jensemil Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hvilken linse ville du valg? Hvis du i hovedak skal bruke den til portrett bilder. Aa ikke bruke mer en $250, eller 1500 kr. Mvh Jens Lenke til kommentar
eitp Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hei Nå gir du litt få opplysninger... Har du Canon, er det eneste alternativet til den prisen EF 50 f/1.8 II. Det gjør jo ingenting at det er et godt objektiv heller Men blend ned noen hakk. Tor Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Av og til lurer jeg på hvor glupe innlegg man kan prestere å poste på dette forumet. Jeg er bombesikker på at du kan få gode svar, i det øyeblikket du forteller oss hva slags type kamerasystem du siter med! I alle tilfeller, for den summen der ville jeg enten gått for brukte 50mm 1.4 objektiver, som det til tider kan være mulig å få for den summen på f.eks eBay. (typisk Nikon 50mm 1.4 AF / D) Ellers har jo samtlige produsenter en 50mm 1.8 på lager som går for kr1000+, det gir det jo et sted mellom 75-80mm på de fleste systemer (antar du ikke sitter på fullformat), noe som gir en flott arbeidsavstand for torso/ansiktsbilder. Dette vil jeg forrestem være bombesikker på er blitt besvart en del ganger før. Men hvem gidder vel å søke? Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 En 50mm f/1.8 eller f/1.4 er en god investering til portrett generelt såsant du ikke bare tar tette 'headshots' - da bør du nok ha en lengre brennvidde. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) FD 85mm 1.8 er sikkert perfekt for deg, jensemil. Den får man kjøpt brukt for ca. $250. http://cgi.ebay.com/Canon-FD-85mm-1-8-Beau...1QQcmdZViewItem Og forresten, som man spør får man svar... Endret 14. november 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 $250 kan nok ikke gøre det - men Tamron 28-75 f2,8 er jeg og andre godt tilfreds med - den er lidt mere alsidig, hvilket specielt til småbørn er godt. Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Ah, jeg spor ikke om tips. Men hva dere ville gjort? Wow, av og til lurer jeg på hvor glupe innlegg man kan prestere å skrive paa dette forumet. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Ah, jeg spor ikke om tips. Men hva dere ville gjort? Wow, av og til lurer jeg på hvor glupe innlegg man kan prestere å skrive paa dette forumet.7287213[/snapback] Neivel... Lykke til da. Jeg ville brukt de 1500 på en kveld på byen. Men jeg misforsto og trodde du skulle bruke dem til fotoutstyr, men du er altså litt forvirret og lurer på noe helt annet? Endret 14. november 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
engekri Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jens, LOL! Ta deg sammen å les hva du egentlgi skriver! Du spørr ikke om tips, du bare tenker sånn rent hypotetisk, at i teorien kansje helt tilfeldigvis noen hadde tenkt på å begynne å lure på om de kansje skulle ha nytt objektiv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå