Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan få install Windows nr 2 på Thinkpad R60?

Anbefalte innlegg

Har en IBM Thinkpad R60 fra arbeidsgiver, og hadde lyst å installere en Windows nr 2 til hjemmebruk på en annen partisjon. Har ved hjelp av Partition Magic klart å få opprette en partisjon på ca 6 GB som er greitt nok for å installere Windows og litt ekstra tjafs. Men når jeg putter i Windows-install cd'en, får jeg etterhvert beskjed om at den ikke finner noen harddisker/partisjoner å installere Windows xp på. ?

Har lest litt om Predesktop Area som IBM opererer med, men vet ikke helt om det er her problemet ligger. Men det virker hvertfall for meg som harddisken/partisjonene på et eller annet vis er skjult for Windows xp installeringsprogrammet.

Noen som har en ide om hvordan dette kan løses, slik at jeg kan få lagt inn en ekstra Windows på en egen partisjon?

Har gjort dette mange ganger på min private stasjonære hjemme-maskin uten synderlige problemer. En partisjon med egen Windows XP til seriøst bruk, og en partisjon med egen Windows xp der man for eksempel kan installere og teste ut program med mer. På den måten slipper man å være redd for at man etterhvert herper Windowsen på den "seriøse" partisjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...