Gå til innhold

Julekalenderne i år

Anbefalte innlegg

NRK skuffer i år. Virkelig. De har en stor målgruppe i ungdommer, om de hadde sendt for eksempel Blåfjell eller noe.

7285863[/snapback]

Er det noen ungdommer som ser på blåfjell da? Har ihvertfall ikke jeg hørt noe om.

Kommer nok ikke til å følge med på NRK i år, men TV2 og TVNorge håper jeg blir bra.

Hittil er "The Julekalender" og "Nissene på loven" de klart beste julekalenderne jeg har sett. :thumbup:

EDIT:

Hvis Jul I Valhalla er på dansk tviler jeg sterkt på at jeg gidder å se det dessverre :(

Endret av StalkI2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte mail til Nrk om de kunne sende Theodor igjen,eller Pernille og Mr. Nelson i jula,noe jeg fikk til svar at de ikke hadde øyeblikkelige planer om,men at de skulle sende forslaget videre. Oppfordrer alle som vil ha gamle julekalendere tilbake å sende mail. Sammen er vi sterke!

Lenke til kommentar

Det har det vel. Jul stammer ikke opprinnelig bare fra kristendommen. Det ligger dypere enn som så.

Fra Wikipedia:

Jul var opprinnelig et fellesnordisk navn på den store norrøne midtvintersfesten, jólablot som ble feiret omkring vintersolverv. «Juleblot» eller «midtvintersblot» ble markert ved Midtvintersnatten 12. januar.

Julen ble med innføringen av kristendommen til minne av Jesus' fødsel, men i dagens samfunn er de gamle nordiske, kristne og germanske skikkene smeltet sammen med nye skikker som julenisse, juletre, gaveutveksling og sosialt samvær med kjære og kjente.

Ikke at det nødvendigvis gjør denne kalenderen noe bedre, men jeg ville nå bare påpeke det. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Vertshuset den gyldne hale husker jeg så vidt. Det var to stykker som var døve der om jeg ikke husker helt feil. MYE mer husker jeg ikke, men det var koselig. :wee:

Edit: Fant ut litt mer; Vertshuset den gyldne hale har blitt sendt to ganger, i 1989 og i 1994. Altså når jeg var 2 og 7 år gammel.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Nei, takke meg til "Den Gyldne Hane" på NRK1 som julekalender, og "The Julekalender" på TV2.

Trenger ingen fler å følge med.

Det hadde vært kos.

Selv om det sikkert hadde fungert med "Theodors jul" på NRK1 og "Juleferga" på TV2.

Gay ol' times.

Har ikke noe tro på det som sendes i år, selv om jeg syns å huske at jeg likte "Linus i svingen" før.

Jul i Valhall er jo et interessant konsept, men det at det er på dansk er ikke like fristende.

Jul i Tøyensgata har jeg i utgangspunktet ikke noe tro på, da den går på TV-Norge, og jeg har ikke noe tro på julekalendere der :p

Lenke til kommentar

Da jeg satt på skolebenken i dag kom jeg på en serie jeg gjerne ville sett igjen:

Amalies Jul: Husker jeg elsket denne serien, håper den kommer igjen :)

Tror forresten det var her vi ble kjent med rødnissene som var med i Jul På Månetoppen, men er ikke helt sikker :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...