Gå til innhold

Levering av tlf. kjøpt på internett i butikk


Anbefalte innlegg

Veldig bra tråd dette. En får et innblikk i dagliglivet til de som står bak disken, der man møter opp med desperasjon i blikket, og håp om å få fikset mobilen sin...

 

Jeg kan forstå trådstarter, siden det står lite om "ekstra service" i innlegget. Innlegget beskriver jo da også kunder som kommer og _krever_ at det skal ytes god service. Selv om det aktuelle produktet ikke er innkjøpt i den butikken en oppsøker.

 

Jeg er tilhenger av god service, både å motta, og å yte, men noen ganger er det som å snakke til veggen, når en skal snakke med noen som har "lest forbrukerkjøpsloven", dog se&hør-utgaven av denne..

 

Jeg har full forståelse for at trådstarter blir fustrert.

 

Men så gleder det meg også at andre har den holdningen at man hjelper den som måtte komme inn dørene. Det er som mange som i denne tråden sier at det ikke er hva man får alternativet om, men at man får. Et utrolig viktig poeng.

Når en sier; "jeg kan gjøre det for deg, mot en kostnad,men du får det gratis om du henvender deg til det stedet du kjøpte telefonen". Da avviser man ikke kunden. Kunden som står der, irritert på møkkamobilen som ikke tålte en tur i badekaret, og fustrert fordi man nå ikke får alle sms`ene, er ikke en person man skal kødde for mye med... :p

Mange ganger er det faktisk verd de ekstra hundrelappene for å snakke med en person, istedenfor å forholde seg til et serviceverksted over mail. Samt at det føles så mye bedre å levere den defekte telefonen til en person, selv om denne personen overhode ikke gjør annet enn akkurat det samme som en nettbutikk ville gjort; sender den til et eller annet verksted.

 

Personlig har jeg tatt konsekvensen av dette, og handler bare på butikker, der jeg både opplever god service, og har en service-avdeling jeg kan henvende meg til, om noe skulle gå galt.

 

At jeg taper penger.. (siste mobilen, en Nokia 6233), tapte jeg nok 500 kr på å kjøpe over disk, men duverden så mye bedre det føles å kjøpe den av en selger som har gitt en glimrende service. Fordi opplevelsen av service er noe man ikke kan måle i penger.

 

Tilgi meg for at dette innlegget ikke tilfører debatten noe særlig nytt. Jeg følte bare for å lufte mine meninger, og kanskje tilføre noe fra en desidert "menig-mann" innen mobilverdenen. ;)

7342292[/snapback]

 

Riktig som du selv refererer til her med at det er de sure kundene som ikke har noen rettigheter og lar problemet sitt gå ut over folk som ikke har noen som helst tilknytning til han/hennes anskaffelse av telefonen det snakkes om (i hvert fall for min del).

Endret av MacGyver24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klart service er viktig... men hvordan rekker dere å gjøre alt dette? :hmm: I min butikk har jeg ikke tid til å stå stille mange minuttene... ofte spiser jeg og jobber samtidig.

7335085[/snapback]

 

hadde en av mine ansatte spist mat samtidig som han ekspederte kunder hadde han ikke blitt gammel i jobben...

7341067[/snapback]

datating jobber med service, mao at han kan jobbe selv om han ikke står og betjener kunder hele dagen. MYE mailskriving, og rutinearbeid som serviceansvarlig.

 

EDIT: Du er 26 år og driver butikk? Isåfall - gratulerer til deg :).

7341094[/snapback]

 

takk :)

Lenke til kommentar
Et annet viktig poeng må vel være Nokias garanti som er world wide

nokia aperat med gyldig kvitto kan leveres overalt i norge hvor det selges nokia.

 

macgyver eller hva du kaller deg:Nå skrev du noe veldig dumt desverre og det vil du skjønne endag etter noen år med kundebehandling

 

hilsen en som både vet og har lært

7332755[/snapback]

 

Hvis du har vært innen mobiltelefonbransjen siden 1996 er det ikke stort du har fått med deg? Lar du andre styre butikken din? Hva har Nokia å gjøre med hvordan man styrer sin egen butikk?

 

Skulle en matvarebutikk latt seg styre av en spaghettiprodusent som sa at man skal ta inn produktet til produsenten så lenge man selger det selv og gi kunde penger tilbake? :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...