Gå til innhold

Levering av tlf. kjøpt på internett i butikk


Anbefalte innlegg

Et annet viktig poeng må vel være Nokias garanti som er world wide

nokia aperat med gyldig kvitto kan leveres overalt i norge hvor det selges nokia.

 

macgyver eller hva du kaller deg:Nå skrev du noe veldig dumt desverre og det vil du skjønne endag etter noen år med kundebehandling

 

hilsen en som både vet og har lært

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et annet viktig poeng må vel være Nokias garanti som er world wide

nokia aperat med gyldig kvitto kan leveres overalt i norge hvor det selges nokia.

7332755[/snapback]

Så klart kan en "vare" leveres inn på garanti, til alle som fører eller har en service ordning på den "varen". :roll:

 

Men det er langt i fra det, å at du faktsk har krav på, eller at butikken SKALL ta den inn, uavhengig av kor du har kjøpt den hen.. :whistle:

 

Uavhengig av alle verdens avtaler, så er og blir en reperasjons service ekstra arbeid, ekstra bry eller en ekstra kostnad, som så klart ikke en forhandler har inntresse å ta på seg sånn der uten videre, hvis varen i utganspunktet er kjøpt en annen plass..

 

Et eventuelt Nokia verksted, blir så klart noe helt annet, da dem får betalt samme ka, i fra Nokia, uavhengig av kor den er kjøpt, bare så lenge det er en guldig garanti sak.. :thumbup:

 

Hos oss, tar vi enkelt å greit 200 ekstra, hvis den ikke er kjøpt hos oss, eller hos andre i samme kjede. (Å da bare garanti, å en liten sum ekstra, hvis utlåns tlf er ønskende..)

 

Å det blir det opp til kunden å avgjøre, om dette er ønskende, eller om han tar det der den er kjøpt isteden..

(Ser det så klart ann, hvis dette er en fustrert kunde, som praktisk ikke har mulighet til å gå tilbakke til der den var kjøpt, osv. :) )

 

macgyver eller hva du kaller deg:Nå skrev du noe veldig dumt desverre og det vil du skjønne endag etter noen år med kundebehandling

 

hilsen en som både vet og har lært

7332755[/snapback]

 

Veldig dumt? :roll:

Hum.. Er ikke helt enig med deg, siden trådstarter klart sier at han skriver dette for å få ut litt "fustrasjon", å at noe av hoved påenget her, er at kunder kommer med varer som er kjøpt helt andre plasser, å halveis "FORLANGER" å få levert dem inn, uten noe ekstra kostnader, for så å bli "sur" når dem blir fortalt at dette ikke blir gjort. :hmm:

 

(Dvs. Eventuelt ikke uten et lite ekstra beløp..)

 

Kort sakt:

 

Det er ikke dårlig kunde behandlign å ikke ta inn telefoner kjøpt andre plasser, men mere bra kundebehandling å gjøre det.

 

Å dermed har "kunden" ingen grunn til å bli "sur", hvis en forhandler ikke gjør det. :thumbup:

 

(Eller hvis forhandleren krever et lite ekstra beløp, for å eventuelt gjøre det..)

 

.:CyberMan:.

 

..En vakker dag så skal da en av de personene han avviste ha seg ny telefon, gjerne fra butikk, hvilken butikk kommer de da til å holde seg unna ? gjett tre ganger (Macgyver kan få gjette så mange ganger han ønsker...).

Det er tross alt ikke verre enn at man tar forholdsregler og kommer med et forslag til kunden.

7332006[/snapback]

Trur du er litt naiv her, da en kunde som VEIT at han kan få varen opp til 1000,- kroner billigere på nett, å SAMTIDLIG har opplevd at han får GRATIS kundebehandling og service hos den lokale mobil butikken. Tar så klart både pose og sekk, å kjøper også neste mobil via internett, for så å ta service på den lokale mobilbutikken.. :thumbdown:

 

Men igjen.. Det er stor forskjell på å si NEI, eller å kreve eventuelt et "lite" ekstra beløp, for å gjøre det. :cool:

 

.:CyberMan:.

 

..Det verste av alt er at når kunden har blitt avvist i to butikker før han kommer til meg er han strålende fornøyd og kjøper som regel ny telefon hos meg dersom telefonen ikke blir reparert!

7288125[/snapback]

Lel om kunden vet at han kan få den opptil 1000,- kroner (20-30%) billigere på nett, å atpåtil akkurat har opplevd at du/den lokale mobilforhandleren sålel tar all service og kunde behandling på denne gratis? :whistle:

 

Ps. Husk at folk som handler via internett, ofter er MYE mere prisbeviste, å ofte går "blint" ette prisen aleine.. :roll:

 

<< Hum.. 3 poster etterhverandre? Neste gang, så må jeg virkelig få se å flette alle inni en.. :blush: >>

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

I vår butikk gjør vi det som flere andre her også har nevnt; tar betalt for å sende inn telefoner som ikke er kjøpt hos oss. Det er tross alt litt arbeid (når det blir mange saker), for ikke å snakke om portoen. Vi tar riktignok ikke mer enn en hundrelapp for hele jobben, noe jeg tror er kurrant både for oss og kunden. Vi tilbyr dem lånetelefoner, og selv om det ikke virker som om folk forstår det, så koster de penger de også :)

 

Vi tar forøvrig backup av bilder, kontakter og filer om kunden ønsker det. Og det gjør vi 100% gratis selv om kunden ikke har kjøpt telefonen av oss. Service er viktig i dette yrket! :D

Lenke til kommentar
Er butikken pålagt til å sende inn mobiler som er kjøpt på nettet? Kan butikken nekte? Er det regler som sier at butikken må sende mobilen inn?

7335272[/snapback]

Det er absolut ingen krav, påleg eller noe annet, som sier at en butikk skall ta inn varer, eller yte service på ting som dem ikke har solgt. :cool:

 

Nå kan det så klart nevnes at det er en vanlig praktisk i Norge, at varer kjøpt innen samme kjede, yter service på alle kjedens sine lokaler.

 

(Men så vidt jeg vet, ingen påleg eller krav..)

 

Dette sier seg egentlig sjøl, da dette er en ekstra kostnad, arbeid eller styr for butikken, å det da er urimelig at en butikk må yte dette på et produkt som ikke er kjøpt der. ;)

 

Ps. Lel om det er slik, så vil dem fleste så lel yte service eller ta inn vare på garanti, men da for oftes mot et lite ekstra beløp. :)

 

(Men da snakker vi om god kundeservice, å ikke at kunden har et krav til det..)

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Klart service er viktig... men hvordan rekker dere å gjøre alt dette? :hmm: I min butikk har jeg ikke tid til å stå stille mange minuttene... ofte spiser jeg og jobber samtidig.

7335085[/snapback]

 

Det tar maks 5-7 minutter når man begynner å få en rutine på det. Man bør alltid ta seg til tid til god service, og har man for liten tid bør man kanskje nevne det for overordnede så dere får flere folk på jobb. Selv jobber jeg i en kjede som sjeldent har flere enn én på jobb av gangen, men likevel ser jeg ikke på det som noe problem. Om det står 2-3 i kø, så er det ikke gyldig grunn til å ikke yte service -- etter min mening i alle fall.

 

Gjerne smil til kundene som venter og si "hei, jeg ser deg, og jeg kommer til deg så fort jeg er ferdig her". En sikker vinner :)

 

(Jeg spiser forresten ofte på jobb jeg også, men det er jo egentlig heller ikke et problem :p )

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at jeg er spesielt naiv, personen går til lokal butikk fordi han ikke ønsker å sende inn telefonen til nettbutikk, da er det vel ikke usannsynlig at han neste gang dropper å kjøpe telefon på nett. Jeg betaler gjerne litt ekstra for å være sikret god service hvis produktet skulle få problemer.Uansett om personen ikke kjøper sin neste telefon i lokal butikk, så har man alltid venner, det siste man vil er vel at personen syter til vennene som igjen forteller andre om den uheldige opplevelsen.. Det er selvsagt ikke snakk om å gi gratis service når produktet ikke er kjøpt i den butikken, dog er det strengt tatt ikke verre enn å bestemme seg for en pris. Er man hyggelig og imøtekommende så kommer man langt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt de som sier at de ikke vil sende inn en telefon som er kjøpt på nette. Det for bli kjøperens problem. Men jeg syns det er en bedere løsning å ta betalt for innseding i stede for å nekte å sende inn telefonen. Da yter man god service og man får kansje et bredere kundenettverk. Det er som oftest rundt middagsborde man prater om ting som har hendt i løpet av dagen. Har man fått god service i en butikk så forteller man det som oftest til sine venner og familie. Kansje ikke akkurat den personen som leverte inn telefonen vil kjøpe telefon i butikk. Men det kan hende venner eller familie av den personen gjør det.

