Chicharito Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Har tenkt å gå til anskaffelse av nytt kamera siden det forige jeg hadde har blitt ødelagt. Har nesten bestemt meg for å kjøpe NV-GS180, men jeg lurte på om det hadde vært en bra investering å bruke noen ekstra lapper og få NV-GS280? Er det noen stor forskjell på dem? lønner det seg eller er det andre kameraer som er bedre i den prisklassen? Fortell gjerne hvis du har noen erfaringer med kameraene -Scyllis Endret 14. november 2006 av Scyllis Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Har tenkt å gå til anskaffelse av nytt kamera siden det forige jeg hadde har blitt ødelagt. Har nesten bestemt meg for å kjøpe NV-GS180, men jeg lurte på om det hadde vært en bra investering å bruke noen ekstra lapper og få NV-GS280? Er det noen stor forskjell på dem? lønner det seg eller er det andre kameraer som er bedre i den prisklassen? Fortell gjerne hvis du har noen erfaringer med kameraene -Scyllis 7285926[/snapback] Har selv et nv-gs 300 som jeg betalte kr 6000,- for på mpx.no. Er svært fornøyd i forhold til mitt "gamle"(1/2 år) gs 35 uten 3ccd. Bildekvaliteten kan ikke sammenlignes. GS 180, 280,300 er stort sett like. GS180 har visst elektronisk bildestabilisator, og ingen bildestabilisator i 16x9- opptak. En klar ulempe om du skal ta opp i kinoformat. 280 og 300 har Leica-optikk, uten at jeg vet hvor mye det har og si, samt optisk bildestabilisator som visstnok gir høyere oppløsning på bildet enn ved elektronisk. GS300 har i tillegg DV-inn slik at du kan kjøre film fra et annet kamera/pc til kameraet ditt. Så GS180 avertert på elkjøp til 3995,- eller noe sånt. Tror ikke du finner den noe særlig billigere noe annet sted. Lykke til. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Trengs bildestabilisator når man bruker stativ? :\ Lenke til kommentar
Storeulv Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Trengs bildestabilisator når man bruker stativ? :\ 7291128[/snapback] Du MÅ ikke ha bildestabilisator, men min erfaring er at det er veldig kjekt med en. Jeg har sett på disse kameraene og siden 280/300 modellen har optisk stabilisator så vil jeg gå for den. En ting er at "oppløsning" blir bedre som en skriver her, men optisk funker generelt MYE bedre, f.eks. ved panoreringer. Det er en del andre forskjeller også på 180 vs 280/300 som gjør at jeg vil legge inn de ekstra kronene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå