EMBEF Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Hei! =) For ikke så lenge siden så bestilte vi IP-telefon, med dette medfulgte det en router vi skulle koble opp til modemet. Altså: Modem > router > PC Dette har medført visse problemer, spesielt da innen torrent-filer som ikke vil la seg nedlaste, og at i spillet Counter-Strike vil jeg ikke kunne koble meg til en server. Filoverføring i MSN kan også knudre seg. Det merkelige er dog at nedlasting fra FTP-servere og ren browsing fungerer som det skal. Har ringt Canal-Digital, men de kunne ikke hjelpe meg. Er relativt blank på dette området, så en grundig forklaring vil trenges. ;D Mvh. Martin. Endret 14. november 2006 av EMBEF Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 portforward.com kan guide deg. Lenke til kommentar
EMBEF Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Kall meg gjerne dum, men skjønte fint lite av den siden der ;D Routeren min står heller ikke oppført der (Bellit BELL202 elns.) Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 portforward.com kan guide deg. 7283943[/snapback] Bittorent, Bitcomet etc. bruker alle noen TCP porter for å kunne sende / motta filer (P2P, basis). Dersom du nå har en ny ruter i mellom må du nok kunne åpne for disse portene for å få Torrent fildeling til vil jeg tro... /L Lenke til kommentar
EMBEF Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Bumper denne, jeg =) Nå har jeg lett etter hjelp i evigheter, men ser ikke ut til å komme fram til noen løsning. Filoverføring på MSN: Sakte Counter-Strike: Fungerer ikke Torrenter fra private trackere: Funker ikke Torrenter fra åpne trackere: Fungerer greit nok Jeg klarer ikke å accesse routeren med 192.168.0.1, 192.168.1.1, 10.0.0.2, 192.168.254.254 eller 192.168.2.1. HJELP =( Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Windows startmeny, kjør, cmd, ipconfig Se etter standard gateway, dette er adressen til routeren. Lenke til kommentar
EMBEF Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Tusen takk, kom inn nå! Noen idé om hvor jeg kan finne brukernavn/passord. Så vidt jeg vet har jeg ikke fått det av Bellit. Lenke til kommentar
EMBEF Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Okay, har funnet ut passord nå, og forwardet de portene jeg følte var nødvendig, men fortsatt intet resultat... Lenke til kommentar
fal Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 har du restartet routern? Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Sitter med AKKURAT samme problemet. Kjempe greier om noen kan komme fram med en løsning der jeg slipper å forwarde osv. fant dette på bellit.no: "5. Trenger jeg en ruter når jeg tilkobler adapteret?" - Nei du trenger ikke ekstra ruter, slik du gjør hos de fleste andre tilbydere av bredbåndstelefoni. Hos Bellit er denne integrert i adapteret. (Dette innebærer at du enkelt og greit kan benytte telefon og pc samtidig). Hva betyr det? Kan jeg bare kaste modemet fra NGT f.eks? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det de sier er at voipadapteret har routerfunksjonalitet. NGT gir ut routermodem (og modem må du ha for å få internett). Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) sa da har jeg da altså i realiteten to routere? Da bør jeg vel deaktivere ruter funksjonaliteten i VoIP adapteret? mye skriveleif.. Endret 29. november 2006 av jolleguten Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Du behøver ikke to routere nei, det skaper bare kluss. Jeg har plassert voipadapteret bak routeren min slik at jeg ikke har noe etter voipadapteret. Årsaken til at jeg gjør det slik er at adapteret stopper alt over 2Mbit. Jeg har også NGT og bruker et routermodem satt i bridge og deretter en vanlig router som kobles opp med pppoe. Dette er en løsning som gir full aksess til 'hele internett' uten at man sliter med servere på f.eks port 21 og 80 slik som endel NGT kunder gjør. Jeg opplever dessuten 100% stabil og rask hastighet med denne løsningen (18,5Mbit netto). Det eneste problemet er at det ikke tåler mye torrent trafikk. Har bestilt en ny router som ligger øverst på denne listen http://www.tomsnetworking.com/lans_routers....html?chart=124 , så får vi se om det blir helt bra med den... Endret 30. november 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
EMBEF Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 ENDELIG fungerer nettet, etter å ha kobla ut routeren i over 12 timer. Tusen takk for all hjelp, folkens! =) Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Du behøver ikke to routere nei, det skaper bare kluss. Jeg har plassert voipadapteret bak routeren min slik at jeg ikke har noe etter voipadapteret. Årsaken til at jeg gjør det slik er at adapteret stopper alt over 2Mbit. Jeg har også NGT og bruker et routermodem satt i bridge og deretter en vanlig router som kobles opp med pppoe. Dette er en løsning som gir full aksess til 'hele internett' uten at man sliter med servere på f.eks port 21 og 80 slik som endel NGT kunder gjør. Jeg opplever dessuten 100% stabil og rask hastighet med denne løsningen (18,5Mbit netto). Det eneste problemet er at det ikke tåler mye torrent trafikk. Har bestilt en ny router som ligger øverst på denne listen http://www.tomsnetworking.com/lans_routers....html?chart=124 , så får vi se om det blir helt bra med den... 7390002[/snapback] Noen sånt på tegningen du mener du har? Hvordan setter jeg opp f.eks. en bridge løsning og pppoe? Er ikke helt innpå dette her... elendigtegning.bmp Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg har nå: Bredbånd modem -> VoIP modem -> 3com wireless Jeg får ikke spill eller P2P programmer til å fungere. Ingen som vet hvordan man kan evt. ordne på det? Kan jeg heller ta å VoIp modemet etter 3comen? Har prøvd det ut, men da fikk jeg et slags opptatt signal i telefonen. Noen som har noen løsning på det? trenger virkelig hjelp her. Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Ingen som klarer å løse problemet? Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Spørs jo litt åssen bokser du har her da, er litt forskjell på modem, router og routermodem... Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg har nå:Bredbånd routermodem (Netopia 3351) -> VoIP modem (fra bellit) -> 3com wireless Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå