Gå til innhold

Alt er utrolig tregt..! ASUS P5B DLX WIFI

Daniel-G

Anbefalte innlegg

Hei..

Har bygd meg en HTPC nå.. (i mine øyne ihvertfall)

Der jeg har:

-Asus P5B DLX Wifi..

-C2D E6400

-Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB

Regner ikke med at det har noe å si men;

HDD: WD SE16 500GB

DVD: Samsung SATA..

Skjermkort: ASUS EN7600GT

TV-kort: Hauppage pvr-500

Problemet er at den er så utrolig utrolig treg! (ikke vet jeg om dette er hovedkortets skyld, men jeg posta det her..) Dette gjelder i BIOS også, og var også før jeg innstallerte OS.. Jeg har siste BIOS versjon, trodde dette hjalp, men så ingen forskjell.. den er treg i oppstarten, kanskje 5 min. bruker den.. Og i BIOS må jeg være forskiktig med å trykke på en og en knapp, for å vente i noen sekunder, og se hvor jeg er.. Dette er helt tullete og stemmer ikke!

PS. Kan det være feil minne jeg har kjøpt? trodde det var 2x512mb, så jeg kunne kjøre dual mode, men var visst feil.. ellers så trodde jeg også at PC4200 var bra nok når jeg ikke skulle overklokke..

"Help me Obi-Wan Kenobi"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

Har bygd meg en HTPC nå.. (i mine øyne ihvertfall)

Der jeg har:

-Asus P5B DLX Wifi..

-C2D E6400

-Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB 

Regner ikke med at det har noe å si men;

HDD: WD SE16 500GB

DVD: Samsung SATA..

Skjermkort: ASUS EN7600GT

TV-kort: Hauppage pvr-500

Problemet er at den er så utrolig utrolig treg! (ikke vet jeg om dette er hovedkortets skyld, men jeg posta det her..) Dette gjelder i BIOS også, og var også før jeg innstallerte OS.. Jeg har siste BIOS versjon, trodde dette hjalp, men så ingen forskjell.. den er treg i oppstarten, kanskje 5 min. bruker den.. Og i BIOS må jeg være forskiktig med å trykke på en og en knapp, for å vente i noen sekunder, og se hvor jeg er.. Dette er helt tullete og stemmer ikke!

PS. Kan det være feil minne jeg har kjøpt? trodde det var 2x512mb, så jeg kunne kjøre dual mode, men var visst feil.. ellers så trodde jeg også at PC4200 var bra nok når jeg ikke skulle overklokke..

"Help me Obi-Wan Kenobi"

7284740[/snapback]

Sjekk ut denne tråden om P5B på xtremesystems;

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=112648

Lang tråd, men du finner nok svaret der (alt av problemer som tenkes kan er diskutert der).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...