kommentar
Hvordan kan dere si at italiensk fotball er kjedelig?

- Det er faktisk den ligaen de scorer flest mål i. Igjennomsnitt så scorer italienske klubber i serie a, 1.42 mål hver kamp, mens i england scorer de 1.12... Tallene snakker for seg selv.

Håper alle som har hatt disse forferdelige tankene endelig kommer ut av skapet nå!

Grunnen til dårlge publikumsstall er for det første de enorme billettprisene, og for det andre er det helt andre stadio regler i dette støvlelandet. Men heldigvis kan man si, så fikk dette en drastisk endring etter Skandalekampen i Catania.

Som iherdig Juventus supporter, VET jeg at de er tilbake idet gode selskap til neste sesong.

For all del besøk Juventus Club Norvegia

8129628[/snapback]

Har noe med følelser å gjøre :D Mye mer fart og spenning i PL

Lenke til kommentar
Jeg er en MEGET stor supporter av Roma og synes de spiller utrolig underholdende fotball.  Totti har begynt å finne gammel form og Chivu og Mexes er urokkelige i forsvar.  De Rossi er verdens beste midtbanespiller i øyeblikket og Pizarros pasninger og kreativitet kan man begynne å sammenligne med Pirlo's. 

Jeg håper historiene er sanne og at vi får Tavano i januar.  Hann var dritgod i fjor

Når det gjelder italiensk fotball og filming har jeg en sterk formening om det.  Jeg synes det er greit når spillere filmer, spesielt om de gjør det bra.  Det har blitt en del av fotballen, men det skal også sies at jeg hater dårlig filming (all filming i engelsk fotball er dårlig).  Italienere er ufattelig gode i små "dytter" og filming, og skitne knep og det er ingenting som er mere kult en en forsvarsspiller som filmer som bakerste mann.  Man må stole på seg selv for å gjøre det.

7452169[/snapback]

Det var De Rossi som fikk Éric Abidal til å ikke vurdere Serie-A spill neste sesong, grunn? De Rossi kom med noen rasistiske uttaleser til Abidal :nei:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skjønner ikke de som sier at Italiensk fotball er en skandale.

de som sier at italiensk fotball er kjedelig kan ikke ha sett en av toppkampene der,

Inter mot Milan er MINST like stort som Liverpool mot Manchester United.

å som sagt tidligere er det flere scoringer i Italia enn i England.

å dommerskandalen er heller ikke så stor som mange skal ha det til, det som har skjedd er at lagene har betalt lederne for å få visse dommere i sin egen kamp. Den største grunnen til at de har gjort dette er fordi de vil ha dommere som KAN dømme å som ikke gjør beggynerfeil, som fører til at sitt eget lag taper.

Å doping er IKKE ett stort problem i Italia, det er MINDRE doping i Italia enn i f.eks. England, grunnen til dette er at i Italia gjøres det flere og grundigere dopingtester på spillerne enn i de fleste andre ligaer.

å til de som sier at Italiensk serie A er dårligere enn andre ligaer: Italiensk serie A var i fjor på andreplass på fifa sin ranking over landene med klubber som har gjort det best i Europa, bare slått av Spania, med England på tredjeplass.

Vet at mange kommer til å tenke at nå er det 3 av 4 lag fra england i semi-finalen i Champions League, men hvis vi ser tilbake ett par år, ser vi at det var Italia som hadde 3 av 4 lag i semien (Juventus mot Milan i finalen, Milan slo ut Inter på bortemålsregelen)

Lenke til kommentar

Italiensk fotball er helt grei den, gode lag og spillere, mye fin teknikk osv. Men likevel synes jeg kamper ofte har en tendens til å bli litt kjedelige, synes også publikum virker uengasjerte i forhold til andre store ligaer, der publikum nærmest er fanatisk. Men nå skal det sies at jeg ikke har sett noen av disse virkelige store kampene, som Inter mot AC Milan som du nevner, forhåpentligvis er det mere liv der, og mere spenning.

Av de fire store ligaene (England, Spania, Italia og Tyskland) ville jeg rangert Italia som den minst attraktive for et nøytralt publikum, du stusser kansje over at jeg setter Bundesliga over, men det har nærmest skjedd en reform i ligaen nå etter VM. Stappfulle tribuner full av gærne fans, og det har kommet flere gode lag på banen som kan gjøre det bra i Europa, ikke bare Bayern som forøvrig ikke vil bli å se i neste års Champions League. Men for all del, Serie A er en kjempegod liga, med minst 2-3 lag som kunne vært kandidater til å vinne CL. (Enda et om Juventus rykker opp ;) ).

Lenke til kommentar

i de fleste kampene der lag fra samme plasss spiller mot hverandre er det god atmosfære, men også når det er lag som "hater" hverandre, ala Juventus å Inter. I de andre kampene der det f.eks. er topplag mot bunnlag blir det som oftest få tilskuere, blant annet siden det vanligvis blir overkjøringer i disse kampene....

