Uncle Scrooge Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) NRK skuffer i år. Virkelig. De har en stor målgruppe i ungdommer, om de hadde sendt for eksempel Blåfjell eller noe. 7285863[/snapback] Er det noen ungdommer som ser på blåfjell da? Har ihvertfall ikke jeg hørt noe om. Kommer nok ikke til å følge med på NRK i år, men TV2 og TVNorge håper jeg blir bra. Hittil er "The Julekalender" og "Nissene på loven" de klart beste julekalenderne jeg har sett. EDIT: Hvis Jul I Valhalla er på dansk tviler jeg sterkt på at jeg gidder å se det dessverre Endret 18. november 2006 av StalkI2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hittil er "The Julekalender" og "Nissene på loven" de klart beste julekalenderseriene jeg har sett. 7311424[/snapback] Jepp! Min favoritt er The Julekalender. Julefergå var heller ikkje noko dårleg serie. Lenke til kommentar
Super-E Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg sendte mail til Nrk om de kunne sende Theodor igjen,eller Pernille og Mr. Nelson i jula,noe jeg fikk til svar at de ikke hadde øyeblikkelige planer om,men at de skulle sende forslaget videre. Oppfordrer alle som vil ha gamle julekalendere tilbake å sende mail. Sammen er vi sterke! Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Synes dei hørtes kjedelig ut alle sammen, bortsett fra den på TV Norge da som kanskje kan bli no. Favoritten min er som noen av de andre sier her: The Julekalender. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 @Super-E: Nå har jeg også sendt inn til NRK og sagt fra.. Vil, som du også sier, heller se de gode gamle, enn disse ny-satsingene!! Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Glede meg villt til Jul i Tøyengata Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jul i Valhalla?! Jaah, for Norse mytologi har jo så mye med feiringen av nå dagens jul, eller fødselen til Jesus Kristus. Nei, må di med all respekt for Thor og Odin la vår gamle tro ligge i fred. Satser på at Jul i Tøyengata blir suksess Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Det har det vel. Jul stammer ikke opprinnelig bare fra kristendommen. Det ligger dypere enn som så. Fra Wikipedia: Jul var opprinnelig et fellesnordisk navn på den store norrøne midtvintersfesten, jólablot som ble feiret omkring vintersolverv. «Juleblot» eller «midtvintersblot» ble markert ved Midtvintersnatten 12. januar. Julen ble med innføringen av kristendommen til minne av Jesus' fødsel, men i dagens samfunn er de gamle nordiske, kristne og germanske skikkene smeltet sammen med nye skikker som julenisse, juletre, gaveutveksling og sosialt samvær med kjære og kjente. Ikke at det nødvendigvis gjør denne kalenderen noe bedre, men jeg ville nå bare påpeke det. Endret 20. november 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jul i svingen, den høres kjedelig ut det gjør den. Men skal bare se en av de episodene for da er de på Geilo (18 hint, hint!! ) Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Noen som husker vertshuset den gyldne hale?... er ikke det tidenes julekalender så vet ikke jeg... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Vertshuset den gyldne hale husker jeg så vidt. Det var to stykker som var døve der om jeg ikke husker helt feil. MYE mer husker jeg ikke, men det var koselig. Edit: Fant ut litt mer; Vertshuset den gyldne hale har blitt sendt to ganger, i 1989 og i 1994. Altså når jeg var 2 og 7 år gammel. Endret 20. november 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Husker den gylne hale ja.. Selvom jeg bare var 5 år da den gikk... (var akkurat født da den gikk første gang)... Det værste av alt er at jeg husker sangen fra serien og.. Æsj, nå kommer jeg sikkert til å synge på den ut uka... :/ Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Nei, takke meg til "Den Gyldne Hane" på NRK1 som julekalender, og "The Julekalender" på TV2. Trenger ingen fler å følge med. Det hadde vært kos. Selv om det sikkert hadde fungert med "Theodors jul" på NRK1 og "Juleferga" på TV2. Gay ol' times. Har ikke noe tro på det som sendes i år, selv om jeg syns å huske at jeg likte "Linus i svingen" før. Jul i Valhall er jo et interessant konsept, men det at det er på dansk er ikke like fristende. Jul i Tøyensgata har jeg i utgangspunktet ikke noe tro på, da den går på TV-Norge, og jeg har ikke noe tro på julekalendere der Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 I anledning jula har eg handla inn følgande DVD: Lenke til kommentar
jorg4no Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 sjekk ut klipp fra jul i tøyengata her Jul i Tøyengata Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Da jeg satt på skolebenken i dag kom jeg på en serie jeg gjerne ville sett igjen: Amalies Jul: Husker jeg elsket denne serien, håper den kommer igjen Tror forresten det var her vi ble kjent med rødnissene som var med i Jul På Månetoppen, men er ikke helt sikker Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Tror forresten det var her vi ble kjent med rødnissene som var med i Jul På Månetoppen, men er ikke helt sikker 7329414[/snapback] det stemmer Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg skal feire Joleblot på forhånd(riktignok langt på forhånd) sammen med family når de feirer Jul.. hehe Lenge leve Aasgard! Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Gleder med sinsykt til Said Ali skal ha jule kalender. Dette blir ekte jul :!: Sempron Lenke til kommentar
Softshake Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Favorittserien er og blir The Julekalender :!: Hadde vært sukksess-garanti å sende den som julekalender. Ser ut som om jeg har ganske mange med meg på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå