Gå til innhold

hjelp, min cpu brenner snart opp


dj_doggy

Anbefalte innlegg

min cpu holder seg på ca 56 grader, og det er for varmt, jeg har en cpu på 1,4 ghz, amd athlon. jeg har en pci vifte som blåser varmluft fra cpu og ut, og har skrudd av dekselet, har 1 120 mm vifte og en 80 mm vifte som jeg ikke bruker, skal ha det stille, helse veldig stille, vil helst ikke høre at den går, når jeg skrur på dekselet noen timer, så blir det nesten badstue der(uten fuktigheten da).

skal helst være billig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-13 10:11, skrev dj_doggy:

min cpu holder seg på ca 56 grader, og det er for varmt, jeg har en cpu på 1,4 ghz, amd athlon. jeg har en pci vifte som blåser varmluft fra cpu og ut, og har skrudd av dekselet, har 1 120 mm vifte og en 80 mm vifte som jeg ikke bruker, skal ha det stille, helse veldig stille, vil helst ikke høre at den går, når jeg skrur på dekselet noen timer, så blir det nesten badstue der(uten fuktigheten da).

skal helst være billig


 

det er ikke for varmt, men hvis du vil ha det kjøligere kan jeg sikkert hjelpe.

 

Hvilken kjøleribbe og vifte har du?

Har du god luft flyt i kabinettet?

Er det mye støv i kjøleribba og vifta di?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-13 10:11, skrev dj_doggy:

min cpu holder seg på ca 56 grader, og det er for varmt,


 

Det igrunn ikke veldig varmt. Men det hadde vært greit å komt under 50. Kanskje en ny kjøler? Invister i Artic silver. Det har du i flere år av en tube og det vil senke temp med noen grader.

 

Bruk den 80 mm vifta og sett den oppe bak i kabinettet for å suge ut varmluft.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-13 11:11, skrev daho:

Quote:


Den 2002-11-13 10:11, skrev dj_doggy:

min cpu holder seg på ca 56 grader, og det er for varmt, jeg har en cpu på 1,4 ghz, amd athlon. jeg har en pci vifte som blåser varmluft fra cpu og ut, og har skrudd av dekselet, har 1 120 mm vifte og en 80 mm vifte som jeg ikke bruker, skal ha det stille, helse veldig stille, vil helst ikke høre at den går, når jeg skrur på dekselet noen timer, så blir det nesten badstue der(uten fuktigheten da).

skal helst være billig


 

det er ikke for varmt, men hvis du vil ha det kjøligere kan jeg sikkert hjelpe.

 

Hvilken kjøleribbe og vifte har du?

Har du god luft flyt i kabinettet?

Er det mye støv i kjøleribba og vifta di?

 

 

 

dj_doggy: jeg har denne vifta http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl det er nok dårlig luftflyt i kabinettet

det er ikke noe støv i ribbe/vifta

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-13 11:44, skrev SirHartge:

Quote:


Den 2002-11-13 10:11, skrev dj_doggy:

min cpu holder seg på ca 56 grader, og det er for varmt,


 

Det igrunn ikke veldig varmt. Men det hadde vært greit å komt under 50. Kanskje en ny kjøler? Invister i Artic silver. Det har du i flere år av en tube og det vil senke temp med noen grader.

 

Bruk den 80 mm vifta og sett den oppe bak i kabinettet for å suge ut varmluft.

 

 

det hjelper ikke, det er nesten helt sperret av på toppen, av div ide-kabler, cd-rom og power

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-15 12:57, skrev Flavabone:

Et meget klokt valg når en vil ha mindre temperatur og mindre støy. Kjøp max antall vifter som en kan ha til kabinettet, som har lite dB støy. Kjøp Silent Twin til AMD oppsett, og Silent Viking til P4 oppsett. Kjøp også et frontpanel for viftestyring.


Det en trenger har de på



 

Quote:


Den 2002-11-13 10:11, skrev dj_doggy:

skal helst være billig


 

Etter og ha sett diverse tester av Silent Twin, ser jeg at du får en høy temperatur. jeg vil anbefale at du får tak i en Speeze RaptorCool I, den er bra nok til og kjøle opptil xp 2800+, jeg har den selv og tempen ligger på 49 på full load, jeg har støydempet kabinett og ingen vifter, kun viften i psu som suger ut luft(noisekiller). jeg hører ikke noe støy fra cpu viften. den lager heller ikke noe vibrasjons lyder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...