Gå til innhold

Ikke alle PS1 og PS2-spill fungerer på PS3

FonderPrism

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

saken er at av 8000 PS titler, så er det problemer med 200 av dem.

det er langt fra halvparten av spillkatalogen.

på de fleste spillene er det småfeil som lydsync som lett kan fikses med patching

og mange av disse spillene er så sære at du sikkert ikke har hørt om dem engang..

sjansen er, har du hørt om spillet så funker det sikkert på ps3

populære spill blir prioritert på BC listen

Lenke til kommentar
Ja disse obskure titlene final fantasy og gran turismo? Meh, samma det. Skal ikke ha ps3 på flere år enda uansett.

7290555[/snapback]

hvis det er problemer med emu. av ovennevnte spill regner jeg med at de er med i første patch.

er utrolig mange som eier de spillene så de er nok første pri ;)

det er utrolig mye lettere å fikse emu. problemer på ps3 en på f.eks xbox360

fordi sony har inkludert chipsettet til ps2 i hver eneste ps3, er 75-100% prosent av emuleringen allerede gjort ferdig, det gjenstår bare å fikse småfeil og legge til litt kode ;)

Lenke til kommentar
Ja disse obskure titlene final fantasy og gran turismo? Meh, samma det. Skal ikke ha ps3 på flere år enda uansett.

7290555[/snapback]

hvis det er problemer med emu. av ovennevnte spill regner jeg med at de er med i første patch.

er utrolig mange som eier de spillene så de er nok første pri ;)

det er utrolig mye lettere å fikse emu. problemer på ps3 en på f.eks xbox360

fordi sony har inkludert chipsettet til ps2 i hver eneste ps3, er 75-100% prosent av emuleringen allerede gjort ferdig, det gjenstår bare å fikse småfeil og legge til litt kode ;)

7290705[/snapback]

Har du en link som støtter det du sier der?

Når vi snakker om hvor farlig det er om noen få spill ikke funkerer(jeg har ikke lest noe om hva som er problemene med dette) så tror jeg man må veie spillene forskjellig.

For 360 kan jeg si forza var verdt 500 spill, jade empire 300 spill og ninja gaiden 400(disse tre fungerte) så må man trekke fra titler som ikke fungerte(for min del bl.a. darkwatch, fabel og def jam).

EDIT: endret litt på talla her så ingen skulle komme å klage på at det ikke finnes mer en en rundt 800 spill til xbox, men poenget er det samme.

At GT og FF er titler som er verdt 500 ps2 spill tror jeg nok det er mange som vil være enige i, så da blir det fort litt større deal enn om de 2,5% var bare bånntitler som bare var utgitt i japan.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

på de fleste spillene er det småfeil som lydsync som lett kan fikses med patching

og mange av disse spillene er så sære at du sikkert ikke har hørt om dem engang..

7290527[/snapback]

Men hvorfor har ikke Sony giddet å teste disse, og fikset dem før launch da?

Final Fantasy X er tross alt ikke et crappy (vel, noen vil kanskje kalle det crappy) drittspill som kun solgte 500 eks.

De har jo hatt mer enn nok tid til å teste ut ting som ikke har hatt med blu-rayen å gjøre, siden det er ferdigstillingen av BRen som har vært det som har holdt PS3en tilbake. Hvor vanskelig hadde det vært å ta topptitlene og testet dem skikkelig når de bombastisk går ut og påskryter seg 100% bakoverkompabilitiet?

Lenke til kommentar

7290527[/snapback]

Men hvorfor har ikke Sony giddet å teste disse, og fikset dem før launch da?

Final Fantasy X er tross alt ikke et crappy (vel, noen vil kanskje kalle det crappy) drittspill som kun solgte 500 eks.

De har jo hatt mer enn nok tid til å teste ut ting som ikke har hatt med blu-rayen å gjøre, siden det er ferdigstillingen av BRen som har vært det som har holdt PS3en tilbake. Hvor vanskelig hadde det vært å ta topptitlene og testet dem skikkelig når de bombastisk går ut og påskryter seg 100% bakoverkompabilitiet?

7291094[/snapback]

fordi forbrukerne gjør det for dem :thumbup:

og fordi de sikkert har mye å gjøre rundt launch.

det logiske er jo å smelle i chipsettet, lansere konsollen og så vente på feedback.

er sikker på at de kommer til å høre mye gnåling om BC spill framover, og de kommer sikkert til å prioritere etter hvem som skriker høyest og deretter jobbe seg nedover mot mer sjeldne spill hvis det blir aktuelt/etterspurt

Lenke til kommentar
fordi forbrukerne gjør det for dem :thumbup:

og fordi de sikkert har mye å gjøre rundt launch.

det logiske er jo å smelle i chipsettet, lansere konsollen og så vente på feedback.

er sikker på at de kommer til å høre mye gnåling om BC spill framover, og de kommer sikkert til å prioritere etter hvem som skriker høyest og deretter jobbe seg nedover mot mer sjeldne spill hvis det blir aktuelt/etterspurt

7291577[/snapback]

Tuller du nå?

Lenke til kommentar
Kaste i sammen en konsoll og krysse fingrene er vel ikke den mest logiske måten å gjøre det på vel. Etter å ha lest at sony aldri lanserer en konsoll med feil og mangler, virker det jo rart at de velger å gjøre det på denne måten ;)

7291623[/snapback]

egentlig ikke..

skal mye ressurser til for å teste alle utgitte titler.

i spill X kan det f eks. være en bug helt i slutten av spillet som gjør at du ikke får sloss mot siste boss, denne buggen kan være utrolig lett å fikse med noen par linjer med kode men den kan være utrolig vanskelig å finne...

forventer du virkelig at sony sine programmere skal gå igjennom hver eneste krik og krok av 8000+ spill for å lete etter bugs?

personlig tror jeg forbrukerne er mye flinkere til å finne feil og jeg tror denne måten vil gjøre at sony retter på de riktige titlene til riktig tid. for å ikke snakke om mange sparte penger og arbeidstimer på feilsøking i spill..

hvis du tenker over det, så er det den eneste måten å gjøre det på

Lenke til kommentar
Kaste i sammen en konsoll og krysse fingrene er vel ikke den mest logiske måten å gjøre det på vel. Etter å ha lest at sony aldri lanserer en konsoll med feil og mangler, virker det jo rart at de velger å gjøre det på denne måten ;)

7291623[/snapback]

egentlig ikke..

skal mye ressurser til for å teste alle utgitte titler.

i spill X kan det f eks. være en bug helt i slutten av spillet som gjør at du ikke får sloss mot siste boss, denne buggen kan være utrolig lett å fikse med noen par linjer med kode men den kan være utrolig vanskelig å finne...

forventer du virkelig at sony sine programmere skal gå igjennom hver eneste krik og krok av 8000+ spill for å lete etter bugs?

personlig tror jeg forbrukerne er mye flinkere til å finne feil og jeg tror denne måten vil gjøre at sony retter på de riktige titlene til riktig tid. for å ikke snakke om mange sparte penger og arbeidstimer på feilsøking i spill..

hvis du tenker over det, så er det den eneste måten å gjøre det på

7291762[/snapback]

Vi snakker ikke om den geniale naboens garasjefirma her..

Hva du personlig mener om forbrukernes evner til ting og tang er vel interressant i seg selv, men: Når du begynner å snakke om "hver eneste krik og krok i.." da faller jeg av lasset.

Dette er ingen vanlig legomontasje. Det er verifiserbare kjørbare data, som kan sendes gjennom maskinen før du får spist en kromkake til for ytterligere å stimulere fantasien din..

Det begynner vel å bli trangt der ute på landet, men for meg kan du nok vederlagsfritt dra dit med mange av spekulasjonene dine.

Nei, etter å ha lest det de fleste såkalte pålitelige kilder sier, vil jeg nok desverre måtte konstatere at Sony har feilet noe her. Hvor enkelt og snarlig de fleste av patchejobbene for å fikse på lapsusen kommer til oss her på bjerget, - vil vel tiden vise..

Jeg beholder mine forrige konsollgenerasjoner litt til.

Lenke til kommentar

lol syns du bør få en kromkake for den posten, du snakker jo bare tull...

og når vi snakker emulering så kan en (kode)løsning funke for mange spill ja, men fortsatt vil det være mange glitches som trenger egen kode

Endret av Bradley
Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert førsteposten slik at alle er fornøyd, og jeg har lagt til en link til artikkelen som Joystiq har skrevet om saken.

Sjekk artikkelen her.

Sony-talsmann Satoshi Fukuoka opplyser at rundt halvparten av spillene ikke fungerer

Jeg mener at jeg sist i går hørte noen si at en av grunnene til at PS3 er bedre enn 360 er at PS3 tar alle gamle spill, i motsetning til 360, nå er nok dette argumentet ubrukelig.

Hva synes dere om dette? Sony har ikke akkuratt hatt det travelt med å fortelle dette som det stod under bildet i artikkelen...

Oppdatering:

Det ser ut for at ITavisen har blåst saken en del opp, og det ser ut for at rundt 200 av ca 8000 spill til PS1 fungerer til PS3 i begynnelsen, og at de fleste av disse problemene vil bli ordnet etter hvert.

Les gjerne Joystiqs artikkel om saken her.

7284652[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg sier det samme som jeg sa når 360en kom.

Kjøper da pokker ikke ny konsoll for å spille gammelt skvip!.

Har du et lass med xbox spil er sjansen god for at du har xbox, har du et lass med PS2 spill har du vel også PS2.

Dette er ikke noe problem for folk flest, verken for 360 eller PS3.

Lenke til kommentar

Jeg husker for et par måneder siden da Gærne Ken i et intervju ble stilt spørsmålet om man virkelig fikk full BC med PS3. Det ble da forklart at de spillene som forholdt seg til visse programmeringsstandarder som SCEI i sin tid fastsatte for PS og PS2 ville støttes. Spill som benytter seg av snarveier som faller utenforbi denne standarden og som er er temmelig spesifikke for PS2 hardwaren trenger en patch for at den skal fungere. Selv om PS3 har deler av hardwaren til PS2 innebygget..

Jeg kan desverre ikke finne dette intervjuet, men jeg har en uttalelse fra SCEI som går på dette med at man ikke vil oppnå 100% BC.. Den er forøvrig datert Oct 26, 2005

http://ps3.qj.net/PS3-Not-100-Backwards-Co...-/pg/49/aid/406

Så om vi hadde fulgt med, hadde vi ikke vært såå overasket.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...