Gå til innhold

Opera for Win v7.0b1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

må bare si dette jeg og jeg kommer helt sikkert til å bli megaFlamet for dette..

opera er ikke sÅÅÅÅÅÅ bra som folk vil ha det til.. og personlig, så liker jeg ikke looken på den.. men dere sier jo.. jeg bruker opera til det og det.. og ie til det og det.. for opera takler ikke alle sider.. er det ikke bedre med et produkt som takler de fleste websiter da? enn et (etter min mening) småøgly program som sliter max på enkelte websider?

dette er min mening. og ønsker dere å flame meg, så flame ivei.. men jeg har på meg flame-sikker vest og sitter bak en flame-wall så jeg tviler på at det vil skade meg så veldig mye..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-13 20:14, skrev Fake:

må bare si dette jeg og jeg kommer helt sikkert til å bli megaFlamet for dette..

opera er ikke sÅÅÅÅÅÅ bra som folk vil ha det til.. og personlig, så liker jeg ikke looken på den.. men dere sier jo.. jeg bruker opera til det og det.. og ie til det og det.. for opera takler ikke alle sider.. er det ikke bedre med et produkt som takler de fleste websiter da? enn et (etter min mening) småøgly program som sliter max på enkelte websider?

dette er min mening. og ønsker dere å flame meg, så flame ivei.. men jeg har på meg flame-sikker vest og sitter bak en flame-wall så jeg tviler på at det vil skade meg så veldig mye..

Begynner du her nå a??

Denna diskusjonen hadde vi jo på #HW.no@EFnet :grin:

Alle mennesker har ikke samme mening her i livet, det samme gjelder ang IE og Opera. Jeg personlig liker Opera fordi den er raskere enn IE + at du slipper alle de vinduene på oppgavelinja. Opera har også et bedre utseende enn IE.

Men det er smak og behag :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

er det ikke bedre med et produkt som takler de fleste websiter da?

Ikke hvis menneskene bak det programmet med vilje har lagt inn feil i programmet for å ødelegge for konkurrentene. Jeg bruker bare Opera og Mozilla, og har ikke hatt problemer med sider som ikke ble "taklet"...

Quote:

(etter min mening) småøgly program

Så vidt jeg vet kan du endre utseende på Opera. Du kan bytte ut knappene, og legge "skins" på hele programmet. Du får sikkert et IE-skin hvis du ikke klarer deg uten. Du kan til og med lage ditt eget...

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

forbanna.gif domming. Sende masse flammer i din retning. Håper for din del du har brannveggen oppe!

:grin:

Nei, du får mene hva du vil. Tenkte det samme som deg tidligere, men etter å ha blitt vant til Opera (det er en tilvenningssak, akkurat som øl!) så har jeg innsett hvor genialt det egentlig er. Ja, liker ikke dette at ikke alle sider vises (riktig) i Opera, men når grunnen er slik LeD sier så sverger jeg til Opera i pur f*en (+ at det i bunn og grunn faktisk ER et bedre produkt :wink:). Også er det jo norsk da! Hvor er nasjonalitetsfølesen gutter?

PS: Glem den siste der :grin: Fikk Norge i vrangstrupen da jeg måtte ofre meg til førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar

Hehe, litt festlig; sitt her og les på newsgruppene til Opera og mange er positive, samt at det blir rapportert ein del bugs, men det festlege er dei som skriv "Nei, nei dette vil vi ikkje ha noko av, Opera er ødelagt, få det tilbake slik det var!".

Seier litt om vanedyret som bor i mennesket. Og dette er sikkert folk som i si tid har lært seg av med IE/NN og starta å bruke Opera, men som no finn at ting ikkje blir gjort heilt på same måte lenger eller at to knappar har bytta plass (enda ein no kan redigere toolbar.ini for å fjerne eller legge til knappar av hjartans lyst).

xthal: Hadde browsertesting som sommarjobb i år, og fekk vel ikkje direkte lyst til å bruke Mozilla av det. Sirup og minneforbruk (ofte over 100MB). Forøvrig godt mogleg at dette er forbetra i seinare utgåver. Men Phoenix ser ut til å kunne bli bra.

