toniii Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hei, Har ett lite problem her, eller igrunn ett stort et. Først og fremst så har jeg en HP maskin som jeg kjøpte hos deal. Har funket helt fint, og det gjør den forsåvidt. Jeg la inn Windows Vista, for å test det. Fannt ut at det ikke var kompatible med ATI Radeon kort, p.ga mangel av OpenGL ting. Så jeg måtte da gå tilbake til Windows XP. Satt i XP disken, slettet partisjonen, laget en ny. Men den ble bare (Ny rå), som dermed ikke gikk an å legge Windows på. Startet Win Vista innstalasjonsrprogammet som hadde innebydt partisjonsprogram, formaterte disken til NTFS og prøvde og innstalere på nytt. Da fikk jeg melding om at den ikke var kompatibel til Win XP. Noe som jeg ikkje skjønner. Prøvde å innstalere Windows Vista igjen, og det gikk heller ikke p.ga den ikke var kompatibel til det heller. Så nå sitter jeg her med en partisjon som er NTFS formatert, men som ikke går an å innstallere noe på. Så nå trenger jeg virkelig hjelp. Noen snille sjeler som har noen tips eller hjelpelige setninger? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Hei og velkommen til forumet? Når du sletter partisjoner så må du alltid formater før du kan installere windows. Du må lage en nye partisjon, så formatere. PS: Les også hva som står på skjemen. Hehehe. Endret 14. november 2006 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå