Gå til innhold

skjermkort ødelagt?

abarhaugen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem, når jeg starter opp maskinen vises kun det første bildet som kommer på skjermen,altså BIOS bilder, etter dette så starter skjermen bare og blinke uten å vise noe bilde. noen som vet hva dette er tegn på? er kortet gåent?

By the way, kortet er et hercules 3d prophet 9700 PRO.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke kortet er gåent, men det er vannskelig for meg å si som ikke har vært borti dette før. Prøv å trykke ned kortet skikkelig, sjekk at viften går og at skjermkabelen sitter skikkelig i.

Det er vel det jeg klarer å si, nå som jeg er på skolen :wink: Tror det er en intern konflikt med irq ene. Kanskje du kan resette cmos, men før det søk litt rundt

Lenke til kommentar

svar!

1. har trykka som f** hjelper ikke noe.

2. vifta går som bare det.

3.har sjekka strømkabelen og den sitter i for ellers hadde jeg fått opp feilmelding.

4.Har prøvd å resete cmos uten resultat.

men det som er rart er at når jeg har tatt ut kortet og satt det inn igjen så går de å starte den om igjen en gang så etter den første gangen så stopper det hele opp.

Ingen som har andre ideeR?

Lenke til kommentar

svar!

1. har trykka som f** hjelper ikke noe.

2. vifta går som bare det.

3.har sjekka strømkabelen og den sitter i for ellers hadde jeg fått opp feilmelding.

4.Har prøvd å resete cmos uten resultat.

men det som er rart er at når jeg har tatt ut kortet og satt det inn igjen så går de å starte den om igjen en gang så etter den første gangen så stopper det hele opp.

Ingen som har andre ideeR?

Lenke til kommentar

Sjekk skjermen! Det kan være der er oppdateringsfrekvens eller .no som er problemet. Hadde noe lignende problem med en skjerm i sommer, den viste bare bilder i lav oppløsning (640x480 og lavere) og med 60 Hz eller lavere oppdateringsfrekvens. Tre dager etter at problemet oppstod, døde skjermen helt. Nå hviler den på dynga.

Lenke til kommentar

Her kommer kanskje et råtips !!!

Jeg hadde en maskin jeg reparerte forleden. Viftene gikk, skjermen slo seg på, maskinen begynte å boote...men intet

bilde. Jeg tok rambrikkene ut, rengjorde all dritten fra CPU vifte og vips så startet den OK.

Også hvis en bruker forskjellige typer ram

kan dette problemet oppstå.

Prøv å ta ut en og en rambrikke (hvis du har flere) evnt. bytt til annen ram.

Lyn eller overspenning kan ha tatt hovedkortet av dage. Men siden du satt og så på en film vet du vel hvilket vær det var ute ???? Uansett må du prøve annet skjermkort.

Radar1

Lenke til kommentar

Dette er prat om et litt bedre kort en dit mx200 kort, jeg har testet med et annet kort og men da virker maskinen, jeg synes dette er litt merkelig, vi har og prøvd og disabla alt av hardisc og cd-romer men hjelper ingen ting, har sendt inn kortet nå vi får c om jeg får igjen noe kort iår=p heh

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 16:59, skrev abarhaugen:

altså samme tegn som meg, ikke noe skjermbilde etter BIOS bildet?

det virket å boote en gang men ikke mere?

Ikke no skjermbilde etter BIOS.. Pc'en har virka helt siden jeg gjorde det! Det er ikk no farlig og gjøre det!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...