Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med torrent-filer og spillservere

Anbefalte innlegg

Hei! =)

For ikke så lenge siden så bestilte vi IP-telefon, med dette medfulgte det en router vi skulle koble opp til modemet.

Altså: Modem > router > PC

Dette har medført visse problemer, spesielt da innen torrent-filer som ikke vil la seg nedlaste, og at i spillet Counter-Strike vil jeg ikke kunne koble meg til en server. Filoverføring i MSN kan også knudre seg.

Det merkelige er dog at nedlasting fra FTP-servere og ren browsing fungerer som det skal.

Har ringt Canal-Digital, men de kunne ikke hjelpe meg.

Er relativt blank på dette området, så en grundig forklaring vil trenges. ;D

Mvh. Martin.

Endret av EMBEF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
portforward.com kan guide deg.

7283943[/snapback]

Bittorent, Bitcomet etc. bruker alle noen TCP porter for å kunne sende / motta filer (P2P, basis). Dersom du nå har en ny ruter i mellom må du nok kunne åpne for disse portene for å få Torrent fildeling til vil jeg tro...

/L

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bumper denne, jeg =)

Nå har jeg lett etter hjelp i evigheter, men ser ikke ut til å komme fram til noen løsning.

Filoverføring på MSN: Sakte

Counter-Strike: Fungerer ikke

Torrenter fra private trackere: Funker ikke

Torrenter fra åpne trackere: Fungerer greit nok

Jeg klarer ikke å accesse routeren med 192.168.0.1, 192.168.1.1, 10.0.0.2, 192.168.254.254 eller 192.168.2.1.

HJELP =(

Lenke til kommentar

Sitter med AKKURAT samme problemet. Kjempe greier om noen kan komme fram med en løsning der jeg slipper å forwarde osv.

fant dette på bellit.no:

"5. Trenger jeg en ruter når jeg tilkobler adapteret?"

- Nei du trenger ikke ekstra ruter, slik du gjør hos de fleste andre tilbydere av bredbåndstelefoni. Hos Bellit er denne integrert i adapteret. (Dette innebærer at du enkelt og greit kan benytte telefon og pc samtidig).

Hva betyr det? Kan jeg bare kaste modemet fra NGT f.eks?

Lenke til kommentar

Du behøver ikke to routere nei, det skaper bare kluss.

Jeg har plassert voipadapteret bak routeren min slik at jeg ikke har noe etter voipadapteret. Årsaken til at jeg gjør det slik er at adapteret stopper alt over 2Mbit. Jeg har også NGT og bruker et routermodem satt i bridge og deretter en vanlig router som kobles opp med pppoe. Dette er en løsning som gir full aksess til 'hele internett' uten at man sliter med servere på f.eks port 21 og 80 slik som endel NGT kunder gjør. Jeg opplever dessuten 100% stabil og rask hastighet med denne løsningen (18,5Mbit netto).

Det eneste problemet er at det ikke tåler mye torrent trafikk. Har bestilt en ny router som ligger øverst på denne listen http://www.tomsnetworking.com/lans_routers....html?chart=124 , så får vi se om det blir helt bra med den... ;)

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
Du behøver ikke to routere nei, det skaper bare kluss.

Jeg har plassert voipadapteret bak routeren min slik at jeg ikke har noe etter voipadapteret.  Årsaken til at jeg gjør det slik er at adapteret stopper alt over 2Mbit.  Jeg har også NGT og bruker et routermodem satt i bridge og deretter en vanlig router som kobles opp med pppoe.  Dette er en løsning som gir full aksess til 'hele internett' uten at man sliter med servere på f.eks port 21 og 80 slik som endel NGT kunder gjør.  Jeg opplever dessuten 100% stabil og rask hastighet med denne løsningen (18,5Mbit netto).

Det eneste problemet er at det ikke tåler mye torrent trafikk.  Har bestilt en ny router som ligger øverst på denne listen http://www.tomsnetworking.com/lans_routers....html?chart=124 , så får vi se om det blir helt bra med den... ;)

7390002[/snapback]

Noen sånt på tegningen du mener du har?

Hvordan setter jeg opp f.eks. en bridge løsning og pppoe?

Er ikke helt innpå dette her...

elendigtegning.bmp

Lenke til kommentar

Jeg har nå:

Bredbånd modem -> VoIP modem -> 3com wireless

Jeg får ikke spill eller P2P programmer til å fungere. Ingen som vet hvordan man kan evt. ordne på det?

Kan jeg heller ta å VoIp modemet etter 3comen? Har prøvd det ut, men da fikk jeg et slags opptatt signal i telefonen. Noen som har noen løsning på det?

trenger virkelig hjelp her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...