Fake: your loss, IMHO :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-13 21:20, skrev Ola PeK:

xthal: Hadde browsertesting som sommarjobb i år, og fekk vel ikkje direkte lyst til å bruke Mozilla av det. Sirup og minneforbruk (ofte over 100MB). Forøvrig godt mogleg at dette er forbetra i seinare utgåver. Men Phoenix ser ut til å kunne bli bra.

sitter med mozilla 1.2b nå, står på på 3dje dagen og bruker 27mb minne, da har jeg oppe 10 sider og.. vel den har ikke fått stå i fred :grin:

men hvis du skal teste det så last ned 1.1, altfor masse bugs på 1.2b(eta)

bruker den mest for at opera har problemer med altfor masse sider (vel ikke akkurat mange men de er der) mens mozilla har jeg ikke hatt problemer med EI side enda, men må vel teste 7'ern av opera oxo nå da :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

opera er ikke sÅÅÅÅÅÅ bra som folk vil ha det til.. og personlig, så liker jeg ikke looken på den..

som sagt.. finnes det skins.. og som du sier er det personlig ja.. liker looken jeg, men kommer nok til å skifte skin eller skifte så jeg får litt mindre buttons

Quote:

men dere sier jo.. jeg bruker opera til det og det.. og ie til det og det.. for opera takler ikke alle sider.. er det ikke bedre med et produkt som takler de fleste websiter da?

Virker som mye av dette er fikset i 7.0... ENESTE sidene jeg har hatt problemer med som jeg kan huske er microsoft (!) og ati... alt annet har funka etter det jeg husker.. og har ikke vært innom alt nei... og mange irriterte seg over at den ikke hadde auto completion.. men det har den altså nå også

Quote:

enn et (etter min mening) småøgly program som sliter max på enkelte websider?

MIN mening.. ikke ugly... og kan skifte masse skins og enkelte burde blitt skrevet ENKELTE.

Først var jeg netscape fan.. nekta noe annet... så tok jeg men en tid for å virkelig teste IE og det ble en ny vinner.. så tok jeg tid til å teste og bruke opera skikkelig og den er lynkjapp (på å starte, på å få opp nye vinduer, laste sider er den kjappere og) og det er MASSE innstillingsmuligheter (som ikke trenger og røres for nybegynnere) den egen mail klient som virker bra (ikke testa den mye enda) også :

kan man laste nye vinduer INNI opera vinduet slik at du trenger kun å ha ET opera vindu på taskbar'en selv om du har 20 vinduer oppe i opera =)

osv, osv

men som sagt... og som du sikkert mener... er det MIN mening og godtar (nesten) at andre har andre meninger, så sant de har testa det nok

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-14 11:30, skrev B|Real:

Er det bare meg som har problemer med at den har en lei tendens å henge seg?

Bare i løpet av denne dagen så har den hengt seg 8 ganger.

Den krasja ein gong i løpet av gårsdagen, ingen så langt i dag. Ingen heng.

WinXP uten Java.

Quote:

milkwood skrev:

som sagt.. finnes det skins.. og som du sier er det personlig ja.. liker looken jeg, men kommer nok til å skifte skin eller skifte så jeg får litt mindre buttons

The only skin on my desktop is pr0n.

-ein eller annan sig.

Edit: ein krasj i dag og.

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-11-14 12:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Ja, får en feilmelding av og til ja... men overlever =)

win98 med java

den kræsjet maskinen min en del ganger (frøys) med 6.05 men når jeg sjekket logger så var det alltid java som hadde kræsjet... er java 1.3.x bedre enn 1.4.x?

Lenke til kommentar

Quote:

Hva mener du med at Opera henger seg? Jeg opplevde med 6.05 at hele maskinene frøs slik at maskinen måtte rebootes. 7beta har foreløpig vært stabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...