Gå til innhold

De første Zelda anmeldelsene har kommet!

john_mcclane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Einaste Zelda jeg har spelt før var den som var på Super Nintendo. Å for å være helt ærlig så har jeg aldri spelt et spel med bedre historie osv siden den gang..

Men hvorfor 8. desember? har såklart min første eksamen den 8. og en den 9.  + 2 til før jul..fysj..vet hva jeg komer til å prioritere! Zelda

Enig! Har enda ikke vært borti spill som er i nærheten av den gode historien som er i A Link to the past. Spillet ligger forresten på toppen av min liste, når det gjelder tidenes spill. Har hørt at TP skal inneholder en del glemte elementer fra dette spillet, men vet foreløpig ikke hvilke.

Har link til en preview laget av Mark Cullinane hvis noen er interessert :)Link

"Zelda is most certainly the shining jewel in the crown of Nintendo's Wii launch."

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at OoT var et dårlig spill i forhold, men jeg hadde en bedre opplevelse med Wind Waker enn OoT da jeg spilte dem to. Kan såklart ha noe med at jeg spilte Wind Waker først og så OoT da. Sikkert noe med tiden å gjøre...

7289730[/snapback]

Jeg spillte Ocarina t halvt år etter det kom, men likte Wind Waker langt bedre uansett. Bedre grafikk, bedre kampsystem, bedre fiender, pluss jeg elsket seilingen. Utrolig avslappende og fin opplevelse.

Eneste problemet er at det ikke er utfordrende nok, siden det er designet for å bringe nye spillere til serien og for å introdusere mer avansert kamerasystem.

Men det er få ting mer moro enn å skyte en Moblin i baken og se ham hoppe rundt i smerte mens han holder seg på rompa.

Lenke til kommentar
Jeg spillte Ocarina t halvt år etter det kom, men likte Wind Waker langt bedre uansett. Bedre grafikk, bedre kampsystem, bedre fiender, pluss jeg elsket seilingen. Utrolig avslappende og fin opplevelse.

Eneste problemet er at det ikke er utfordrende nok, siden det er designet for å bringe nye spillere til serien og for å introdusere mer avansert kamerasystem.

Men det er få ting mer moro enn å skyte en Moblin i baken og se ham hoppe rundt i smerte mens han holder seg på rompa.

Enig i nesten alt du sier, men må tilføye at selve historien i Ocarina of time var litt bedre. Derfor og fordi det var mer utfordrene, holder jeg en knapp på at Oot er litt bedre :) Personlig føler jeg at de 2 mest vesentlige elementene i et Zeldaspill; er historien og utfordring.

Lenke til kommentar

Enig i nesten alt du sier, men må tilføye at selve historien i Ocarina of time var litt bedre. Derfor og fordi det var mer utfordrene, holder jeg en knapp på at Oot er litt bedre :) Personlig føler jeg at de 2 mest vesentlige elementene i et Zeldaspill; er historien og utfordring.

7290065[/snapback]

Jeg liker forsåvidt historien generelt bedre i Wind Waker, men åpningen av OoT er så flott at det jevner det ut ganske mye. Dessuten er Sheik kulere enn Tetra.

Lenke til kommentar

Satt her en dag og funderte på hvorfor Oot var så bra, så for da fyrte jeg like gjerne opp spillet på den gamle støvete N64 for å sjekke. En uke senere hadde jeg rundet det, etter å ha spilt det så og si non-stop. Hvorfor er det ingen andre spill som greier akkurat dette, selv half life 2 gav meg ikke den avhengingheten som Oot gir! Sitter igjen med en litt lettet men lei følelse, lettet fordi jeg endelig kan komme tilbake til det sosiale livet, lei fordi det var så kort (ironisk?)

Så blir TP bare i nærheten av så bra som OoT blir det følgende jul:

Særemne < TP

:D

Lenke til kommentar
TP skulle vel etter sigende ha 50-60 timers spilletid om man tok alle sidequests elns. Det skulle holde for min del :wee:

7290574[/snapback]

80-100, faktisk. Jeg orker ikke å lese gjennom alle anmeldelsene for å finne hvilken som sier dette. Jeg har hodepine.

(Smart å sitte her, da :whistle: )

Lenke til kommentar

Etter hvert som det blir Wii på meg så har jeg to helt sikre kjøp hvert fall. The Wind Waker og Twilight Princess. Jeg har faktisk aldri spilt Wind Waker så ... :blush:

Edit: Siste Zelda spillet jeg spilte var Minish Cap til GBA

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...