Gå til innhold

Rart i manualen til hovedkortet

Faltus

Anbefalte innlegg

Leste litt i manualen til hovedkortet og så at det stod "ATX 12V power connection should be greater than 18A". Er det da et problem at strømforsyningen min bare leverer 16A på 12V railene?

Har MSI P965 NEO-F med Intel E6300 og Powercolor X1650 Pro.

Er det noe av dette som tilsier at en 460 watts strømforsyning med 16A på 12V railene er for dårlig? Kalkulator sier at 460W holder.

Strømforsyninga er forresten en PowerMan (Fulgte med i kabinettet).

(Sliter litt med reboot når jeg spiller oblivion(Skjer ikke i andre spill))

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, akkurat det burde ikke by på nevneverdige problemer.

Det som blir oppgitt i manualer er veiledende og ofte en del overdrevet for å sikre at de ikke "sier feil". Men når du sliter med reboots kan det jo være at PSUen din ikke er helt frisk, det sier jo spesifikasjonene ikke noe om. Du må rett og slett teste!

Lenke til kommentar

Får vel ikke testet det uten en ny PSU, men det ville vært veldig kjedelig å gå til anskaffelse av ny PSU hvis det ikke er problemet.

Har en del andre PC'er, men ingen av dem har noe brukbar PSU til min PC.

Går det an å måle volt på 12V railen og se et fall når PC'en klikker? Da må jeg vel i såfall måle riktig 12V, hvordan gjør jeg det i såfall?

Lenke til kommentar

Du kan kanskje låne av noen andre? En kamerat eller noe?

Jeg ville nok ikke kjøpt ny PSU kun pga dette nei.

Desverre vanskelig å få målt 12V på den måten, da det vil kreve svært raskt og nøyaktig måleutstyr som logget spenningen til en hver tid.

Har du oppdatert Oblivion? Alle drivere? Chipset, skjermkort, coreduo optimizer osv osv ? Har du testet over lengre tid med andre spill?

Lenke til kommentar

Kan kanskje låne av noen ja. Når det gjelder måleutstyr tror jeg nok jeg har det som trengs, siden fattern er lærer på teknisk fagskole og har veldig avansert måleutstyr.

Har oppdatert Oblivion og har nyeste driverne til skjermkortet. Har også MSI live monitor som sikrer meg det nyeste til hovedkortet. Når det gjelder resten der holder jeg på å sjekker det nå.

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...