Gå til innhold

Mindre enn ett solgte spill per PS3-konsoll

Dinsdale

Anbefalte innlegg

Etter releasen i Japan meldes nå om at det flere har kjøpt konsollen uten spill. Og selvfølgelig er det svartebørsen som er skyld i det. Man finner konsoller for opptil 10000 på nettauksjoner. Jeg har jo sett budsjettene til noen her inne og de ligger på omtrent det, så det blir nok ikke noe problem og selge til 20 - kanskje 30 tusen.

Til dere som sitter med tanker om å handle inn konsoller og selge på (svartebørsen) QXL:

Dere er noen tapere og noen drittsekker.

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eh? De som kjøper en konsoll på svartebørsen er tapere og drittsekker? Det er vel litt omvendt av normal tankegang...

7285052[/snapback]

Les hva han skriver da :roll:

Synes ikke det med svartebørsen er så ille. Man gjør det man må gjøre for å skaffe seg ekstra penger, og når det er så lett som å kjøpe inn noen hundre konsoller og selge dem videre dyrt, utnyttelse av markedet. Støtter det fullt ut. Er man ikke villig til å betale så mye er det bare å vente til det kommer i butikken.

Lenke til kommentar
Eh? De som kjøper en konsoll på svartebørsen er tapere og drittsekker? Det er vel litt omvendt av normal tankegang...

7285052[/snapback]

Tror han mente at de som kjøper inn konsoller på release for og deretter selge dem på qxl når det ikke er mer i butikkene er drittsekker. Ikke de som blir "lurt" av selgerne.

Hater selv at noen holder på med dette. Men jeg kan skjønne dem. Det er veldig mye penger og hente ved en slik release, og hvis det er en person som på en måte står bak vil han tjene inn enorme summer. Leste i dag om en mann i Kina som leide inn folk for og kjøpe til han :no:

Hvis jeg ikke får en konsoll ved release pga at en dust av en kar kjøper den for og så selge igjen blir jeg mildt sagt sur. Men det er tross alt ikke så stor fare i Norge...

Lenke til kommentar
Jeg har jo sett budsjettene til noen her inne og de ligger på omtrent det, så det blir nok ikke noe problem og selge til 20 - kanskje 30 tusen.

Til dere som sitter med tanker om å handle inn konsoller og selge på (svartebørsen) QXL:

Dere er noen tapere og noen drittsekker.

Kilde

7285025[/snapback]

Kven i faen er så desperat at han eller hu er villig til å legge ut over 10 lappar for ein spelemaskin?

Då er det på høg få seg eit liv.

Lenke til kommentar

7285052[/snapback]

7285105[/snapback]

Hehe, ja, var litt kjapp på avtrekkern der. Da vil jeg endre kommentaren min til:

Big deal, who cares - og, ikke akkurat nyheter det her.

Er ikke du han (Dinsdale) samme som var så oppgitt over butikker som solgte spill før utgivelsesdatoen, og ville ta bilder av butikkhyllene som bevis og sende til politiet?

Kanskje på tide å begynne og fokusere på litt viktigere ting i livet? ...

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Mente jo selvsagt dens om selger. Svartebørs er en uting som fratar vanlige mennesker tilgang til produkter og happenings. Da snakker vi spesielt om billetter til konserter og arrangementer. Jeg mener svartebørs er noe forbanna dritt men se at flere av dere syntes det er greit så jeg skal ikke prøve om omvende dere, så ikke kommenter det.

Problemet er at det alltid vil finnes mennesker som er villig til betale sinnsyke summer for billetter og andre produkter, og derfor vil alltid noen utnytte det.

Lenke til kommentar

7285052[/snapback]

7285105[/snapback]

Hehe, ja, var litt kjapp på avtrekkern der. Da vil jeg endre kommentaren min til:

Big deal, who cares - og, ikke akkurat nyheter det her.

Er ikke du han (Dinsdale) samme som var så oppgitt over butikker som solgte spill før utgivelsesdatoen, og ville ta bilder av butikkhyllene som bevis og sende til politiet?

Kanskje på tide å begynne og fokusere på litt viktigere ting i livet? ...

7285154[/snapback]

Ok? Noe spesielt du tenkte på? Her inne holder jeg meg til spillspørsmål. Tingene du nevner tar ikke opp mye tid i livet mitt, det er mer prinsipper som jeg syntes er verdt å følge på disse punktene. Men nei, det plager meg ikke daglig at noen selger spill før release eller selger konsoller på svartebørsen.

Lenke til kommentar
Ok? Noe spesielt du tenkte på? Her inne holder jeg meg til spillspørsmål. Tingene du nevner tar ikke opp mye tid i livet mitt, det er mer prinsipper som jeg syntes er verdt å følge på disse punktene. Men nei, det plager meg ikke daglig at noen selger spill før release eller selger konsoller på svartebørsen.

7285206[/snapback]

Du kan jo tenke mer på ting som påvirker livet ditt, jeg vet ikke om du er gutt eller jente, hetero eller homo, men du kan jo tenke litt på slike ting, om du vil skaffe deg en gutt eller jente, om du har, så hvordan dere har det sammen, jobb eller skole, fremtiden din og slikt. Bare noen eksempler. Jeg tror du bør finne ut selv hva som er viktig for deg og ikke, ikke spørre meg på et forum om råd.

Hvis disse tingene ikke plager deg, hvorfor snakker du da om de, som om de plager deg? Ord som tapere, og drittsekker, er jo ganske sterke ord, det ser ut som det ligger noen følelser bak når man velge å utrykke seg så skarpt. Hadde du ikke hatt noen følelser for dette, ville du ikke uttalt deg om det i det hele tatt, eller du ville kanskje sagt noe sånt som; "Jaja, det er litt dumt, men..."

Lenke til kommentar

Engasjement er det noe som heter. Man kan engasjere seg i en gitt sak. Sakene jeg snakker om er ting som jeg er engasjert i og har en sterk mening om. Svartebørs er en uting, som sagt, og jeg bruker sterke ord fordi jeg mener det. Slutt å les mellom linjene og lag konklusjoner på hvordan mennesker bør, skal eller må være.

At man kan dra inn at jeg bør få meg et liv syntes jeg er noe merkelig, og det syntes jeg vi skal holde utenfor denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg har da aldri sagt at du bør få deg et liv, for alt jeg vet så er det en sjanse for at du har det, det var du som spurte meg om råd når det gjaldt ting og tenke på.

Forresten så sa du tidligere at "Men nei, det plager meg ikke daglig at noen selger spill før release eller selger konsoller på svartebørsen.", nå har du tydeligvis ombestemt deg, for nå sier du jo at du er engasjert i dette... Hmm. Bestem deg da?

Uansett, det å selge ting på svartebørsen, det kalles forretningssans. Så de som selger, de er definitivt ikke tapere.

Lenke til kommentar

Ok. For å avslutte. Jeg går ikke å tenker og irriterer meg over i dagliglivet at noen setter ut et spill før release, men om jeg deltar i en diskusjon rundt saken forteller jeg hva jeg mener. Det er ikke noe som styrer livet mitt.

Du selger ting på svartebørsen formoder jeg. Selvfølgelig er det forretningsans og kjøpe A for 100 kr og selge A for 1000 kr et annet sted. Det er en sinnsyk margin. Litt etikk skal man likevel kunne tillate seg og der er nok du og jeg ytterst forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...