Red8Bull Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 er det ingen muligheter for meg å deaktivere nat/ firewallen i routern? har prøvt å deaktivere NAT funksjonen i routern med dette funker ikkje. kommer då ikkje på nett. ønsker kun å bruke den firewallen som er med i windows xp sp2. har tafjord-mimer som adsl leverandør og routern er av merke vood Iad 453(triple play gateway) noen som kan hjelp meg? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. november 2006 Rapporter Del Skrevet 15. november 2006 Du trenger NAT for å komme på nett, det er som en "trakt". NAT er i seg selv en implisitt firewall, så dette får du desverre ikke gjort noe med. Lenke til kommentar
inSain Skrevet 15. november 2006 Rapporter Del Skrevet 15. november 2006 Går ikke and å slå av NAT, men det skal gå and i teorien å slå av firewall (opne alle porter osv) Har samme router selv, og må si den er noe drit! Har opna porter på den 100 ganger men etter en stund blir de "låst" igjen, tilogmed ringt kundeservice og spurt dem hvordan det skal gjørest. Det du kan gjøre er å ringe kundeservice (701 00 000), men om du får svar er noe annet, de har blitt verre med kundeservice en gode gamle Telenor. Lenke til kommentar
Red8Bull Skrevet 15. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2006 okay,, men kan eg kjøpe ein ny router og få den til å virke med tafjord?? Lenke til kommentar
remenw Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Jeg har også samme trådløse router (vood IAD 453W) og Tafjord Mimer. Har vært mye plaget med at nettet er ustabilt. På PC`n virker det som jeg har forbindelse med routeren, men når jeg skal på internett osv er det ingen forbindelse. Det eneste som da nytter er å sla av/på routeren. Da er jeg på nett igjen. Dette kan vare 5 min, 30 min eller 2t før jeg igjen må resette routeren. Dette skjer flere ganger pr. dag. Utrolig irriterende! Har skiftet kanaler flere ganger. Nå driver jeg og sjekker om routeren er mer stabil med kabel/ledning (dvs ikke trådløst). Etter å ha ringt Tafjord kundeservice fikk jeg beskjed om å teste dette først. Foreløpig virker det ok. Noen som har opplevd noe liknende, og/eller vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 På PortForward står det hvordan du kan åpne porter i routeren din! Lenke til kommentar
inSain Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Jeg har også samme trådløse router (vood IAD 453W) og Tafjord Mimer. Har vært mye plaget med at nettet er ustabilt. På PC`n virker det som jeg har forbindelse med routeren, men når jeg skal på internett osv er det ingen forbindelse. Det eneste som da nytter er å sla av/på routeren. Da er jeg på nett igjen. Dette kan vare 5 min, 30 min eller 2t før jeg igjen må resette routeren. Dette skjer flere ganger pr. dag. Utrolig irriterende! Har skiftet kanaler flere ganger. Nå driver jeg og sjekker om routeren er mer stabil med kabel/ledning (dvs ikke trådløst). Etter å ha ringt Tafjord kundeservice fikk jeg beskjed om å teste dette først. Foreløpig virker det ok. Noen som har opplevd noe liknende, og/eller vet hva problemet kan være? 7396386[/snapback] ah gud! endlig noen med samme problem! Det samme skjer meg, og jeg må restarte routeren for at det skal funke igjen. mimer har update'a software og prøft alt, men det hjalp lite. Finner du ut noe så sifra! Lenke til kommentar
remenw Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Jeg har også samme trådløse router (vood IAD 453W) og Tafjord Mimer. Har vært mye plaget med at nettet er ustabilt. På PC`n virker det som jeg har forbindelse med routeren, men når jeg skal på internett osv er det ingen forbindelse. Det eneste som da nytter er å sla av/på routeren. Da er jeg på nett igjen. Dette kan vare 5 min, 30 min eller 2t før jeg igjen må resette routeren. Dette skjer flere ganger pr. dag. Utrolig irriterende! Har skiftet kanaler flere ganger. Nå driver jeg og sjekker om routeren er mer stabil med kabel/ledning (dvs ikke trådløst). Etter å ha ringt Tafjord kundeservice fikk jeg beskjed om å teste dette først. Foreløpig virker det ok. Noen som har opplevd noe liknende, og/eller vet hva problemet kan være? 7396386[/snapback] ah gud! endlig noen med samme problem! Det samme skjer meg, og jeg må restarte routeren for at det skal funke igjen. mimer har update'a software og prøft alt, men det hjalp lite. Finner du ut noe så sifra! 7396592[/snapback] Ja, jeg skal si fra dersom jeg finner ut av dette. Vi kan uansett ikke ha det slik. Bra å vita at det ikke er bare jeg som har dette problemet. Skal oppgi dette dersom jeg ikke finner ut av problemet og må ringe Tafjord igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå