Gå til innhold

Ikke alle PS1 og PS2-spill fungerer på PS3

FonderPrism

Anbefalte innlegg

Sjekk artikkelen her.

Sony-talsmann Satoshi Fukuoka opplyser at rundt halvparten av spillene ikke fungerer

Jeg mener at jeg sist i går hørte noen si at en av grunnene til at PS3 er bedre enn 360 er at PS3 tar alle gamle spill, i motsetning til 360, nå er nok dette argumentet ubrukelig.

Hva synes dere om dette? Sony har ikke akkuratt hatt det travelt med å fortelle dette som det stod under bildet i artikkelen...

Oppdatering:

Det ser ut for at ITavisen har blåst saken en del opp, og det ser ut for at rundt 200 av ca 8000 spill til PS1 fungerer til PS3 i begynnelsen, og at de fleste av disse problemene vil bli ordnet etter hvert.

Les gjerne Joystiqs artikkel om saken her.

Endret av purity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Godt over halvparten av PlayStation og PlayStation 2 spillene er da utter crap uansett, så dette er neppe noe stort tap.

Blir vel som på 360, de sørger for at de mest populære spillene virker, og de heller sære titlene kan ta seg en bolle.

Lenke til kommentar
Sjekk artikkelen her.

Sony-talsmann Satoshi Fukuoka opplyser at rundt halvparten av spillene ikke fungerer

Jeg mener at jeg sist i går hørte noen si at en av grunnene til at PS3 er bedre enn 360 er at PS3 tar alle gamle spill, i motsetning til 360, nå er nok dette argumentet ubrukelig.

Hva synes dere om dette? Sony har ikke akkuratt hatt det travelt med å fortelle dette som det stod under bildet i artikkelen...

7284652[/snapback]

Halvparten av alle ps1 og ps2-spill er MANGE spill, det. Var det ikke en talsmann som var ute å sa at "ikke alle har imot å spille gamle spill uten lyd."?

Skal se om jeg finner kilden.

Lenke til kommentar
Hadde det bare vært noen av crapspilla som ikke funker, men det jeg har fått med meg så gjelder det b.la store titler som Gran Turismo og Final Fantasy.

7286901[/snapback]

Hmm..

Dette var ikke så bra. Får inderlig håpe at ting ikke blir slik tilslutt..

(jeg kommer ikke til å kaste gammelkonsollen med en gang, det er nå sikkert)

Lenke til kommentar
Jeg satser på at alle, eller hvertfall de fleste av PS og PS2-spillene mine vil fungere på PS3. Og gjør de ikke det så...vel, kommer ikke til å selge PS og PS2 uansett, så muligheten til å få spilt er jo likevel der, på den ene eller andre konsollen. :p

7288363[/snapback]

Samme her. Har ingen planer om å kvitte meg med PS2 når 3'ern kommer i hus. Men det hadde jo vært greit å få spilt alle PSspill på en konsoll.

Lenke til kommentar

Overrasker meg ikke at Sony ikke holder det de lover her. Men var jo sikker de ihvertfall skulle gjøre det på dette området, men der tok jeg feil enda en gang :dontgetit:

Jeg begynner å bli lei alle de dårlige nyhetene Sony har vært ekspert på å levere de siste månedene.

Endret av master_al
Lenke til kommentar
Sjekk artikkelen her.

7284652[/snapback]

Nå skal det sies at den artikkelen fra Itavisen inneholder mye dårlig journalistikk.

André Lorentsen hevder det finnes dobbelt så mange PS1 og PS2-spill som det egentlig gjør (16 000 mot 8000).

Og hvis du i tillegg sjekker kilden Itavisen har brukt (HER), så står det ingenting om at halvparten av disse spillene ikke kan spilles av på PS3'en. Så jeg lurer litt på hvor han får dette her fra..

Bare for å sitere utdrag fra kilden:

TOKYO - Sony's new PlayStation 3 can't play some of the games designed for previous generations of the popular console...

...

Some older games won't run on the PS3 at all, according to Sony Computer Entertainment spokesman Satoshi Fukuoka. Online upgrades of the PS3 software will be offered, but it's unlikely that all the problems will ever get fixed, he said.

André Lorentsen fra Itavisen er altså helt på villspor.

Endret av Shivan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...