Anders Moen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hva synes dere om mitt design til en side jeg lager? Jeg tar imot ris og ros, fra alle sammen. screenshot.bmp Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Ris: Filformatet til vedlegget, sier meg at du er nybegynner. Dette kan løses enkelt med å lese litt på htmldog/w3schools - egentlig overalt. Man bruker komprimering på bilder på web. Du har helt sikkert hørt om PNG/JPG/GIF/osv. Siden din var litt 1990. Jeg vil anbefale deg at du går grundig gjennom html/css-relaterte sider på webben, for å oppdatere ditt syn på hvordan en webside skal se ut! De fleste har helt gått vekk fra "Times New Roman" som skrifttype, enkelt og greit fordi denne er rævva stygg. Sans-serif passer bedre for web. Vet du ikke hva du skal velge, bruk den generiske fonttypen "sans-serif". Fargevalgene er rimelig kjipe. Det finnes mange sider som foreslår behagelige fargeskjema. Jeg vet ikke hvor langt jeg skal gå, men jeg vil anbefale at du begynner på nytt, og surf litt rundt! Kjekt at du hvertfall er kommet i gang! Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Ris: Filformatet til vedlegget, sier meg at du er nybegynner. Dette kan løses enkelt med å lese litt på htmldog/w3schools - egentlig overalt. Man bruker komprimering på bilder på web. Du har helt sikkert hørt om PNG/JPG/GIF/osv. Siden din var litt 1990. Jeg vil anbefale deg at du går grundig gjennom html/css-relaterte sider på webben, for å oppdatere ditt syn på hvordan en webside skal se ut! De fleste har helt gått vekk fra "Times New Roman" som skrifttype, enkelt og greit fordi denne er rævva stygg. Sans-serif passer bedre for web. Vet du ikke hva du skal velge, bruk den generiske fonttypen "sans-serif". Fargevalgene er rimelig kjipe. Det finnes mange sider som foreslår behagelige fargeskjema. Jeg vet ikke hvor langt jeg skal gå, men jeg vil anbefale at du begynner på nytt, og surf litt rundt! Kjekt at du hvertfall er kommet i gang! 7286390[/snapback] Ok, takk Det med bildet, var at jeg orket ikke å åpne Photoshop, så jeg brukte paint og der blir bildene så dårlige hvis du lagrer de på noe annet filformat enn .bmp. Og det med farger, jeg suger i å finne på hvilke farger jeg skal bruke. Nevn noen fonter som er standard på pc'er, vær så snill? (Kule, men leselige) Endret 14. november 2006 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Paint, ja! Få deg GIMP eller Photoshop og lag forslag til sider der. Da har du bedre kontroll over hvordan sluttresultatet blir. Den skrifttypen er standard i de fleste nettlesere, hvis ikke tekst er definert. Forslag til farger finner du her: http://www.colorschemer.com/schemes/ Lykke til! Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Paint, ja! Få deg GIMP eller Photoshop og lag forslag til sider der. Da har du bedre kontroll over hvordan sluttresultatet blir. Den skrifttypen er standard i de fleste nettlesere, hvis ikke tekst er definert. Forslag til farger finner du her: http://www.colorschemer.com/schemes/ Lykke til! 7286504[/snapback] Takk takk... Har Photoshop, og GIMP på skolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå