Complexity Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har en 120gb IDE disk.. WD caviliar.. Den har fungert fint siden jeg fikk den (noen måneder siden) men for noen uker siden begynte den å oppføre seg rart.. maskinen låste seg osv når jeg skulle legge filer på den.. Så da formaterte jeg den, og trodde den virket fint Men, når jeg passerte 20gb, begynte den med dette igjenn.. hele maskinen fryser om jeg legger noe over på den, men kan lese og slette det som allerede er der.. Den har logget på skrivebordet i noen uker nå, og i dag tok jeg den til en kompis for å se om den var likens dær.. Da jeg hadde koblet den til, prøvde jeg å legge over en dvd film på 4.7gb, jeg kom ca hallveis, så restartet maskinen hans seg Er det noe håp for disken min? trenger diskplassen.. Kan Ultimate Boot cd finne ut om det er feil på den? Finnes det noen program til å skjekke feil, som jeg ikke trenger å boote? dvd rommen er ødelagt, og har ikke sotte inn noen ny.. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hvis det er en PATA-disk (IDE) med flatkabel, kan det være lurt å bytte denne. Ellers så er det jo garanti og i alle fall reklamasjon etter Forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Hvis det er en PATA-disk (IDE) med flatkabel, kan det være lurt å bytte denne.Ellers så er det jo garanti og i alle fall reklamasjon etter Forbrukerkjøpsloven. 7290850[/snapback] Kan det være lurt å bytte kabelen? har prøvd med annen kabel, hjelper lite.. og fikk den disken hos en kompis, så vet ikke hvor gammel den er.. fikk og en 80gb disk, men den fungerer fortsatt fint Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Har du prøvd med Zero-filling, eller low-level format? Det har hjulpet meg med å fikse ett par eldre HD'er ihvertfall. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Last ned HDD Health! Det finner ut problemer med disken din! Det er lurt å la programmet overvåke disken din en periode. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Last ned HDD Health! Det finner ut problemer med disken din!Det er lurt å la programmet overvåke disken din en periode. 7291377[/snapback] Skal skjekke det ut snart er litt opptatt på maskinen nå, så slenger inn disken i kveld elns Tusen takk Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Om du har Ultimate Boot liggende å slenge kan du jo prøve HD regenerator. Kjørte den på en helt kolapsa disk en gang (tok nesten 3 uker), og den fikk opp disken inkl data... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Om du har Ultimate Boot liggende å slenge kan du jo prøve HD regenerator. Kjørte den på en helt kolapsa disk en gang (tok nesten 3 uker), og den fikk opp disken inkl data... 7291430[/snapback] ja har den liggende å slenge Men har ikke noe cd rom for øyeblikket, og orka liksom ikke å lete i kottet etter en gammel en.. og om det tar 3 uker så er jeg fortapt.. Men HDD health ser ut til å virke bra ikke testa på den disken enda, men virker som alle di andre diskene er helt i orden iværtfall Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Det tar ofte litt tid før HDD Health finner ut problemer. Det må venne seg til pcn din. Så det kan være lurt å kjøre litt spill og sånn for å kjøre disken litt. Filoverføring er også fint! Dess flere prosent på Predictions precision, dess mer sikker er infoen om problemene diskene kan ha.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Det tar ofte litt tid før HDD Health finner ut problemer. Det må venne seg til pcn din. Så det kan være lurt å kjøre litt spill og sånn for å kjøre disken litt. Filoverføring er også fint!Dess flere prosent på Predictions precision, dess mer sikker er infoen om problemene diskene kan ha.. 7292645[/snapback] oki=) stusset litt på der der da men skal prøve ja takktakk Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Bare hyggelig å hjelpe vet du! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Nå ser det ut til at kopiering og slikt fungerer.. iværtfall hittil Eneste feilen som er funnet hittil er at spin up time har endret på seg ett par ganger Kan motoren være ustabil? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Spin up time er vanlig at varierer. Min har vært -5 tregere. Det er på grunn av at motoren begynner å slite litt ja... Helt riktig! Hvor mye er spin up timen din på nå da? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Spin up time er vanlig at varierer. Min har vært -5 tregere. Det er på grunn av at motoren begynner å slite litt ja... Helt riktig! Hvor mye er spin up timen din på nå da? 7293064[/snapback] ok, nå er den på 103 på den defekte disken.. 251 på 80gb disken 100 på 160gb disken 88 på raptordisken også er det en disk som programmet ikke finner, men ikke så farlig for den funker Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hva er vanlig spin up time på dem da? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Hva er vanlig spin up time på dem da? 7293194[/snapback] ikke peiling.. se bildet.. Kom bare opp at den hadde endret seg.. Er det ille det der? Edit, har pinade gått opp 14 siden i sta Endret 15. november 2006 av Complexity Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Åh men det der er bare positivt! Den har økt med 13! Hvis den derimot minker er det værre... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Åh men det der er bare positivt! Den har økt med 13! Hvis den derimot minker er det værre... 7293300[/snapback] oki.. da så jaja, får se hvordan det går med disken videre da skal prøve å kopiere masse filer osv over på den nå, så får vi håpe maskina ikke låser seg takk for hjelpen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Prøvde å legge over en mappe på 14gb, maskinen låste seg.. prøvde på nytt, og maskinen låste seg.. heldigvis klarte HDD health å finne en feil hva er galt? Relocated Sector Count står det der. Endret 15. november 2006 av Complexity Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hmm... Det ser ut som den ikke finner en sektor på harddisken! Jeg har ikke fått den der før men... Tipper det er det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå