mikaelbrun Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hei! En venn av meg satt å jobbet på pc'n sin da den hang seg. Han prøvde å restarte med ved å skru av strømmen og skru den på igjen. Da skjedde det ingenting. "arbeidslampa" blinker et par sekunder, men skjermen får ikke noe signal, og harddiskene jobber ikke. Prøvde å se om det var noen diagnoseindikator på hovedkortet, men det var det ikke, så det var litt vanskelig å se om det var no hardware feil. Er det vanlig for Pentium maskiner å ikke ha noen diagnoselamper? (Jeg har alltid hatt amd, så det er det jeg kan ) Det som sitter i maskinen er Asus Nct-D hk 2 x P4 3 ghz cpu (altså 2 cpu'er) 2x512 rambrikke av et eller annet fabrikat skermkort og lydkort av et ukjent fabrikat Og 2 S-ata disker av ukjent fabrikat (den ene er ikke i bruk da den ikke funker som den skal) Enkelt når det er andres pc'r Jeg regner med at det er noe galt med hk eller cpu, men jeg lurte da på....Hvis den ene cpuen går i stykker, vil den ikke da bare kjøre på den andre cpuen? Eller vil den kutte hele greia? Er vel liten sannsynlighet for at begge cpuene vil ryke samtidig :S Vifter og alt går som det skal. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg tror jeg har samme problemet som deg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=665445&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå