Mr. ve Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Kjøpte meg DISSE hodetelefonene i går, for å spille Counter-Strike med. Men lyden er RÆVVA i CS! Det høres nesten ut som headsetet er sprengt. Kvast, skurrete og grøtete! Men dette er kun i CS (har ikke prøvd med andre spill, da jeg ikke har noen ), i winamp fungerer det greit. Kan det ha noe med at PC'en er forholdsvis svak (Celeron 2,5Ghz, 512mb RAM), at den ikke klarer å skille lydene eller noe slikt? Eller er det headsetet som suger eselballe? Har foressten DETTE lydkortet, med coax til forsterker, og headsetet i forsterkeren. Edit: Kan det kanskje være noen instillinger i CS? Endret 14. november 2006 av vegarvea Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Lov å bumpe, eller? Lenke til kommentar
mard Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det ser ut som du har kjøpt et studioheadset laget for musikk Lenke til kommentar
asimov Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 er nok hodetelefonene ja Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Jeg tror det er hodetelefonene. De har jo en motstand på 32 ohm, men trodde ikke det skulle være noe problem. De er kanskje laget mer for musikk. Vet ikke helt...... Endret 20. november 2006 av kornelen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Dersom lyden er fin i WinAMP tyder det på at lyden i CSS clipper av en eller annen grunn. Clipping oppstår når dynamikken i lyden overskrider enten bitdybden tilgjengelig for å gjengi en lydbølge, eller tillatte spenninger for digital-til-analog konverteren på lydkortet. Finnes forøvrig flere måter clipping kan oppstå, f.eks DC offset (likestrømsspenning) o.l., men disse tipper jeg er lite sannsynelig i denne sammenhengen. Du finner mer info om clipping her (wikipedia.org). Først kan du prøve å senke volumet for lyden i options i CSS. Deretter kan du prøve å skru av EAX-effekter og andre slike effekter dersom du benytter slike. Prøv også å skru av/på hardware akselerasjon av lyd dersom du kan dette. En annen ting som kan hjelpe oss å hjelpe deg, er om du kan gå i WinAMP - Options/Preferences - Plug-ins - Output - og se hvilken output som benyttes. Dersom det ikke er DirectSound kan det tyde på at lydproblemet ditt ligger i DirectX. Forøvrig er hva de andre sier bare tull; dersom lyden er fin i WinAMP, men fæl i CSS er det CSS som er problemet - ikke headsettet ditt! Endret 21. november 2006 av skag1 Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 har testa det litt og fant ut at det ofte kan være lydkortet som er svakt. har bytta mening fra hodetelefonene til lydkortet. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det jeg skrev i forrige post gjelder egentlig lydkort også (og all fysisk maskinvare). Men det kan jo være drivere/DirectSound-kompatabiliteten som er dårlig, noe som indirekte kan sies å være et dårlig lydkort. Det kan også være EAX og eventuelt andre integrerte effekter/DSP'er som også kan skape clipping, DC-offset og andre problemer med lyden. Et lydkort vet ingenting om hvilke programmer/spill du kjører, så det kan heller ikke "bestemme seg" for å lage dårlig lyd i ett program/spill framfor et annet. Da er det programmet/spillet eller drivere/lyd-API som skaper problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå