lebiel Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg ønsker å sette opp et nettverk, Innholdet i nettverket ser man i prinsippskissa. Eksisterende Situasjon: -Stasjonær PC 1 med internett i HUS 2. Etg Ønsket Situasjon: -Stasjonær PC 1 med internett i HUS 2 Etg. -Stasjonær PC 2 med internett i GARASJE -Bærbar PC med trådløs internett i GARASJE Av utstyr har jeg: -Nettverkskabel (Nok til t/r HUS og GARASJE) og termineringsutstyr -MSI Nettverkskort for trådløst nettverk, PCI Hvilken løsning bør jeg gå for? -Utendørsantenne, AP, Kabel t/r..... Lenke til kommentar
lebiel Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Hjelp! Jeg er helt grønn på dette, alle innspill mottas med takk! Kjenner kun til begreper som Acsess Point, Router osv, men veit ikke riktig hvilke funksjoner de forskjellige har... Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg ville ha valgt en switch i huset og i garasjen med tp-kabel mellom Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ble litt rotete tegning, men jeg håper du skjønner Lenke til kommentar
lebiel Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Takker så mye for innspill!! Et par spørsmål: -Hva er den praktiske forskjellen på AP, og en trådløs Router? Har jeg forstått det rett; Trådløs router kan gjøre samme jobb som AP, men AP kan ikke gjøre samme jobb som trådløs router. AP er på en måte endestasjonen? -Kan man sette opp et lokalt nettverk for deling av data mellom maskinene med oppsettet som mhw357 foreslår? Hvis en vil ha tilgang til de lokale dataene fra internett(ett annet sted i verden), hva da? Endret 30. november 2006 av lebiel Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) spørsmål: 1. Ein ruter deler ut IP-adresser og har ofte innebygd switch. AP gjør bare LAN om til WLAN og WLAN om til LAN(Alt etter kva den er innstilt på.) 2. Ja du har dei samme funksjonane sjølv om du har fleire Switcher. Edit: visst du skal trekka TP kabel gjennom det samma røre som Strømkabelen så må du passa på at kabel har samme isolering som strømkabelen. Endret 30. november 2006 av King[nor] Lenke til kommentar
lebiel Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Ble litt rotete tegning, men jeg håper du skjønner 7395459[/snapback] Spørsmål: -Hvis jeg setter opp en trådløs router med switch i Huset, vil den komme i konflikt med AP'en i Garasjen(forstyrre hverandre)? Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Spørsmål: -Hvis jeg setter opp en trådløs router med switch i Huset, vil den komme i konflikt med AP'en i Garasjen(forstyrre hverandre)? 7437449[/snapback] Nei, det går bra, sålenge du setter de på forskjellige kanaler (f.eks 1 og 11) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå