kakemonster7 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Noen som har hørt noe om hvilke julekalendere de forskjellige kanalene sender i år? Eneste jeg har hørt, er at TvNorge skal sende en eller annen parodi på Skomakergata, men Zahid Ali i hovedrollen... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) TvNorge skal ha noe opplegg med Zahid Ali ja. Ser fram til det, håper det kan bli bra. Ellers skal både Nrk1 og Tv2 sende nye kalendere i år. Nrk1 satser på en juleutgave av barne-tv-serien Linus i svingen, denne gang under navnet "Jul i svingen", mens Tv2 sender en serie som heter Jul i Valhall, som visstnok handler om norrøne guder og greier. Endret 14. november 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
Nie Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 NRK skuffer i år. Virkelig. De har en stor målgruppe i ungdommer, om de hadde sendt for eksempel Blåfjell eller noe. Men når de sender Jul i svingen? Neppe. Det er skuffende. TV2 hadde en hyggelig overaskelse i år, med Jul I Valhall, det hørtes spennende ut. TV Norge skuffer hvert år syns jeg, syns ikke i år hørtes noe bedre ut. Menmen, kanskje det bare er meg som er negativ? Lenke til kommentar
Rullestein Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Jul i svingen? Hva er det for noe tull? Jeg vil ha Amalies jul eller Blåfjell. Da blir det ikke NRK i år, altså. Bra at i alle fall Tv2 og TvNorges prosjekter høres såpass spennende ut.. Gleder meg. Endret 14. november 2006 av Avenula Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Jul i svingen....? Hørtes kjedelig ut... Jul i valhall kan jo bli noe.. vet ikke... Finnes det noen trailere eller noe?? @The-Nie: Nissene på låven var vel bra? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jul i Valhall, TV2: Julekalenderen Jul i Valhall er et nervepirrende og underholdende eventyr om Odin, Thor og alle de andre gamle guder i Asgård. Om luskede Loke og smukke Balder. Om pene Thrym i jettenes land Utgård. Og om Sofie, Jonas og deres familier i menneskenes verden Midtgård. De 24 episodene er en reise inn i den nordiske mytologi, hvor Sofie og Jonas forsøker å fange guden Loke, som er sluppet fri av sine tusenårige lenker. Hvis de ikke fanger ham, starter Ragnarok - det endelige slag mellem guder og jetter, som for alltid vil legge Midtgård og Asgård øde. Sofie og Jonas spilles av de debuterende barneskuespillerne Laura Østergaard Buhl og Lukas Schwarz Thorsteinsson, og på rollelisten som de voksne og gudene ses bl.a. Troels Lyby, Ann Eleonora Jørgensen, Vigga Bro, Søren Spanning, Kurt Ravn, Peter Frödin og Martin Brygmann, som også har skrevet musikken til Jul i Valhall. Jul i Svingen, Nrk1: Årets nye julekalender, ”Jul i Svingen”, er blant NRKs mest omfattende egenproduserte dramaserie. Den tar oss med tilbake til Svingen der Linus og vennene hans bor. Gjennom hele desember følger vi barn og voksne i Svingen på nye eventyr og mange opplevelser. Hver episode er enkeltstående, og historiene blir fortalt med en stor dose humor, varme, underfundighet og nærhet. Det skjer veldig mye i Svingen i desember: julebukk og luciatog, stafett mot nabobygda og konkurranse om hvem som finner juletre i skogen først. Fra før kjenner vi Linus, Klara, Nure, Åsa, Akaya og Børre, men siden vi møtte vennegjengen sist, er det kommet nye fjes til. Atif og hans pakistanske familie er nykommere, og etter hvert flytter også Victoria med mor, far og lillebror Morten til den sjarmerende bygda. Typisk for Svingen er at uventede og snåle hendelser blir en del av hverdagen. Folk er forskjellige og kanskje også litt rare - og det er fint. Av og til er det barna som er de mest voksne, for noen av de voksne i Svingen er ganske barnslige. Men nesten alle i Svingen er snille og hyggelige. Jul i Tøyengata, TvNorge: I årets julekalender på TVNORGE - Jul i Tøyengata -slippes komikeren Zahid Ali løs på det norske folk for å gjøre ventetiden både kortere og morsommere. Jul i Tøyengata er den første multikulturelle julekalenderen på norsk TV. Juleforberedelsene i Tøyengata er på langt nær som tradisjonelle juleforberedelser andre steder i Norge. Her blir det norsk førjul med etnisk vri. Innbyggere og gjester i Tøyengata får i løpet av 24 desemberdager rikelig anledning til å føle på kroppen at et fargerikt fellesskap byr på betydelige utfordringer. Og når selveste julaften på vanlig vis ringes inn av Tøyengata Velforening, har de alle - og forhåpentligvis også seerne - lært litt mer om seg selv og menneskene rundt seg. Lenke til kommentar
CHB3 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hvor er bastu-ferja blitt av? :S Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 NRK skuffer i år. Virkelig. De har en stor målgruppe i ungdommer, om de hadde sendt for eksempel Blåfjell eller noe. 7285863[/snapback] Er det ikke stort sett barn julekalenderen til NRK er til for? Hvor mange ungdommer så egentlig på Blåfjell? Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 jeg spår normale seertall på nrk-julekalenderen en gedigen Flopp på tv2-julekalenderen og en gedigen suksess på JUL I TØYENGATA (TVNORGE-julekalenderen) Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Noen julekalender har jeg ikke sett på siden "Støveldans gutta",og siden jeg har lest en god del om norrøn mytologi så skal det bli spennende å se hva jul i valhall har å by på. Kalenderen på tv-norge kan også vise seg å bli artig. Men noe "jul i svingen" blir i såfall uten meg. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 azzman: Mitt inntrykk av det var ikke bra. Greit at jeg ikke så så mye, men det lille jeg så fant jeg tragisk. Men kanskje min humor som er merkelig? For morsomt syns jeg ikke det var. o.O Nostradamus: Når Jul i blåfjell gikk var stort sett hele ungdomskolen min benkret foran en eller annen TV, for å se. Og det viser seg at store deler av MK klassen min satt benkret foran TV da også. Og folk jeg har snakket med. Jeg tror nok det var en del. o.O Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Det eneste som virker litt interessant er Jul i Tøyengata, men det spørs om det slår bra an. Det var forresten en del ungdommer som så på Jul i Blåfjell, ja. Jeg husker jeg følte meg litt utenfor når de andre diskuterte gårdagens episode. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Gleder meg til Jul I Tøyengata, har en følelse av at det blir bra. Kanskje Jul i Valhall ogå, selv om jeg ikke helt skjønner hva norønne guder har med jul å gjøre Synd at NRK ikke sender en av de gode gamle klassikerene i år, har fulgt med så og si hvert år men i år står jeg over *tommel ned* Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Jul i Tøyengata kan bli veldig bra ja... Jul i valhall er visst dansk, noe som trekker det enda mer ned... Den tviler jeg sterkt på at jeg gidder se... Nrk skulle heller sendt Jul i skomakergata eller noe sånt... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Er Jul i Valhall dansk? Altså at serien er dansk, eller at den bygger på en dansk idé? Er det det siste, så kan det jo bli bra. The Julekalender er jo også opprinnelig en dansk idé. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Så vidt jeg forsto er serien dansk.. De snakker dansk altså... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ja, jeg sjekka tv2.no/jul nå og det er sånn jeg forstår det også. Da er jeg brått mer skeptisk. Syns dansk er irriterende i lengden. Må jo ha norsk julekalender! Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Skulle ønske NRK kunne sendt Teodors Julekalender, for den er det så lenge siden jeg har sett. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hmm...dansk jul i valhall? norsk,svensk,finsk eller for den saks skyld islandsk hadde vært å foretrekke fremfor dansk. Men jeg er nødt til å se første episoden i hvertfall for å se hvordan det hele er. Men jul i toyengate ble litt mer aktuell nå. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hmm...dansk jul i valhall? norsk,svensk,finsk eller for den saks skyld islandsk hadde vært å foretrekke fremfor dansk. Men jeg er nødt til å se første episoden i hvertfall for å se hvordan det hele er. Men jul i toyengate ble litt mer aktuell nå. 7304858[/snapback] Islandsk FTW! Men ja, er enig med deg. Valhall ble litt mindre aktuelt når jeg hørte at de snakket dansk. Tøyengata kan bli morsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå