Gå til innhold

harddisk defekt, eller kan det være noe annet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ta en test på den med ultimate boot cd du;) bare finn et harddisk diagnose program på plata som funker med disken din.. ellerså er det et der som skal funke med alle.. har selv brukt det på en haug med disker.. men regn med at det tar alt ifra 1 time og oppover om du tar en grundig test.. men det anbefalles.

har en disk her jeg har skrudd opp.. og den blei godkjent på hurtig test, men på grundig test så hang alt seg.. gang på gang..

Lenke til kommentar
ta en test på den med ultimate boot cd du;) bare finn et harddisk diagnose program på plata som funker med disken din.. ellerså er det et der som skal funke med alle.. har selv brukt det på en haug med disker.. men regn med at det tar alt ifra 1 time og oppover om du tar en grundig test.. men det anbefalles.

har en disk her jeg har skrudd opp.. og den blei godkjent på hurtig test, men på grundig test så hang alt seg.. gang på gang..

7293865[/snapback]

Skrudd opp? :no: Da er det ikke rart den er ødelagt.

Men til trådstarter: Jeg tror det ikke er noe særlig håp for disken din. Det er ihvertfall ikke mye man får gjort med den. Jeg foreslår at du legger den fra deg, og eventuelt kjøper deg en ny som fungerer! :)

Lenke til kommentar
Før du avskriver disken helt - bruker du riktig IDE-kabel?

Nyere disker krever 80-tråders kabler for å fungere optimalt, men i mange PC'er sitter det fortsatt 40-tråders kabler fra gammelt av. (Pluggene er akkurat de samme, det er bare dobbelt så mange tråder i de nye kablene.)

7304306[/snapback]

Bruker en orginal ASUS kabel som fulgte med hovedkortet mitt, så regner med den er av den nye typen...

Kompisen min har en splitter ny AC-Ryan kabel, og disken fungerte jo ikke der heller..

Lenke til kommentar
Men til trådstarter: Jeg tror det ikke er noe særlig håp for disken din. Det er ihvertfall ikke mye man får gjort med den. Jeg foreslår at du legger den fra deg, og eventuelt kjøper deg en ny som fungerer! :)

7304267[/snapback]

Nei har begynt å tvile jeg og, men den fungerer jo så lenge jeg har under 20gb på den :p

men å kjøpe ny disk... hadde jeg bare hatt penger..

Lenke til kommentar
For det ser ut som disken ikke klarer å lese av data riktig... Så, jeg tviler på at denne vil leve noe særlig lenge..

7304741[/snapback]

Nei tror ikke det jeg heller..

men som nevnt ovenfor, tror det er ca der 20gb grensa ligger at det er noe feil, for så lenge jeg holder meg under det, fungerer den fint..

Lenke til kommentar

Hmm... Da er det nok ett sted på disken som er ødelagt.. Kanskje en ripe, og når hdd'en prøver å lese over den ripa, blir det krøll. Men det er altså litt plass før ripa, og det er vel de 20gigene.

Dette er kanskje mest sannsynlig..

Veit du om du har utsatt harddisken for noe rist eller store fysiske påføyninger mens den har stått på?

Lenke til kommentar
Hmm... Da er det nok ett sted på disken som er ødelagt.. Kanskje en ripe, og når hdd'en prøver å lese over den ripa, blir det krøll. Men det er altså litt plass før ripa, og det er vel de 20gigene.

Dette er kanskje mest sannsynlig..

Veit du om du har utsatt harddisken for noe rist eller store fysiske påføyninger mens den har stått på?

7305150[/snapback]

ok.. nei tror ikke det.. den har stått lamme 4 andre disker, og har alltid hatt en 120mm vifte fremfor seg..

Den var full av stash, men så begynte den å låse seg når jeg prøvde å kopiere over nye ting, så da formaterte jeg den, og siden har den vært slik..

har ikke vært utsatt for noe.. stått i ro hele tiden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...