Gå til innhold

søkefunksjonen, valg slettes ved tilbakeknapp

Anbefalte innlegg

Jeg har flere ganger irritert meg over at dersom du ikke er fornøyd med søkeresultatene (merk: jeg klager ikke på søkeresultatene), og trykker tilbakeknappen, forsvinner alle valgene du skrev inn tidligere.

Dette kan være ganske irriterende dersom du har lett i 5 minutter etter et spesielt underforum i den lange listen, samtidig som søkeordene er lange.

Er det noen mulighet for å få valgalternativene til å bli liggende i tilfelle du vil trykke tilbake for å modifisere søket?

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ligger nok i at du bruker en crappy nettleser som ikke klarer å ta vare på form data for deg. Opera klarer jobben helt fint, og jeg vil tro Firefox klarer det også. Det er fint lite drift kan gjøre for å fikse det for deg så lenge du bruker tilbakeknappen i nettleseren din.

Lenke til kommentar
Problemet ligger nok i at du bruker en crappy nettleser som ikke klarer å ta vare på form data for deg. Opera klarer jobben helt fint, og jeg vil tro Firefox klarer det også. Det er fint lite drift kan gjøre for å fikse det for deg så lenge du bruker tilbakeknappen i nettleseren din.

7286665[/snapback]

hadde noen uker gammel versjon, oppdaterte nettopp til firefox 2. Fungerer fortsatt ikke:/

kanskje en manuell tilbakeknapp som beholder instillingene er lettere å få til?

ellers har jeg sett mange steder at tilbakeknappen har bevart instillingene, eksempelvis hos registreringssider der eierne er redd folk skal gi opp å registrere dersom de skriver noe feil og må fylle ut alt på nytt igjen

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

bruker man søkebosen rett under siste svaret i denne tråden, og man ikke er fornøyd med svaret navigerer man gjerne tilbake til denne siden.

Hvordan søkeboksen ser ut i andre nettlesere vet jeg ikke, men i Opera står riktignok dine søkeord oppført i boksen. Men pga idiotiske javascript nullstilles hele søkeboksen når man klikker inni den. Slår jeg av javascript kan jeg redigere søket mitt, uten å måtte skrive alt sammen på nytt igjen - jeg vil tro det er likt i de andre nettlesere også?

Hvorfor bruker diskusjon.no javascript for å tømme et søkefelt? I hvilken hypotetisk setting er det interessant å tømme et søkefelt brukerne har fylt inn data i? Slike irritasjonsmomenter er en av grunnene til at jeg til stadighet bruker google framfor forumets egen søkemotor...

Lenke til kommentar

jeg opplever også plutselig at når jeg trykker på tilbakeknappen

så lastes ofte siden på nytt, etter et søkeresultat så skjer dette hver gang. Jeg må trykke tilbake 3 ganger på rappen for å komme ut av denne loopen og havner da der jeg var før søket..

Bruker forøvrig Opera.

EDIT: det ser også ut til å skje hver gang etter at jeg har svart på en post, som nå.. det pleide ikke å være slik før, dvs dette har oppstått ganske nylig.

Endret av another_visitor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...