Lenke til kommentar

Aldri hørt om noe av det dere sier jeg.

Mannen jobber i butikk, og de tar jo imot alt hvis det er innenfor garantien/reklamasjon (Kunden må selvfølgelig betale alt selv hvis det mangler grunnlag).

 

Slik skal det jo være!

 

Jeg kjøpte meg ny bil i Bærum, og har den på service i Sandnes. Skal de liksom nekte å ta bilen min imot ?

Nei, det funker ikke sånn..

Lenke til kommentar
Et annet viktig poeng må vel være Nokias garanti som er world wide

nokia aperat med gyldig kvitto kan leveres overalt i norge hvor det selges nokia.

 

macgyver eller hva du kaller deg:Nå skrev du noe veldig dumt desverre og det vil du skjønne endag etter noen år med kundebehandling

 

hilsen en som både vet og har lært

7332755[/snapback]

 

 

Dette er jo bare tull. Butikkene bestemmer selv om de har lyst å gjøre vedkommende som har kjøpt telefonen i en annen butikk en tjeneste ved å ta den inn til service. Nokia kan overhodet ikke bestemme dette. De kan ikke pålegge en butikk ekstra kostnader. Nokia har ingenting med hvordan hver enkelt styrer butikken sin. Tror ikke du vet og det du har lært er feil.

Lenke til kommentar
Klart service er viktig... men hvordan rekker dere å gjøre alt dette? :hmm: I min butikk har jeg ikke tid til å stå stille mange minuttene... ofte spiser jeg og jobber samtidig.

7335085[/snapback]

 

hadde en av mine ansatte spist mat samtidig som han ekspederte kunder hadde han ikke blitt gammel i jobben...

7341067[/snapback]

datating jobber med service, mao at han kan jobbe selv om han ikke står og betjener kunder hele dagen. MYE mailskriving, og rutinearbeid som serviceansvarlig.

 

EDIT: Du er 26 år og driver butikk? Isåfall - gratulerer til deg :).

Lenke til kommentar
Klart service er viktig... men hvordan rekker dere å gjøre alt dette? :hmm: I min butikk har jeg ikke tid til å stå stille mange minuttene... ofte spiser jeg og jobber samtidig.

7335085[/snapback]

 

hadde en av mine ansatte spist mat samtidig som han ekspederte kunder hadde han ikke blitt gammel i jobben...

7341067[/snapback]

Hehe, trur nok han mente innemellom hver kunde, eller med annet arbeid på "bakrommet".. Å ikke bokstavelig å spise, mens han snakker/behandler en kunde. ;)

 

(Imotsetning til å ta en 30 min matpause..)

 

Iallefall så var det slik jeg tolket det.. :blush:

 

(Notis til meg selv.. Refres/oppdater, før du svarer på et vindu som har vært åpent i en lengre periode, å slik ungår du å skrive mye av det samme som akkurat har blitt skrevet imellom tiden.. :whistle: )

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

Spiser såklart når jeg sitter på bakrommet med bunken med telefoner og pc'er. :p Det skulle tatt seg ut å spise når jeg stod og snakket med kunder...

Men jeg har rett og slett ikke tid til å ta imot noe ekstra, er kun meg i data & tele nå og da får jeg også veldig mange saker.

Er ingen tvil om at det er god service å ta imot telefoner kjøpt på nettet, men når jeg sier til dem at det er jo akkurat derfor de får den billigere på nettet. De får ikke ta på den før kjøp og de må gjøre mer selv hvis noe skulle skje med produktet.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg ny bil i Bærum, og har den på service i Sandnes. Skal de liksom nekte å ta bilen min imot ?

Nei, det funker ikke sånn..

7336090[/snapback]

 

Klart du skal få service på bilen din i Sandnes. Du har tross alt kjøpt bilen hos en merkeforhandler.

 

Kan liksom ikke sammenligne det med mobiler. Det er ingen merkeforhandlere i Norge (Sett bort ifra Nokia Store som egentlig ikke har noe med Nokia å gjøre)

 

Men som så mange antyder så vil du få samme service om du handler hos samme kjede i to forskjellige byer. Noe annet er jo om jeg skal yte deg service hvis du har handlet hos konkurenten min. Føles ikke helt riktig at jeg skal bruke min tid på å hjelpe en som sto i en halvtime i kø på Elkjøp for å spare en tier kommer til meg fordi han ikke gidder ståi kø hos Elkjøp igjen nå som det har oppstått en feil...

 

(Elkjøp brukt som eksempel. No offence intended)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg ny bil i Bærum, og har den på service i Sandnes. Skal de liksom nekte å ta bilen min imot ?

Nei, det funker ikke sånn..

7336090[/snapback]

 

Klart du skal få service på bilen din i Sandnes. Du har tross alt kjøpt bilen hos en merkeforhandler.

 

Kan liksom ikke sammenligne det med mobiler. Det er ingen merkeforhandlere i Norge (Sett bort ifra Nokia Store som egentlig ikke har noe med Nokia å gjøre)

 

Men som så mange antyder så vil du få samme service om du handler hos samme kjede i to forskjellige byer. Noe annet er jo om jeg skal yte deg service hvis du har handlet hos konkurenten min. Føles ikke helt riktig at jeg skal bruke min tid på å hjelpe en som sto i en halvtime i kø på Elkjøp for å spare en tier kommer til meg fordi han ikke gidder ståi kø hos Elkjøp igjen nå som det har oppstått en feil...

 

(Elkjøp brukt som eksempel. No offence intended)

7341670[/snapback]

 

 

Veldig bra innlegg. Hvis de kjøper tlf sin gang på gang på nettet eller Elkjøp så mener jeg de får stå i den køen når de skal levere inn telefonen på service igjen og. På den måten lærer de forhåpentligvis at de ikke skal kjøpe den der igjen, vel og merke hvis de ikke tåler å stå i kø eller har dårlig tid :D

Lenke til kommentar

Veldig bra tråd dette. En får et innblikk i dagliglivet til de som står bak disken, der man møter opp med desperasjon i blikket, og håp om å få fikset mobilen sin...

 

Jeg kan forstå trådstarter, siden det står lite om "ekstra service" i innlegget. Innlegget beskriver jo da også kunder som kommer og _krever_ at det skal ytes god service. Selv om det aktuelle produktet ikke er innkjøpt i den butikken en oppsøker.

 

Jeg er tilhenger av god service, både å motta, og å yte, men noen ganger er det som å snakke til veggen, når en skal snakke med noen som har "lest forbrukerkjøpsloven", dog se&hør-utgaven av denne..

 

Jeg har full forståelse for at trådstarter blir fustrert.

 

Men så gleder det meg også at andre har den holdningen at man hjelper den som måtte komme inn dørene. Det er som mange som i denne tråden sier at det ikke er hva man får alternativet om, men at man får. Et utrolig viktig poeng.

Når en sier; "jeg kan gjøre det for deg, mot en kostnad,men du får det gratis om du henvender deg til det stedet du kjøpte telefonen". Da avviser man ikke kunden. Kunden som står der, irritert på møkkamobilen som ikke tålte en tur i badekaret, og fustrert fordi man nå ikke får alle sms`ene, er ikke en person man skal kødde for mye med... :p

Mange ganger er det faktisk verd de ekstra hundrelappene for å snakke med en person, istedenfor å forholde seg til et serviceverksted over mail. Samt at det føles så mye bedre å levere den defekte telefonen til en person, selv om denne personen overhode ikke gjør annet enn akkurat det samme som en nettbutikk ville gjort; sender den til et eller annet verksted.

 

Personlig har jeg tatt konsekvensen av dette, og handler bare på butikker, der jeg både opplever god service, og har en service-avdeling jeg kan henvende meg til, om noe skulle gå galt.

 

At jeg taper penger.. (siste mobilen, en Nokia 6233), tapte jeg nok 500 kr på å kjøpe over disk, men duverden så mye bedre det føles å kjøpe den av en selger som har gitt en glimrende service. Fordi opplevelsen av service er noe man ikke kan måle i penger.

 

Tilgi meg for at dette innlegget ikke tilfører debatten noe særlig nytt. Jeg følte bare for å lufte mine meninger, og kanskje tilføre noe fra en desidert "menig-mann" innen mobilverdenen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...