L2killer Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Hei! Noen som vet om et enkelt Techno/Trance program, hvor jeg kan lage slik musikk? Hvert litt moromt å prøve litt. Et enkelt program helst.. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 ejay? Fruity loops? cun har skrevet en veldig god guide om hvordan man bruker det, sjekk musikkskapningsforumet. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. november 2006 Rapporter Del Skrevet 16. november 2006 Denne tråden hadde vel fått mye mer respons dersom den hadde blitt postet i riktig kategori: Forum > Kultur > Musikk > Musikkskaping og instrumenter. Personlig synes jeg Reason 3.0 er et fantastisk program som er ypperlig for utgangspunkt til å produsere ikke bare techno/trance, men det meste av musikksjangere. Etterhvert kan man jo gå over til profesjonell programvare á la Nuendo, Cubase, etc. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 17. november 2006 Rapporter Del Skrevet 17. november 2006 ville sakt reason jeg og men kan være litt vansklig å begynne med men lønner seg det. går ut ifra at du ikke har midi keyboard da funker fl studio greit Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 18. november 2006 Rapporter Del Skrevet 18. november 2006 Jeg anbefaler Reason, der slipper du å bry deg med alle vsti's, og det kan bli ganske mye på en gang, om du skal slite med de på toppen av at du skal lære deg et program. Er selv selvlært Reasonbruker, og trives med det. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. november 2006 Rapporter Del Skrevet 18. november 2006 Samme her. Reason er så intuitivt, enkelt, logisk og fattbart dersom man ikke har brukt virtuelle analoge synther, samplere, trommemaskiner og slikt før. Men samtidig kan man få til det mest utrolige dersom man gidder å eksperimentere litt! Mange klager over at Reason ikke duger til noe som helst. Jeg tror heller det er de som ikke duger til å eksperimentere Du kan jo ta en titt på noen av mine Reason 2.0/2.5-låter fra noen år tilbake på Urørt. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 18. november 2006 Rapporter Del Skrevet 18. november 2006 nja men med reason lønner det seg å ha midi keyboard. uten keyboard blir det litt slit å lage ting og tang og "create by browsing patches" blir jo bare unødvendig og han kan jo ikke søke etter en lyd å høre på den hvis det ikke er loops eller noe sånt. men du kan jo kjøpe deg et midi keyboard heheh er ikke dyrt det du finner det for 600-1000 noen steder. da vil reason være fett. Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 18. november 2006 Rapporter Del Skrevet 18. november 2006 Har klart meg fint uten midi-keyboard til Reason lenge jeg. Er nok lettere å lage melodier med et keyboard, men det går helt greit uten også. Faktisk så er det ikke noe problem å få god kvalitet på Reasonproduksjoner. Det handler bare om å lære seg hvordan man skal rute lyden/skru på knotter. Aberet med Reason er nettopp kanskje det med lydruting. Dette kan virke utrolig spennende å eksperimentere med, men det kan fort bli uoversiktlig/vanskelig å skjønne før man begynner å få litt greie på det. Uansett vil det alltid være pluss og minus med alle slike musikkprogrammer. Det handler om å prøve seg fram til hvilke man selv foretrekker. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 18. november 2006 Rapporter Del Skrevet 18. november 2006 skader ikke å prøve seg frem nei. jeg syns reason funker best til å lage en låt. beat og instrumenter som piano og bass. så over til cubase og ta opp vokaler Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 18. november 2006 Rapporter Del Skrevet 18. november 2006 gå på www.propellerheads.se så trykker du på reason til venstre. kommer opp noe annet så trykker du på What Is Reason? kommer opp litt tekst men scroll deg ned og trykk på video section. der kan du se den øverste videoen. se hvordan reason fungerer. beginner video Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå