Gå til innhold

Ny telefon, planlegger/symbian?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, skulle gjerne hatt en god planlegger på mobilen, med muligheten for å se denne direkte på mobilen når den står med tastelås. Er ikke poenget at jeg skal bla meg fram i ti minutter til kalenderen.

-GPRS: -EDGE: -Email klient: Vet veldig lite om disse funksjonene. Alt er et pluss, men må jo ha det jeg kan få bruk for.

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: "Et fett".

-Vekt: Har ikke en eksakt vekt, men skal ikke være en murstein i lommen.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Mobilen blir i lommen, og har ikke tenkt seg på svømmetur, så dette stiller jeg meg likegyldig til.

 

Skjerm:

Farge-/ikke fargeskjerm. Farge

-Størrelse på skjerm. Burde være stor, men så lenge den ikke er veldig lite har det lite å si.

-Touchscreen: likegyldig.

 

Pris:

Jeg har mellom 0 og 4000 kroner til rådighet. Gjør ingenting om det er mindre enn dette. Poenget er ikke å finne det produktet nærmest 4000kr

Med abonnementsbinding): Ja,

Hvis med abbenoment, hvilket? Djuice control.

 

 

Diverse:

-Merke: Helst Nokia eller SE. Er åpne for andre, men har god tillit til disse.

-Kamera: Ja.

-Videokamera: Ja..

-Symbian: Ja, har lyst å ha muligheten for msn o.l.

-Infrarød port: Absolutt ikke et krav, bare bonus.

-Blåtann (Bluetooth): Ja, men igjen ikke et absolutt krav.

-Internminne: Bør være en viss mengde internminne. Har ikke noe tall

-Minnekort?:Ja.

-MP3: Ja, hadde vært greit

-Radio:Ja.

-UMTS: Forklar? Har jeg noe generell grunn til å ha dette?

-Triband: Forklar? Har jeg noe generell grunn til å ha dette?

-wLAN: Noe jeg har veldig lyst på, men ofte viser seg å koste MYE. Men ja.

- Mulighet for GPS: Støttes vell så lenge jeg har symbian?

-Batterilevetid: Viktig at den holder en dag. Ikke en dags taletid, men at den holde en stund og ikke dør med en gang er et krav. Har ikke noe tall.

-Primært sms. Litt ringing. Har lyst å bruke mobilen til planlegging/Inett/musikk/radio også.

 

pft; Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan anbefale SE M600i på det sterkeste.

Men den mangler mange av de funksjonene du vil ha.

 

Den mangler EDGE, WLAN, radio og kamera, men ellers hadde den vel vært ''perfekt'' for jeg.

 

Jeg kjøpte min med Djuice Nonstop abonnement, da kom det hele på ca. 2000kr.

(Uten abonnement koster den rundt 4000 kroner)

 

 

SE P990i er vel også en ganske aktuell telefon i ditt tilfelle. Har selv veldig lite erfaring med den.

Lenke til kommentar
Jeg kan anbefale SE M600i på det sterkeste.

Men den mangler mange av de funksjonene du vil ha.

 

Den mangler EDGE, WLAN, radio og kamera, men ellers hadde den vel vært ''perfekt'' for jeg.

 

Jeg kjøpte min med Djuice Nonstop abonnement, da kom det hele på ca. 2000kr.

(Uten abonnement koster den rundt 4000 kroner)

 

 

SE P990i er vel også en ganske aktuell telefon i ditt tilfelle. Har selv veldig lite erfaring med den.

7287608[/snapback]

 

Hvorfor bør jeg velge akkurat denne? Skulle gjerne hatt en god begrunnelse. For når du har tatt vekk radio, kamera osv, så har du tatt vekk mye....

Lenke til kommentar

Om du greier deg uten wlan så vil jeg anebfale nokia N73. Har den selv og stort sett fornøyd, grei mp3-spiller (men du bør kjøpe nytt headsett), bra kamera/ok videofunksjon, stor og fin skjerm, batteriet varer i 3-5 dager. Den er treg i likeht med alle andre symbian-mobiler så det må du bare leve med, og den er litt ustabil når jeg bruker kameraet, ellers et godt kjøp.

 

Om wlan er veldig viktig så er nokia N80 et greit valg, den har høyere oppløsning på skjermen enn N73, men har dårligere kamera/video og batteriet er temmelig dårlig.

 

Om du kan vente til litt nærmere jul så blir ofte subsidiene på abonnementene bedre og du kan få telefonen rimeligere :)

Lenke til kommentar
Om du greier deg uten wlan så vil jeg anebfale nokia N73. Har den selv og stort sett fornøyd, grei mp3-spiller (men du bør kjøpe nytt headsett), bra kamera/ok videofunksjon, stor og fin skjerm, batteriet varer i 3-5 dager. Den er treg i likeht med alle andre symbian-mobiler så det må du bare leve med, og den er litt ustabil når jeg bruker kameraet, ellers et godt kjøp.

 

Om wlan er veldig viktig så er nokia N80 et greit valg, den har høyere oppløsning på skjermen enn N73, men har dårligere kamera/video og batteriet er temmelig dårlig.

 

Om du kan vente til litt nærmere jul så blir ofte subsidiene på abonnementene bedre og du kan få telefonen rimeligere :)

7289845[/snapback]

 

Er bursdagsgave så pris er "nesten" ikke et problem. Men N73 sier du. Faren min har den. Liker den godt jeg og. Men kan du ha msn på den? dvs er den symbian?

Lenke til kommentar
Om du greier deg uten wlan så vil jeg anebfale nokia N73. Har den selv og stort sett fornøyd, grei mp3-spiller (men du bør kjøpe nytt headsett), bra kamera/ok videofunksjon, stor og fin skjerm, batteriet varer i 3-5 dager. Den er treg i likeht med alle andre symbian-mobiler så det må du bare leve med, og den er litt ustabil når jeg bruker kameraet, ellers et godt kjøp.

 

Om wlan er veldig viktig så er nokia N80 et greit valg, den har høyere oppløsning på skjermen enn N73, men har dårligere kamera/video og batteriet er temmelig dårlig.

 

Om du kan vente til litt nærmere jul så blir ofte subsidiene på abonnementene bedre og du kan få telefonen rimeligere :)

7289845[/snapback]

 

Er bursdagsgave så pris er "nesten" ikke et problem. Men N73 sier du. Faren min har den. Liker den godt jeg og. Men kan du ha msn på den? dvs er den symbian?

7289922[/snapback]

 

Du trenger ikke symbian for å få msn, du har emsn som du kan bruke på nær sagt alle telefoner :) Og ja N73 er symbian, men om ikke trenger mulighet for å skrive word-dokumenter, legge inn allverdens med programmer osv så kan du liksågodt kjøpe K800i som også har mulighet for MSN på mobilen :)

Lenke til kommentar
Om du greier deg uten wlan så vil jeg anebfale nokia N73. Har den selv og stort sett fornøyd, grei mp3-spiller (men du bør kjøpe nytt headsett), bra kamera/ok videofunksjon, stor og fin skjerm, batteriet varer i 3-5 dager. Den er treg i likeht med alle andre symbian-mobiler så det må du bare leve med, og den er litt ustabil når jeg bruker kameraet, ellers et godt kjøp.

 

Om wlan er veldig viktig så er nokia N80 et greit valg, den har høyere oppløsning på skjermen enn N73, men har dårligere kamera/video og batteriet er temmelig dårlig.

 

Om du kan vente til litt nærmere jul så blir ofte subsidiene på abonnementene bedre og du kan få telefonen rimeligere :)

7289845[/snapback]

 

Er bursdagsgave så pris er "nesten" ikke et problem. Men N73 sier du. Faren min har den. Liker den godt jeg og. Men kan du ha msn på den? dvs er den symbian?

7289922[/snapback]

 

Du trenger ikke symbian for å få msn, du har emsn som du kan bruke på nær sagt alle telefoner :) Og ja N73 er symbian, men om ikke trenger mulighet for å skrive word-dokumenter, legge inn allverdens med programmer osv så kan du liksågodt kjøpe K800i som også har mulighet for MSN på mobilen :)

7290476[/snapback]

Denne mobilen begynner vell å bli litt gammel, gjør den ikke?

 

For å utfylle litt mer...Jeg har speilreflekskamera, og 20gb mp3 spiller, så derfor er ikke dette nødvendig å ha "state of the art" av. "Den beste kamera mobilen" blir litt nakkeskudd..Skulle gjerne dog hatt radio, siden dette kan bli brukt som en nødløsning. Det er også alltid greit å ha et kamera på mobilen, for å fort å greit bare kunne ta et bilde. Skulle gjerne hatt de endlige mulighetene innen dagen imorra, siden jeg drar fredag....

Lenke til kommentar
Om du greier deg uten wlan så vil jeg anebfale nokia N73. Har den selv og stort sett fornøyd, grei mp3-spiller (men du bør kjøpe nytt headsett), bra kamera/ok videofunksjon, stor og fin skjerm, batteriet varer i 3-5 dager. Den er treg i likeht med alle andre symbian-mobiler så det må du bare leve med, og den er litt ustabil når jeg bruker kameraet, ellers et godt kjøp.

 

Om wlan er veldig viktig så er nokia N80 et greit valg, den har høyere oppløsning på skjermen enn N73, men har dårligere kamera/video og batteriet er temmelig dårlig.

 

Om du kan vente til litt nærmere jul så blir ofte subsidiene på abonnementene bedre og du kan få telefonen rimeligere :)

7289845[/snapback]

 

Er bursdagsgave så pris er "nesten" ikke et problem. Men N73 sier du. Faren min har den. Liker den godt jeg og. Men kan du ha msn på den? dvs er den symbian?

7289922[/snapback]

 

Du trenger ikke symbian for å få msn, du har emsn som du kan bruke på nær sagt alle telefoner :) Og ja N73 er symbian, men om ikke trenger mulighet for å skrive word-dokumenter, legge inn allverdens med programmer osv så kan du liksågodt kjøpe K800i som også har mulighet for MSN på mobilen :)

7290476[/snapback]

Denne mobilen begynner vell å bli litt gammel, gjør den ikke?

 

For å utfylle litt mer...Jeg har speilreflekskamera, og 20gb mp3 spiller, så derfor er ikke dette nødvendig å ha "state of the art" av. "Den beste kamera mobilen" blir litt nakkeskudd..Skulle gjerne dog hatt radio, siden dette kan bli brukt som en nødløsning. Det er også alltid greit å ha et kamera på mobilen, for å fort å greit bare kunne ta et bilde. Skulle gjerne hatt de endlige mulighetene innen dagen imorra, siden jeg drar fredag....

7293892[/snapback]

 

Verken K800i eller N73 er spesielt gamle. K800i kom i mai/juni, N73 kom i juli/august. Begge har radio, men den i K800i er bedre grunnet RDS. Du har flere muligheter med å legge inn program på N73, men om du bare skal ha MSN så er K800i et like så greit valg :)

Lenke til kommentar
... så er nokia N80 et greit valg, den har høyere oppløsning på skjermen enn N73, men har dårligere kamera/video ...

7289845[/snapback]

Forklar hvorfor den har dårligere kamera/video enn N73? Mener du bare fordi N73 har 3.2 MP, mens N80 bare har 3 MP? Video oppløsningen er meg bekjent den samme?

 

Hvis WLAN er viktig for deg, ville jeg absolutt gått for N80. Eneste ulempen er som mange har nevt, litt dårlig batteri kapasitet.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
... så er nokia N80 et greit valg, den har høyere oppløsning på skjermen enn N73, men har dårligere kamera/video ...

7289845[/snapback]

Forklar hvorfor den har dårligere kamera/video enn N73? Mener du bare fordi N73 har 3.2 MP, mens N80 bare har 3 MP? Video oppløsningen er meg bekjent den samme?

 

Hvis WLAN er viktig for deg, ville jeg absolutt gått for N80. Eneste ulempen er som mange har nevt, litt dårlig batteri kapasitet.

7296896[/snapback]

Skrev feil om video, de er vell like såvidt jeg vet. Megapiksel har lite å si, autofokus og bedre optikk har mye å si og når jeg sammenligner bilder tatt med N73 mot N80 så er jeg ikke i tvil om at N73 tar bedre bilder, de blir skarpere, spesielt på nærbilder, midnre kompresjon og den viser fargene mer korrekt.

Eks N80: http://www.mobile-review.com/review/image/...p/photo/018.jpg

Eks N73: http://www.mobile-review.com/review/image/...15082006026.jpg

Og N80 sitt batteri er ikke litt dårlig, det er elendig, har prøvd den litt selv og det varer ihvertfall kortere enn det jeg anser som akseptabelt, men det blir jo opp til hver enkelt å bedømme. Men om wlan er viktig så er jo N80 det beste valget.

Lenke til kommentar

En anbefaling - Nokia 6233. :thumbup: Aldri vært mer fornøyd med en mobiltelefon. Rask, pålitelig, de beste tastene jeg har kjent, flott skjerm, beste videoopptak på markedet VGA kvalitet, 3G og edge, glimrende kalender som legger seg som aktiv ventemodus. Se avtaler rett på skjermen selv med tastelås på. Radio+ Mp3 og mye mer.

Har testet N73 og N80 og de er så trege i forhold at jeg aldri ville hatt de. :!:

Lenke til kommentar
...

Megapiksel har lite å si, autofokus og bedre optikk har mye å si og når jeg sammenligner bilder tatt med N73 mot N80 så er jeg ikke i tvil om at N73 tar bedre bilder, ...

7297332[/snapback]

Fikk ikke linken til å virke.

Men jeg er enig med deg. Autofokus og optikk har absolutt mest å si. Så hvis kameraet skal avgjøre bør du gå for N73.. (eller vente til N95 ?)

Lenke til kommentar
...

Megapiksel har lite å si, autofokus og bedre optikk har mye å si og når jeg sammenligner bilder tatt med N73 mot N80 så er jeg ikke i tvil om at N73 tar bedre bilder, ...

7297332[/snapback]

Fikk ikke linken til å virke.

Men jeg er enig med deg. Autofokus og optikk har absolutt mest å si. Så hvis kameraet skal avgjøre bør du gå for N73.. (eller vente til N95 ?)

7299188[/snapback]

 

Du kan gå inn på www.mobile-review.com og finne review av N73 og N80 så får du se forskjellene i bildekvalitet :) Ja, kan være verdt å vente til N95 kommer, men den koster jo deretter og ;)

Lenke til kommentar

Mye mulig denne havner litt på siden av hva du er ute etter, men du kan iallefall ta en titt:)

Du sier du er ute etter en planlegger/kalender, og da vil jeg anbefalle Windows Mobile synca med Outlook, en genial kombinasjon. Telefon-delen er kanskje ikke like enkel som Nokia/SE, men bør heller ikke være altfor stor utfordring for en oppegående kar eller dame. Windows Mobile har også innebygget MSN.

 

I-Mate SP5 / SP5m / Qtek 8310 / 8300

I bunn og grunn samme telefon. Grei mp3-spiller, kamera, EDGE, Wi-Fi og blåtann. Overlegen kalender og sync med outlook, msn, Pocket Internet Explorer, Windows Mobile 5. Minnekort støtte er på plass.

 

Qtek 8500

Kamskjell. Mangler Wi-Fi, ellers samme som den nevnt over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...