Og nå rykker Juventus opp til serie A så blir nokk flere tilskuere neste sesong. Og om to år er det plutselig 4 italienske lag i Champions League semiene (drømmer)

Tyskland har tatt seg kraftig opp etter VM, og lag som Schalke 04, Werder Bremen og Stuttgart gjør det bra for tiden, men ingen av disse kan regnes som Champions League-Vinner kandidater, er vell egentlig bare Bayern Munchen som har sterk nokk tropp til å vinne. Og det spørs hvor lenge dette varer nå som de mister Salihamidzic (har skrevet under for Juventus) som har vært den beste på midtbanen deres i denne sesongen, og de mister sannsynligvis Pizzaro (kontrakten går ut) som er blant de beste target-mennene i Tyskland. Så det spørs helt hvilke forsterkninger de får i sommer.

Og Werder Bremen, som nokk ryker ut av UEFA-Cupen på torsdag, kommer til å miste mange av stjernespillerne som Frings, Diego (som er nær ved å signere for Juventus) og Klose som også er på vei bort.

Lenke til kommentar

Hehe, stemmer det, men vil faktisk regne i hvertfall Werder Bremen som CL-vinner kandidat. Liverpool og Porto har jo klart det, og Bremen er vel på det nivået ca. Angående de ryktene så er det eneste sikre at Salihamidzic skal gå til Juventus, bra spiller, men Bayern skal bygge opp et helt nytt lag nå, etter denne katastrofe-sesongen, så de skal vel satse mer på yngre spillere. Det stemmer at Frings er i samtaler med Juventus, men han elsker Bremen, så om han bytter klubb er usikkert. Selv om han nok kommer til å få en høyere ukelønn. Pizzaro skal vekk ja, han har ikke vært god i Bayern, scorer for lite, men en mann med potensiale til å være jævli god. Håper for hans skyld at han kommer seg bort, til en klubb han kan prestere bedre. Kansje i Italia?

Diego, som har vært en sesong i Bremen, og kan takke de for å ha gjort ham til den superstjernen han er i dag, elsker klubben for mye til å stikke. Det har han sagt klart i fra om. Klose har vært i samtaler med Bayern faktisk, men klubben sier at han bare får dra om det er en utenlands klubb. Men dette tyder da på at han muligens vurderer å gå til utlandet.

Men huff, nå ble det veldig mye Bundesliga her. :p Men angående Juventus, om de henter både Sali og Frings, vil de få en meget sterk og rutinert midtbane, til neste års Serie A. Tror begge to vil kunne gjøre det bra der, selv om ligaen nok er hakket sterkere enn hva de er vant til.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke regne Porto som en CL-vinner kanditat ei heller Werder, Liverpool er det under sterk tvil, siden de har vant i Istanbul og er i semien nå, men hvis vi ser i ligaen så er de ikke en CL-vinner.

Alt er jo bare rykter inntil de skriver under :p

vet at Bayern skal bygge opp nytt lag, men det spørrs hvem de kjøper og hvordan de blir å spille...

vet at det er litt gammelt men: Frings considers Juve move

Diego skal være svært nært ved å signere for Juventus han også, men vi hører nok ikke særlig mye om dette før sommeren siden Juve vil holde det hemmelig slik at ingen andre snapper ham opp før dem ;)

Klose blir enten i Werder eller går til utlandet, tror egentlig han går til en annen klubb, han har ikke spilt så bra denne sesongen og det er blitt antydet at han er på vei bort.

huff huff :p

Juventus vil få en rutinert å sterk midtbane uansett; Camoranesi-Nedved-X-Sali

X=ny spiller ;)

og de blir mest sannsynlig å kjøpe 2-3 nye midtbanespillere til neste sesong. Tror Frings, Diego og Almiron går til Juve. Å de selger/låner ut Marchisio, paro, marchionni, De Caglie, Zanetti, og kanskje Camo går også, men da får vi en ny på høyrekanten ;)

Juve vil få et utrolig godt angrep neste sesong, Del Piero, Trezeguet (eller en ny target man hvis han går), Palladin(h)o og Huntelaar som nok kommer til sommern. dvs at vi har 2 toppspisser + 2 av de største spisstalentene for tiden.

Lurer litt på hvordan forsvaret blir da, Grygera har jo skrevet under, å har jo Balzaretti, Chiellini, Tudor, Birindelli, Zebina. Men alle er ikke gode nok for A enda (Balza, Zebina er helt klart ikke gode nok) og skal ikke si så mye om Bom boumsong :p

så vi blir nok å se et par nye fjes til der, tror det blir Barzagli og muligens Pepe....

Endret av cannavaro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...