bulau Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Jeg skulle installere en IDE harddisk i mitt SATA system, kjøpte adapter slik at SATA kabelen skulle passe, men fant ut at jeg mangla strøm Strømkoblingen i IDE disken er av en sånn type med fire svære pinner som stikker ut. Strømkabelen jeg har tilgjengelig er en liten flat SATA type + en større firkantet sak det står P12 på. Er det noen som vet om jeg kan få kjøpt adaptere slik at jeg kan få strøm? Endret 14. november 2006 av bulau Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 De med 4 pinner kalles bare for Molex. Du har sikkert noen slike i PCen? Du får kjøpt forgreninger til Molex. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=100423 Lenke til kommentar
bulau Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Takk for kjapt svar Jeg satt og så på akkurat den linken du viste, og går nok for den siden jeg har en molex ledig i maskina (lært et nytt ord) Det er lett å finne IDE til SATA strømomkoblere, men umulig andre veien ser det ut til. Dvs en kan installere nye disker i gamle maskiner uten problemer, men ikke gamle disker i nye systemer på denne måten. Så blir det vel til å vente på ny forsending fra komplett, men det måtte jeg uansett for jeg hadde ingen ledige SATA kabler til SATA-IDE adapteren jeg nettopp fikk fra de Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Takk for kjapt svar Jeg satt og så på akkurat den linken du viste, og går nok for den siden jeg har en molex ledig i maskina (lært et nytt ord) Det er lett å finne IDE til SATA strømomkoblere, men umulig andre veien ser det ut til. Dvs en kan installere nye disker i gamle maskiner uten problemer, men ikke gamle disker i nye systemer på denne måten. Så blir det vel til å vente på ny forsending fra komplett, men det måtte jeg uansett for jeg hadde ingen ledige SATA kabler til SATA-IDE adapteren jeg nettopp fikk fra de 7286786[/snapback] De fleste psu'er har mange Molex kontaker og ferre S-ata, det er fordi Molex brukes til flere ting en S-ata, Vifter, Cd/dvdrom, SKjermkort, Leds osv osv. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Strømforsyninger har vanligvis bare molex-utganger, og så kobler man en konverter fra molex til SATA på den. Det er derfor ikke noen vits med SATA-til-molex-konvertere. Om du trenger flere molex-kontakter kjøper du en splitter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå