Ghosterix Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hei Jeg skal til med å bytte ut en server som kjører exchange og lurer derfor på om noen har noen tips til "good practice". Altså bare noen enkle tips til en grei fremgangsmåte. Det er snakk om 1 stk enkelt server som skal erstattes av 1 stk annen server. Mailboxdatabasen er på 20GB. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 HeiJeg skal til med å bytte ut en server som kjører exchange og lurer derfor på om noen har noen tips til "good practice". Altså bare noen enkle tips til en grei fremgangsmåte. Det er snakk om 1 stk enkelt server som skal erstattes av 1 stk annen server. Mailboxdatabasen er på 20GB. 7285708[/snapback] Hvor mange brukere er det snakk om? dette er avgjørende for "hvor enkelt" man gjør det. Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Det er 55 postbokser + 25 fellesmapper. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Det er 55 postbokser + 25 fellesmapper. 7287981[/snapback] da er nok det letteste å sette opp den nye serveren i "paralell" og bruke "move mailbox" i system manager. husk ulikt servernavn på ny server. Dette "fikser" du i dns i etterkant (peker det gamle servernavnet til den nye serveren i dns, ETTER at du har flyttet mailbox-er) se her: http://www.windowsitpro.com/Article/Articl...0294/20294.html tror det var slik jeg gjorde det for halvannen år siden.. da var det snakk om ca 70 mailbokser. Prøv selvsagt med en testkonto først. Husker ikke helt hvor mye man måtte gjøre med brukerkontoer osv. Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 ok, takk! Da skal jeg lese denne artikkelen så kanskje dette går bare greit. Der var jo også en link til en løsning hvis man vil bruke samme servernavn. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg skal gjøre det samme i et kanskje mer systemkritisk miljø. Det er snakk om ca 200 mailbokser og 100GB data. Problemer er at vi hoster Exchange, og ønsker ikke at det skal være noe som helst nedetid for brukerne. Det må heller ikke være nødvendig for brukerne å gjøre endringer på klientene. Jeg har flyttet fra en Exchange 2003 server til 2007 tidligere, og da tok jeg mailboks for mailboks over på den nye serveren. Jeg måtte da hjelpe kundene å endre instillinger i Outlook og på mobiltelefoner. Klientene kobler til via RPC-proxy med egensignert serifikat. Å gå over til komersiellt sertifikat vil i alle fall gjøre ting lettere. Noen som har noen gode forslag til framgangsmåte? Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Skal du flytte exchange 2003 eller exchange 2007? og hva skal den flyttes til? Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Skal du flytte exchange 2003 eller exchange 2007? og hva skal den flyttes til? Du nærmer deg halvannet år for sent ute Skal du flytte exchange 2003 eller exchange 2007? og hva skal den flyttes til? Du nærmer deg halvannet år for sent ute Neida, alfern har bare kuppet tråden nylig My bad *Rydde litt* Men Alfern, hva med å lage en egen tråd? Litt mer oversiktlig enn å putte alle spørsmål om flytting av Exchange i samme tråd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå