Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mail konto på kryss av linjeleverandør

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-11-13 13:41, skrev cerveza:

Quote:

Den 2002-11-13 13:30, skrev AKIRAx24:

Dette bringer jo opp problemstillingen man har hatt på mobil inntil nyligen. Hvor mail adressen blir viktigere enn leverandøren. Feks jeg har jo et broadpark.no mail. Den får jeg fordi jeg betaler linje leie til nextgentel. Men om jeg skulle gå over til firstmile eller noen andre....så kan jo ikke jeg regne med gratis å beholde broadpark.no mailen...eller..kan jeg??? Da betaler jo nextgentel for å eie et domene de ikke tjener et rødt øre på fra meg. Som bringer opp tanken. Burde email domener være frigjort fra det å leie linje....slik at jeg kan bytte leverandør, uten å hvergang bytte mail..slik man kan med mobilnr idag. Slik at en mail adresse..blir min personlige og følger meg til jeg dør.

AKIRA

dette hadde sikkert vært fint, men ikke mulig i praksis. En mailadresse tilhører jo et domene som en (og kun en) maskin styrer. Nettopp den maskinen som er tilknyttet dette domenet. Man kunne selvfølgelig ha satt opp videresending av mail, men da ville trafikken i nettverket (internett) økt betraktelig.

Dette er pr i dag en eksisterende tjeneste levert av posten. Når du registerer deg for å få personlig digitalt sertifikat får du også en såkalt "personadresse". Det er en epost adresse du har livet ut. Den fungerer slik at du til en hver tid kan gå inn og velge hvor du vil ha mailen din levert. Tjenesten er forresten gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-17 11:33, skrev cyclo:

Dette er pr i dag en eksisterende tjeneste levert av posten. Når du registerer deg for å få personlig digitalt sertifikat får du også en såkalt "personadresse". Det er en epost adresse du har livet ut. Den fungerer slik at du til en hver tid kan gå inn og velge hvor du vil ha mailen din levert. Tjenesten er forresten gratis.

Postens opplegg er jo ikke så bra akkurat IMO. Adressen man får er jo så lang, f.eks. [email protected]

I tillegg må man være 18 år for å få "personadresse" hos posten =( Som om personer under 18 ikke sender post.

ion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...