Lurifaksen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Tror nok de kan få opp en del mer informasjon. Tror jeg så et bilde av det engang, og det var litt avansert. stod hva slags type utstyr det var i sentralen, diameter på kabel osv. 7307535[/snapback] Står da vitterlig både linje-lengde, diameter på kabel, utstyrsfabrikat og mer dersom du velger "Digital Ethernet". Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg bor 6935 meter fra sentralen,men skal visstnok få bredbånd innen utgangen av 06..,dette skal da skje ved at en annen aktør monterer inn en egen DSLAM i sentralen. Tråddiameter er 0.6mm eller høyere. Sjekker jeg nå,så står det bare :"Flagg for DSLAM grensesnitt: Koblingspunktet har aDSLAM" Hva betyr det? Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 He he mora vi bor inne i skauen og sjekket nettopp linjelengden hennes og den var faktisk bare på 308 m hehe ganske gøy, men sentralen er ikke utbygd for bredbånd ennå da, skulle komme på nyåret Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg bor 5500 meter fra sentralen med en tråddiameter på 0,6 mm eller høyere, men adsl-signalet er for svakt. Etter å ha lest i tråden over kan jeg ikke skjønne hvordan det er mulig. Har fått utstyret, men det funker ikke. Klagde og fikk da beskjed om at det mest sannsynlig var for lang avstand. Noen mulighet for at det er en feil et sted? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg bor 5500 meter fra sentralen med en tråddiameter på 0,6 mm eller høyere, men adsl-signalet er for svakt. Etter å ha lest i tråden over kan jeg ikke skjønne hvordan det er mulig. Har fått utstyret, men det funker ikke. Klagde og fikk da beskjed om at det mest sannsynlig var for lang avstand. Noen mulighet for at det er en feil et sted? 7627647[/snapback] Er du i grenseland kan du prøve uten splitter. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 blir det mye tap i en splitter? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg vet ikke nøyaktig, men det er eksempler hvor det er skillet mellom forbindelse eller ikke. En annen ting er at type modem også kan spille inn. Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tidligere bodde jeg 4km fra sentralen(tror jeg). Vanlig adsl gikk som en drøm. Fikk nedlastingshastigheter på 700-800 kbs. Så slo jeg til på en Adsl2 kampanje som min isp hadde (Nextgentel). Da ble alt bare rot. Nettet mitt var mere nede enn oppe, ruteren stod bare å forsøkte å synkronisere seg. Den kom på nett av og til men som oftest når det ikke var folk hjemme. Til slutt etter utallige telefoner og diverse ruterutskiftinger så fikk jeg beskjed om at det var avstanden til sentralen som var akkurat i grenseland til hva de taklet og at det var det som lagde krøll hos meg. Så flytta jeg langt på landet uttafor oslo, De eneste som leverer til meg er Telenor og sentralen er 600 meter unna. Adsl2 går som en drøm Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hadde selv 1.2 mil til sentral når jeg hadde SDSL fra Catch. Har nå trippel play fra kraftlevradør. Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 En annen ting er at type modem også kan spille inn. 7627919[/snapback] Jeg har fått et Zyxel Prestige 660 HWT fra Telenor. Er det et dårlig modem? Skal prøve uten splitteren nå. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 blir det mye tap i en splitter? 7627851[/snapback] Noe tap er det. Hos dama får jeg full fart uten splitter (DVS. 300 kbit) men med splitter er jeg nede på 100 kbit. Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 En annen ting er at type modem også kan spille inn. 7627919[/snapback] Jeg har fått et Zyxel Prestige 660 HWT fra Telenor. Er det et dårlig modem? Skal prøve uten splitteren nå. 7628301[/snapback] Fikk ikke signal uten splitter heller. Da går hele skiten i retur til Telenor i morra. Får vel teste ut "bredbånd" fra ICE. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Får vel teste ut "bredbånd" fra ICE. 7629128[/snapback] Jeg ville vurdert mobilløsning fra Netcom eller Telenor til ca 500.- pr mnd. ICE er ennå ustabilt og når de kommer med nedlastingsgrense så blir det temmelig kjipt etter min mening. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) En annen ting er at type modem også kan spille inn. 7627919[/snapback] Jeg har fått et Zyxel Prestige 660 HWT fra Telenor. Er det et dårlig modem? Skal prøve uten splitteren nå. 7628301[/snapback] Fikk ikke signal uten splitter heller. Da går hele skiten i retur til Telenor i morra. Får vel teste ut "bredbånd" fra ICE. 7629128[/snapback] Ring Telenor teknisk support og opplys hvilket modem/ruter du har fått og be dem sjekke linjen. 5500m på 0,6 kabel er i grenseland men det skal la seg gjøre å få oppimot 700/100Kb på den linjen. Endret 2. januar 2007 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
storken Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 vet ikke om jeg har postet resultatet før nå men her kommer det! dette var da med disse lengder og kabler Trinn 1 Fordeler på utside: MAL J2-42 Fordeler på innside: MAL J2-3 Linjelengde: 235 Tråddiameter: 06 Trinn 2 Fordeler på utside: MAL J2-3 Fordeler på innside: MAL J2 Linjelengde: 122 Tråddiameter: 06 Trinn 3 Fordeler på utside: MAL J2 Fordeler på innside: MAL Linjelengde: 3629 Tråddiameter: 04 Er storfornøyd! Og jeg er fornøyd med NGT! Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 selv har Bluecom, men vil ikke anbefale dem. Det er forskjellig tykkelse på kabelen, dette varierer vanligvis mellom 0,4 mm til 0,6 mm. Jo tykkere kabel jo bedre er det. Hos meg er det 0,6 eller bedre. 7285827[/snapback] I de nyere kablene som legges, brukes det 0,6mm i 99% av tilfellene.. Og hvis du bor så langt unna sentralen regner jeg med at du bor utenfor tettbebygd strøk. Her er det som oftest lagt nyere kabler enn i byene. Så med 4km lingelengde og 0,6mm kabel regner jeg med at du normalt vil få max 4mbit. Det at de sier at du ikke kan få, er pga for dårlige kabler. Det er enkelt å fikse for en telemontør, men koster penger. Hør med Telenor om dere kan komme til en løsning, at du evt betaler utbedrelsen av linja di. Hør om det lar seg gjøre. Jeg bor 6935 meter fra sentralen,men skal visstnok få bredbånd innen utgangen av 06..,dette skal da skje ved at en annen aktør monterer inn en egen DSLAM i sentralen. Tråddiameter er 0.6mm eller høyere. Sjekker jeg nå,så står det bare :"Flagg for DSLAM grensesnitt: Koblingspunktet har aDSLAM" Hva betyr det? 7310659[/snapback] Det betyr at du er koplet opp på en DSLAM posisjon, at du har mulighet for/har internettilgang. Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 En annen ting er at type modem også kan spille inn. 7627919[/snapback] Jeg har fått et Zyxel Prestige 660 HWT fra Telenor. Er det et dårlig modem? Skal prøve uten splitteren nå. 7628301[/snapback] Fikk ikke signal uten splitter heller. Da går hele skiten i retur til Telenor i morra. Får vel teste ut "bredbånd" fra ICE. 7629128[/snapback] Ring Telenor teknisk support og opplys hvilket modem/ruter du har fått og be dem sjekke linjen. 5500m på 0,6 kabel er i grenseland men det skal la seg gjøre å få oppimot 700/100Kb på den linjen. 7629230[/snapback] Var en montør fra Elitele her og sjekket linjen. Han konkluderte med at linjelengden var for lang. Montøren sa at med den linjelengden trengte man nedoverbakke for å få fram sifnalet :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå