axi Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 har kjøpt den viftestyringa men eg får den ikke til å fynke, er det noen som har den? kan dere si va dere gjore? eg får det ikke til, fulte ikke med bruksanvisning heller.. please kan noen hjelpe meg, bråker noe sinsykt. Ikke svar viss du ikke vett om det.. MVH Axi Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Google>zalman zm-mfc1> søkeresultat. Tok 2 sekund å finne den bruksanvisningen. Husk Google er din venn. Endret 14. november 2006 av Morten K Lenke til kommentar
axi Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Google>zalman zm-mfc1> søkeresultat. Tok 2 sekund å finne den bruksanvisningen. Husk Google er din venn. 7285982[/snapback] Har funne den, men det funke ikke, men eg tror eg må kjøpe nye vifter=( har 1 av denne: http://psdata.no/ps.asp?it=108397&mlevel=350300 Åsså 2 av denne: http://psdata.no/ps.asp?it=108391&mlevel=350300 men de viftene har kun den gule ledningen på 3pins kontakten, åsså har di en strømkontakt utenom. Ser ikke ut så det går an å bruke de.. Har akkurat kjøpt de, så går det an å gjer noe for å få det til Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Jeg har 2 stk av disse Zalman viftestyring. Kan dårligt være mere rett frem med montering av vifter (uten veiledning). Innstallationsveiledning både utenpå esken (baksiden) og på en lapp innen i esken. Vanskeligt for en vanligt oppgående å overse disse. Kimmer Endret 14. november 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
axi Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Jeg har 2 stk av disse Zalman viftestyring.Kan dårligt være mere rett frem med montering av vifter (uten veiledning). Innstallationsveiledning både utenpå esken (baksiden) og på en lapp innen i esken. Vanskeligt for en vanligt oppgående å overse disse. Kimmer 7286762[/snapback] eg fant de, men det var vanskelig å forstå, men det er ikke vits å ver så frekk. har noen peiling på hvordan eg kan få til dei viftene eg har på den viftestyringa Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg har 2 stk av disse Zalman viftestyring.Kan dårligt være mere rett frem med montering av vifter (uten veiledning). Innstallationsveiledning både utenpå esken (baksiden) og på en lapp innen i esken. Vanskeligt for en vanligt oppgående å overse disse. Kimmer 7286762[/snapback] eg fant de, men det var vanskelig å forstå, men det er ikke vits å ver så frekk. har noen peiling på hvordan eg kan få til dei viftene eg har på den viftestyringa 7286846[/snapback] Fortell hva du har gjort og ikke gjort,så kan jeg prøve å hjelpe deg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) eg fant de, men det var vanskelig å forstå, men det er ikke vits å ver så frekk. har noen peiling på hvordan eg kan få til dei viftene eg har på den viftestyringa 7286846[/snapback] "Kimmer" var ikke frekk. Han kom med en klar mening. At den kan virke ubehagelig får så være.. Dersom du ikke får styrt viftene dine etter å ha prøvd å følge manualen/tegningen som følger med (og som ligger på nett på zalman's produkstide) må du få hjelp av en som kan montere for deg. PS og edit: Dette gjorde jeg..: Så kjapt på monteringsanvisning... Koblet til ledninger (en fra hver vifte.. eventuelt med overganger fra 4-pins til 3-pins). Koblet til 4-pins molex fra strømforsyning til 4-pins kontakt (strøm "input") til Zalman kontroller.. Så koblet jeg 2 andre vifter (kappet rød+svart ledning) og koblet de til hver sin 12-5-off kontakt (skrukobling). Deretter skjøv jeg kontroller på plass i 5.25'' "sjakt" og festet den med medfølgende skruer.. Startet opp PC'n og justerer/testet vifter/viftestyring. Endret 14. november 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
axi Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 eg fant de, men det var vanskelig å forstå, men det er ikke vits å ver så frekk. har noen peiling på hvordan eg kan få til dei viftene eg har på den viftestyringa 7286846[/snapback] "Kimmer" var ikke frekk. Han kom med en klar mening. At den kan virke ubehagelig får så være.. Dersom du ikke får styrt viftene dine etter å ha prøvd å følge manualen/tegningen som følger med (og som ligger på nett på zalman's produkstide) må du få hjelp av en som kan montere for deg. PS og edit: Dette gjorde jeg..: Så kjapt på monteringsanvisning... Koblet til ledninger (en fra hver vifte.. eventuelt med overganger fra 4-pins til 3-pins). Koblet til 4-pins molex fra strømforsyning til 4-pins kontakt (strøm "input") til Zalman kontroller.. Så koblet jeg 2 andre vifter (kappet rød+svart ledning) og koblet de til hver sin 12-5-off kontakt (skrukobling). Deretter skjøv jeg kontroller på plass i 5.25'' "sjakt" og festet den med medfølgende skruer.. Startet opp PC'n og justerer/testet vifter/viftestyring. 7287356[/snapback] okey, 1000 takk. Får reisa ner i dag å kjøpe noen øveganger fra 4pins til 3pins Lenke til kommentar
axi Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Er det sånne kabler eg skal ha då? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=DI4PA&mcat=c531 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Er det sånne kabler eg skal ha då? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=DI4PA&mcat=c531 7289564[/snapback] Ja.. (for de viftene du har som benytter 4-pins). Lenke til kommentar
axi Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 nå har eg kjøpt en overgang fra 4pins til 3pins nå fynker det, men det lyser ikke=( hva kan vr galt? kobler dokk til strømforsyninga å viftestyreren? når eg kobler 4pinsen til strømforsyninga da får eg lys.. ? beklage siden eg spørr så mye, men eg har alldri gjort dette før... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 nå har eg kjøpt en overgang fra 4pins til 3pins nå fynker det, men det lyser ikke=( hva kan vr galt? kobler dokk til strømforsyninga å viftestyreren? når eg kobler 4pinsen til strømforsyninga da får eg lys.. ? beklage siden eg spørr så mye, men eg har alldri gjort dette før... 7292814[/snapback] Hva er det som ikke lyser? Vifta (LED's)? LED på Zalman'en? Kan du fortelle/linke til hva slags vifte. Lenke til kommentar
axi Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 ledsa der så det skal lyse når eg har koblet til ei vifte, det lyser ikke da.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) ledsa der så det skal lyse når eg har koblet til ei vifte, det lyser ikke da.. 7294882[/snapback] Har du koblet til strøm? (se der jeg har merket med rødt,den kontakten skal inn i viftestyringen). Endret 16. november 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Bare et lite tips. Jeg har den viftestyringen selv,men jeg har moddet den. Likte ikke alle de blå lysene og den blå fronten. Det ble ikke pent på mitt sorte Lian-Li kabinett. Jeg fjernet derfor de blå lysene og fronten. Så brukte jeg et av de orginale brønndekslene,lagde hull i det og monterte viftestyringen på den. Det ble pent og stilrent. Endret 16. november 2006 av Morten K Lenke til kommentar
axi Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 har satt i strømkontakten ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå