Lada2103 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det skylles ovenfra og ned! 7374493[/snapback] Jeg har faktisk snakket med bilpleiefolk som har sagt dette. Skjønner ikke hvorfor det skal gjøres på denne måten Sjøl skyller jeg bil på gammelmåten, ovenfra og ned. Det ser jaggu meg ut som den blir ren i alle fall. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Heisan. . Bruk aldri for varmt vann da dette er med på å fjerne voks og polish. -Spray på avfetting,og la den virke noen minutter. Miljø avfettning inneholder mindre løsemiddler så den må ofte virke lengre. - 7365894[/snapback] Er ikke dette litt selvmotsigende?? Ikke fjerne voks. Men bruke avfetting. Endret 29. november 2006 av Autofil Lenke til kommentar
Ludevigo Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Heisan. All vask sliter på voksen, også avfettning. Med min erfaring mener jeg at såpe med høy ph. er det som sliter mest. En slik vask som jeg beskriver er godt egnet før polering. 'Da hensikten er å få bilen mest ren før man setter i gang. Det finnes ulike meninger om hvordan bilen skal spyles. Jeg mener at bilen skal spyles nedenfra og opp. Det er for å få mest effekt ut av kjemien(såpe avfettning)sammens med det høye trykket på vannet. Hvis du starter ovenfra og ned skyller du bort kjemien før du høytrykket får gjort jobben sin. Skyll deretter over bilen med vann. Hovedsaken er vel om du får bilen ren. Ludevigo Endret 6. desember 2006 av Ludevigo Lenke til kommentar
ja-ja Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg jobber selv på en shellstasjon med vaskemaskin, kombimaskin med og uten børster. Er ikke redd selv for å vaske bilen i maskina. Nyere typer maskiner med børster riper ikke lakken. Svampen er faktisk bilens verste fiende. MEN, du bør holde deg unna stasjoner som selger shampoovask uten kjemi. I disse maskinene blir det liggende skitt i børstene som da løser seg opp hvis DU kjøper kjemivask med følgende resultat at du får klint gørra utover bilen din. Stasjoner som selger kun kjemivask har ikke dette problemet da børstene faktisk vasker seg selv. Dessuten må jeg bare spørre, har du noengang sett noen på en stasjon vaske børstene i maskinene? neppe. Tror nok at støv, sand og dritt etter veien riper mere enn ei vaskemaskin. Tenk deg at du kjører gjennom en støvsky om sommeren i 100, hardt å være lakk ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå