Gå til innhold

Ny proffmobil for å erstatte I-mate SP5

enden

Anbefalte innlegg

Jeg har en I-mate SP5 i dag som har begynt å bli veldig ustabil. Derfor er jeg på jakt etter en ny telefon som har den samme grunnfunksjonaliteten som SP5-en, men med bedre støtte for tredjepartsapplikasjoner. Jeg regner med at svaret ligger i Series 60, så det er primært Nokia jeg har sett på. Skulle jeg ha gått glipp av noe hos andre produsenter så tar jeg gjerne i mot tips. Et nøkkelelement for meg er størrelse da jeg har den i lomma. Communicator etter P900-type telefoner blir for store for meg!

Funksjoner:

-Kalender: Ja, dette er en nøkkelfunksjon. Jeg synkroniserer mot Exchange og trenger å endre og legge til ting på farten

-GPRS & EDGE: Jeg bruker ikke telefonen som PC-modem, så datatrafikk er ikke viktig

-Email klient: Ikke viktig

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Jeg ahr alltid foretrykket klapp, men er ikke redd for andre

-Vekt: Størrelse og vekt er viktig, så de største og tyngste er ikke veldig aktuelle

-"Støt/sprut/støv-sikker": Ikke viktig

Skjerm:

Farge-/ikke fargeskjerm. Farge

-Størrelse på skjerm. Helst litt størrelse - ref bruk av kalender

-Touchscreen: Nei

Pris:

Jeg har mellom 0 og 4000 kroner til rådighet. Tåler noe avvik opp

Med abonnementsbinding): Uten abb. Brukes med Telenor bedrift

Diverse:

-Merke: Ikke viktig, men liker Nokia

-Kamera: Ikke noe dårlig 1,3mp kamera hvis det følger med

-Videokamera: Ikke viktig

-Symbian: OS bør ha grei støtte for tredjepartsprogrammer

-Infrarød port: Ikke viktig

-Blåtann (Bluetooth): Helst, men ikke avgjørende

-Internminne: Må har plass til mange kontakter med mye info samt kalender

-Minnekort?: Ja, helst mini SD. Har 2GB og planlegger 4GB

-MP3: Ja, god spiller viktig

-Radio: Ikke viktig

-UMTS: Ikke viktig

-Triband: Ikke viktig

-wLAN: (Ikke viktig

- Mulighet for GPS: Kunne tenke meg TomTom på mobilen. Har BT GPS

-Batterilevetid: Snakker en del i telefonen og vil helst overleve en helg uten lading

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Jeg får maneg innkommende samtaler fra kunder, og sender en del SMS. Ut over dette er det viktig med en god kalender og kontakter som kan synkroniseres med Exchange - jo mer info jo bedre

Telefonen jeg har sett på forelåpig er N73, men jeg synes den er småstygg. Utseende er ikek det viktigste, men hvis folk foreslår andre telefoner, eller sier seg 100% enig i at N73 er riktig for meg så blir jeg glad :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Minnekort?: Ja, helst mini SD. Har 2GB og planlegger 4GB

..

Telefonen jeg har sett på forelåpig er N73, men jeg synes den er småstygg. Utseende er ikek det viktigste, men hvis folk foreslår andre telefoner, eller sier seg 100% enig i at N73 er riktig for meg så blir jeg glad :)

7284242[/snapback]

Støtter N73 mer enn 1 GB da ?

Lenke til kommentar
Minnekort?: Ja, helst mini SD. Har 2GB og planlegger 4GB

..

7284242[/snapback]

Støtter N73 mer enn 1 GB da ?

7284531[/snapback]

Nokia har alltid hatt tullete spesifikasjoner på minne. 6230ien min støtter 2GB selv om Nokia sier 512 MB... Så vidt jeg har forstått støtter de offisielt bare Nokia minnekort, og disse er ofte langt mindre enn de største på markedet. Der kommer den oppgitte og lave størrelsesbegrensningen fra. Rett gjerne på meg hvis jeg tar feil da dette bare spekulasjoner fra min side :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...